Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sb 900

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sb 900

Oorspronkelijk geplaatst door BladeRunner Bekijk bericht
    Welke cold shoe gebruiken jullie voor de SB-900.
    Ik gebruik momenteel deze Stroboframe maar zou liever een soort houder dan een klem hebben. Moest ie ooit eens net niet genoeg vastgedraaid staan en er uit schuiven...
    Blijkbaar past de SB-900 perfect in deze RRS FA-CS2 cold shoe.
    Ik vermoed dat deze zonder problemen op de Manfrotto 026 geschroefd kan worden ?

Comment

Ik heb ook de versie 5.02 firmware en dat helpt dus niets. Op de support site van Nikon
      staat ook weinig ivm het overhittingsprobleem.
      Ga de beveiliging ook uitschakelen in het vervolg. Crasht hij dan zien we wel wat ze zeggen bij Nikon.

Comment

Gisteren waren we met 2 aan het werken met een SB900 op een grootoudersfeest, vrij donkere scene dus..... problemen met de oververhitting (allebei aan het shooten met omnibounce) flits eraf en met de ingebouwde flits verder geschoten, leuk is anders, de tweede persoon die dit voor had was ook zeer mistevreden want zij maakte de reportage voor de school zei ze mij achteraf, een miskoop vond ze en ik ben stilaan ook niet meer tevreden!!!

Comment

Ik heb dit ook al meerdere malen voorgehad en het is idd niet leuk. Wat ik wel merk is dat als mijn flits oververhit dat mijn batterijen dan ook altijd heel warm staan. En het hangt af van welke bats ik gebruik over hoelang ik erover doe voor ze weer te heet staat. Dus mss ook best altijd je batterijen veranderen als ze te warm staat.
          Grtz
          Thomas

Comment

Ik heb de sb 800 en de sb 900
            De sb 900 is krachtiger, dus ook eerder warm. Zoals wij kunnen lezen flitst men minder tot het uiterste en dan heb je het "probleem" niet. Hij flitst verder dan de sb 800 (mijn 70-200 kan hij "aan")
            De sb 800 heeft geen beveiliging en bij mij ging hij, na teveel achter elkaar flitsen, dan ook kapot en € 200 reparatiekosten...........

Comment

Op deze site is er meer te vinden over dit onderwerp:

Mvg

Jean-Pierre

Comment

De grootste oorzaak van het warm worden van de SB900 ligt bij de gebruikte batterijen. De lithiumbatterijen die bij de flitser geleverd worden worden namelijk erg heet wanneer ze veel vermogen moeten afleveren. Dus het zijn de batterijen die de hitte veroorzaken, niet de flitsbuis, al zal die er wel het meeste onder lijden. Je gebruikt daarom beter de nieuwe zeer langzaam ontladende NiMH- batterijen, ook wel de Eneloops genoemd. Deze warmen véél minder op en je flitser zal zich veel minder snel uitschakelen.
                Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

Comment

Ik heb het nog niet voor gehad met mijn SB900 maar het zou idd wel eens kunnen dat het aan de batterijen ligt.
                  Toch straks even nakijken welke batterijen er bij mij inzitten.
                  Racing Pics
                  Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fried Peters Bekijk bericht
                    Ik heb de sb 800 en de sb 900
                    De sb 900 is krachtiger, dus ook eerder warm. Zoals wij kunnen lezen flitst men minder tot het uiterste en dan heb je het "probleem" niet. Hij flitst verder dan de sb 800 (mijn 70-200 kan hij "aan")
                    De sb 800 heeft geen beveiliging en bij mij ging hij, na teveel achter elkaar flitsen, dan ook kapot en € 200 reparatiekosten...........
                    Vraag me af waar dit fabeltje weer vandaan komt
                    Richtgetal bij ISO100 50mm 1/1:
                    SB-800 = 44
                    SB-900 = 40

De SB-900 heeft een grotere zoom dat wel, maar is niet krachtiger.
                    DE SB-900 trekt wel sneller stroom uit de 4 batterijen (recycletime is snellermet 4 batterijen dan de SB-800 met 4 batterijen).
                    bij de SB-800 kan je een 5e batterij aankoppelen waardoor zijn recycletime aanzienlijk sneller wordt.
                    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Freaky_87 Bekijk bericht
                      Bij de update staat dit:

D90 - Geen firmware-updates vereist.

Dus ik denk niet dat het dan helpt?
                      Ik heb een D90 namelijk.
                      Ja geen update voor het toestel zelf maar voor de flits wel.
                      nikon D90+grip & D70 + nikkor AF-S 18-70mm F3,5-4,5 + nikkor AF 28-200mm F3,5-5,6 + nikkor AF-D 50 1,8 + AF-S 70-200mm F2.8 VR & nikon SB800

Comment

Working...
                      X