Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sb 900

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sb 900

Mijn SB 900 heeft nogal vlug last van oververhitten... is dit normaal?

Langs de andere kant, gezien ik af en toe ik hele koude omstandigheden werk (lees -5°C) geeft hij ook vlug een fout dat de flitser te koud is... (ik denk eraan in het vervolg een wollen sok over de flitser te schuiven)...

Heeft iemand hier nog ervaring mee... zijn dit ernstige problemen -> het zou toch niet mogen dacht ik.

Groetjes,

Mathieu
    Nikon D300

Re: Sb 900

Ik heb ook deze toch wel geweldige flitskop.
    ik heb het een keertje meegemaakt (te warm) en dan nooit meer. Was toen tijdens een communieviering. Ging dus snel en opeens, te warm.
    Wat ik nu doe is de Iso optrekken zodat de flits minder moeite moet doen. En heb ik het nooit meer voor. Dat kan in mijn geval omdat het vooral om reportage fotografie gaat. En met je D300 kan je zeker tot 800iso gaan zonder dat je er wat van ziet he.
    Ik begrijp dat er natuurlijk omstandigheden zijn dat je net een donkere achtergrond wilt.
    ben ook benieuwd naar andere ervaringen
    D300, wat nikor lenzen, plaats voor een studio.

Comment

Ik heb hetzelfde met de SB900 en ik ben niet alleen. De SB800 doet dit niet. Je kan deze functie uitschakelen doch ik denk dat dan de garantie niet meer geldig is bij oververhitting.

Mvg

Comment

Voor eerst allen een prettig einde jaar en begin, ik heb ergens gelezen dat met een upgrade van Nikon het probleem van de oververhitting opgelost is,er staan er twee één voor Mac en één voor Windows, suc6, grtjes
        https://nikoneurope-nl.custhelp.com/app/answers/list
        https://ggpics.be/

Comment

Ik heb het ook af en toe jammer genoeg met mijn SB 900...
          Dus je bent niet de enige!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
            Voor eerst allen een prettig einde jaar en begin, ik heb ergens gelezen dat met een upgrade van Nikon het probleem van de oververhitting opgelost is,er staan er twee één voor Mac en één voor Windows, suc6, grtjes
            https://nikoneurope-nl.custhelp.com/app/answers/list
            Bij de update staat dit:

D90 - Geen firmware-updates vereist.

Dus ik denk niet dat het dan helpt?
            Ik heb een D90 namelijk.

Comment

Je bent niet alleen. Ik heb er ook last mee. Paar weken terug heb ik een dansoptreden gefotografeerd. Dus dat was eigenlijk zo goed als constant flitsen. Iso wel wat opgetrokken om minder krachtig te hoeven flitsen heeft geholpen om het langer uit te houden. De difusor zorgt ook voor sneller opwarming.

Comment

Heb er ook al last van gehad, blijkbaar iedereen die een SB-900 heeft

Indien ik bijna op het einde van de shoot ben, durf ik wel eens de beveiliging uitschakelen.
                Anders schakel ik over naar een andere flister en wissel af.
                De ISO omhoog en dus minder krachtig flitsen is zoals reeds meerdere keren aangegeven ook een verstandige oplossing
                Nikon D300˛ met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900˛/SB800˛, R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Freaky_87 Bekijk bericht
                  Bij de update staat dit:

D90 - Geen firmware-updates vereist.

Dus ik denk niet dat het dan helpt?
                  Ik heb een D90 namelijk.
                  daar bedoelen ze de camera firmware mee u camera moet de in sommige gevallen upgraden

om te kunnen upgraden moet je oftewel een D90 nodig (en het doet er niet toe welke firmware hij heeft alles is goe dus daarmee {D90 - Geen firmware-updates vereist.}) je kan de SB-900 meteen upgraden

of een D300 (bij de d300 moet je eerst de camera upgraden naar 1.1 voor je de SB-900 kan upgraden)

of een D700 das het zelfde als de D90 das goe moede nie upgraden

en de D3 ( bij de d3 moet je eerst de camera upgraden naar 2.0 voor je de SB-900 kan upgraden)

snapie

gtz mich
                  Last edited by fa914280; 1 januari 2010, 23:43.
                  nikon D50, D90, D300 nikon SB-900, tripot en wa glaskes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fa914280 Bekijk bericht

snapie
                    Kan ook niet alles weten hé
                    Maar bedankt, heb ik weer iets bijgeleerd!

Heeft er iemand ervaring bij dan, met de firmware-update dat de SB-900 niet meer zo snel oververhit? Iemand?

Comment

Mijn sb900 loopt ook regelmatig warm. (Voorzien van de laatste firmware.) (Vooral bij opflitsen buiten)
                      Je kan de beveiliging half uitschakelen via het instelmenu, zodat hij enkel nog een signaal geeft bij te warm, maar niet meer blokkeert om af te koelen.

Ik laat de mijne dus rustig van zijn tak maken en schiet verder, en hij werkt nog steeds.

Het antwoord van een medewerker van Nikon hierover was simpel, gebruik de sb 800 als je die ook hebt. Deze heeft geen beveiliging.

Comment

HI, heb hier nog wat mischien vindt je hier of nog wat verder googlen wel een oplossing, de Nikon club Nederland rubriek flitsers,en op you tube een filmpje (mischien wel promo ) maar toch hier de link,succes, grtjes

http://www.youtube.com/watch?v=Z0SKLKfxpzI&NR=1
                        en
                        http://www.youtube.com/watch?v=_F8WVPNSmSs
                        https://ggpics.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door voyager Bekijk bericht
                          Het antwoord van een medewerker van Nikon hierover was simpel, gebruik de sb 800 als je die ook hebt.
                          Leuk antwoord van Nikon...
                          Wat als ik nu geen SB-800 heb ...

Toch Nikon maar eens op de hoogte brengen van mijn probleempje met flitser...

Comment

Welke cold shoe gebruiken jullie voor de SB-900.
                            Ik gebruik momenteel deze Stroboframe maar zou liever een soort houder dan een klem hebben. Moest ie ooit eens net niet genoeg vastgedraaid staan en er uit schuiven...

Comment

hmm, de mijne eeft nog niet van zijn neus gemaakt da em te warm had.
                              staat wel al van toen ik hem kocht 5.02 firmware op.

of't daaraan ligt
                              nikon stuff

Comment

Working...
                              X