Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

boek

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • boek

    Hallo,

    Welk boek over de Nikon D3000 wordt het meest aangeraden?

    Groetjes,

  • #2
    Re: boek

    De gebruikersgids vertelt je alles over je toestel, de rest zijn afgeleide boeken waarmee veel geld verdient word!

    Comment


    • #3
      Re: boek

      Oorspronkelijk geplaatst door haddock_50 Bekijk bericht
      De gebruikersgids vertelt je alles over je toestel, de rest zijn afgeleide boeken waarmee veel geld verdient word!
      Nogal kort door de bocht
      Wie een instapcamera koopt is meestal ook toe aan een begeleidende fotocursus
      Canikon 40D - D200, D300

      Comment


      • #4
        Re: boek

        't is dat er nogal VEEL functies zijn.. en als beginner.. beetje chinees eig e Nuja mn broer heeft het boek van de D50.. staan ook wel interessante dingen in maar er moeten toch een paar verschillen zijn met de D3000 e

        Comment


        • #5
          Re: boek

          Ik heb onlangs een D90 gekocht.
          Binnen de 2 dagen heb ik de hele handleiding doorgenomen, dan heb je ergens al een goede basiskennis van uw toestel.

          Specifiek een boek kopen over een toestel lijkt me onnodig, ik heb trouwens een D90 boek
          in de hand gehad waarin geen enkele screenshot van een menu-instelling te zien was

          Dan ben je beter af met een boek over fotografie, in wezen is het concept niet veranderd.
          Je hebt objectieven, je leert over sluitertijd, diafragma, filmgevoeligheid, enz..

          Ga eerst eens naar de bibliotheek zou ik zeggen, ik heb hier momenteel

          "Digitale fotografie in de praktijk" - Bill corbett
          Boek van 2002 waar nog gesproken wordt dat er ook digitale toestellen zijn die met diskettes werken. Leest soms onhandig (achterhaalde informatie) maar is wel goed uitgelegd.

          "Digitale fotografie voor gevorderden" - Rebo-publishers
          Boek van 2006, iets meer up-to-date wat mogelijkheden betreft maar de basis wordt
          ook heel goed uitgelegd. Witbalans, scherptediepte, verschillen tussen de objectieven,
          beeldvorming met CCD en CMOS, analoog, belichting, etc..
          Veel goede voorbeelden en bij elke foto de exif informatie.
          Dit boek lees ik het liefste

          "Mooiere digitale foto's maken" - Pieter Dhaeze & Johan van de Watering.
          Boek van 2009, leest leuk weg, gaat niet zo gedetailleerd op de basis in als het vorige boek.
          Wel massa's fotos en exif info, enkele case studies

          Ik was zelf ook eerst van plan eens bij "boekenvoordeel" binnen te springen, collega's wisten te zeggen dat de boeken daar heel uitgebreid zijn en niet te specifiek op 1 merk
          of model van fototoestel. Gemiddeld een 15€ per boek.
          Ik betaal 5€ per jaar voor de bibliotheek en kan er nog flink wat boeken over fotografie gaan uitlenen als ik wil.

          26 Januari begin ik gelijk ook aan een module basiskennis fotografie bij het CVO.
          Alvast module 1, nog 10 te gaan
          Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

          Comment


          • #6
            Re: boek

            Thanks voor de reacties

            De bib is natuurlijk een zeer goed alternatief.. Maar druk leven, weinig tijd.. Dan moet je cst naar de bib om het boek te laten verlengen.. niet echt handig Bij het cvo wou ik ook een cursus volgen.. Maar hm alles was al volzet.. volgend jaar nog eens opnieuw proberen dan maar..?

            Over digitale fotografie (algemeen) heb ik ook wel een paar boeken.. En wat Ebooks enz.. Ik zal daar anders maar eens mee beginnen..

            Grtz

            Comment

            Working...
            X