Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke lens? snel hulp gevraag aub ! :p

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke lens? snel hulp gevraag aub ! :p

    Ik ga een canon eos 1000d kopen maar nu is mijn vraag!

    wat het verschil is tussen een EF-S lens en een IS lens?
    Welke zou het beste zijn om aan te schaffen?

    ik fotografeer vooral uitzichten en landschappen en natuur

    alvast bedankt!!

    graag snel een antwoord gevraag want het is dringen!

    Grtz ellbries

  • #2
    Re: welke lens? snel hulp gevraag aub !

    Er zijn EF-S lenzen en EF lenzen, die laatste gaan alleen op FF cameras (Full frame, dus XD reeksen). En dan zin er IS of NIET IS lenzen, dus met of zonder Image Stabilisation, een stukje electronica dat je toelaat om op langere snelheden toch nog scherpe fotos zonder bewegingsonscherpte te hebben.

    En er is een onderdeel lenzen/objectieven natuurlijk.

    Comment


    • #3
      Re: welke lens? snel hulp gevraag aub !

      vraag gepost om 18.53
      had je op die 5 minuten google gebruikt dan had je het antwoord intussen geweten...
      IS: beeldstabilisatie
      EF-s: niet te gebruiken op FF omdat de lens dan te dicht bij de spiegel komt (mechanische factor).
      Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
      - Isaac Asimov-

      Comment


      • #4
        Re: welke lens? snel hulp gevraag aub !

        EFS lens = Een lens die enkel bruikbaar is met een cropcamera zoals :
        1000D, 400D, 450D, 500D, 20D, 30D,40D, 50D,

        EF lens Past op elke Canon-Body.

        IS = Image Stabelisator = Heeft niks te maken met EF of EFS.

        Voor landschappen heb je groothoek nodig = 17-85, 18-55, enz,....

        Succes
        CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

        Comment


        • #5
          Re: welke lens? snel hulp gevraag aub !

          Oorspronkelijk geplaatst door Phote4you Bekijk bericht
          EFS lens = Een lens die enkel bruikbaar is met een cropcamera zoals :
          1000D, 400D, 450D, 500D, 20D, 30D,40D, 50D,

          EF lens Past op elke Canon-Body.

          IS = Image Stabelisator = Heeft niks te maken met EF of EFS.

          Voor landschappen heb je groothoek nodig = 17-85, 18-55, enz,....

          Succes
          vriendelijk bedankt mar een 18-55 IS lens of een 18-55 EF-S lens?
          wat lijkt voor jou het beste voor landschappen

          Comment


          • #6
            Re: welke lens? snel hulp gevraag aub !

            Oorspronkelijk geplaatst door pquito Bekijk bericht
            vraag gepost om 18.53
            had je op die 5 minuten google gebruikt dan had je het antwoord intussen geweten...
            IS: beeldstabilisatie
            EF-s: niet te gebruiken op FF omdat de lens dan te dicht bij de spiegel komt (mechanische factor).
            Sorry hoor wat is het probleem ik ben toch vrij om de vraag hier te stellen of niet soms?

            en daarbij weten de mensen er hier waarschijnlijk wat van en heb ik een veel betere en persoonlijke uitleg!

            anders nog commentaar?

            Comment


            • #7
              Re: welke lens? snel hulp gevraag aub !

              Oorspronkelijk geplaatst door pquito Bekijk bericht
              vraag gepost om 18.53
              had je op die 5 minuten google gebruikt dan had je het antwoord intussen geweten...
              Niet, dus TS is kennelijk niet op de hoogte van fotografie (beginner) en via Google zal ze nog meer in verwarring raken
              Ik veronderstel dat ze pakketjes aan het bekijken is en daar heb je verschillende combinaties in...
              Ik ben zelf geen erg goede kenner van Canon (werk hoofdzakelijk met Nikon) en weet dus niet of mijn antwoord het goede is wat die 18-55 betreft, maar een lens mét IS is meestal in het voordeel
              Canikon 40D - D200, D300

              Comment


              • #8
                Re: welke lens? snel hulp gevraag aub !

                Oorspronkelijk geplaatst door mexicano Bekijk bericht
                Niet, dus TS is kennelijk niet op de hoogte van fotografie (beginner) en via Google zal ze nog meer in verwarring raken
                Ik veronderstel dat ze pakketjes aan het bekijken is en daar heb je verschillende combinaties in...
                Ik ben zelf geen erg goede kenner van Canon (werk hoofdzakelijk met Nikon) en weet dus niet of mijn antwoord het goede is wat die 18-55 betreft, maar een lens mét IS is meestal in het voordeel
                bedankt!
                vind u persoonlijk de nikon D3000 een goed toestel?
                want het beschermpakket met draagtas lens en geheugenkaart kost nu maar 519 euro's
                bij digicamshop

                Comment


                • #9
                  Re: welke lens? snel hulp gevraag aub !

                  Oorspronkelijk geplaatst door ellbries Bekijk bericht
                  bedankt!
                  vind u persoonlijk de nikon D3000 een goed toestel?
                  want het beschermpakket met draagtas lens en geheugenkaart kost nu maar 519 euro's
                  bij digicamshop

                  Er zijn geen slechte toestellen - persoonlijk zou ik voor de Nikon gaan
                  MAAR, indien je later verder wil op hoger niveau moet je er rekening mee houden dat Nikon duurder is
                  Nikon 18-55 VR * is kwalitatief beter dan de Canon 18-55

                  * zoals vermeld in het pakketje bij Digicamshop
                  Canikon 40D - D200, D300

                  Comment


                  • #10
                    Re: welke lens? snel hulp gevraag aub !

                    Oorspronkelijk geplaatst door mexicano Bekijk bericht
                    Er zijn geen slechte toestellen - persoonlijk zou ik voor de Nikon gaan
                    MAAR, indien je later verder wil op hoger niveau moet je er rekening mee houden dat Nikon duurder is
                    Nikon 18-55 VR * is kwalitatief beter dan de Canon 18-55

                    * zoals vermeld in het pakketje bij Digicamshop
                    vriendelijk bedankt! het is een 18-55 IS lens bij canon maar over die lenzen

                    als ik bevoorbeeld nu een telelens ofzo wil kopen is dat dan duurder voor nikon?

                    Comment


                    • #11
                      Re: welke lens? snel hulp gevraag aub !

                      ja helaas, nikon is altijd duurder dan canon voor een gelijkaardig produkt, meestal is de kwaliteit van het materiaal wel een stuk beter,
                      http://www.jvs-photography.be/

                      Comment


                      • #12
                        Re: welke lens? snel hulp gevraag aub !

                        Oorspronkelijk geplaatst door ellbries Bekijk bericht
                        als ik bevoorbeeld nu een telelens ofzo wil kopen is dat dan duurder voor nikon?
                        Een 70-300 4.5-5.6 bvb is zowat hetzelfde prijsniveau, maar als je een 10-200 2.8 wil, variëren de prijzen van zo'n 1000 € (Canon non IS) tot meer dan 2000 € (Nikon VR II)
                        Canikon 40D - D200, D300

                        Comment


                        • #13
                          Re: welke lens? snel hulp gevraag aub !

                          Oorspronkelijk geplaatst door pquito Bekijk bericht
                          vraag gepost om 18.53
                          had je op die 5 minuten google gebruikt dan had je het antwoord intussen geweten...
                          IS: beeldstabilisatie
                          EF-s: niet te gebruiken op FF omdat de lens dan te dicht bij de spiegel komt (mechanische factor).
                          EF-s OOK niet gebruiken op een 10D!!! Je spiegel wordt letterlijk platgewalst...en ja, ik kan het weten (ik had een EF-s lens gekocht toen ik net de 10D had....overigens op aanraden van een verkoper KONIJNENBERG

                          Comment


                          • #14
                            Re: welke lens? snel hulp gevraag aub !

                            Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
                            ja helaas, nikon is altijd duurder dan canon voor een gelijkaardig produkt, meestal is de kwaliteit van het materiaal wel een stuk beter,
                            Waar haal je dat nou vandaan JVS? Heb je bv de 70-200 L 2.8 IS USM wel eens in je handen gehad? Dat is een tank Ik ken mensen die met Nikon schieten (heb daar samen mee gefotografeerd) en het is prachtig spul Maar Canon doet daar toch echt niet voor onder. Anders zouden er maar weinig professionele natuur en wildfotografen met een Canon rondsjouwen

                            Comment


                            • #15
                              Re: welke lens? snel hulp gevraag aub !

                              Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                              EF-s OOK niet gebruiken op een 10D!!! Je spiegel wordt letterlijk platgewalst...en ja, ik kan het weten (ik had een EF-s lens gekocht toen ik net de 10D had....overigens op aanraden van een verkoper KONIJNENBERG
                              Dan wist die verkoper blijkbaar niet dat de EF-S lenzen er pas gekomen zijn vanaf de 300D, en dat alle oudere camera's (zoals onder andere de 10D) niet compatibel zijn met EF-S lenzen...
                              Maar ik dacht dat die EF-S lenzen zelfs niet passen op een niet -EF-S compatibele camera?
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment

                              Working...
                              X