Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Draadloze flitsverbinding?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Draadloze flitsverbinding?

    Als je de flitser aanzet, meet je al 170 volt. Deze spanning wordt naar massa geschakeld; hierdoor wordt in het ontsteekcircuit van de flitser een pulsje gevormd, die uiteindelijk de flitsbuis triggert. De spanning is niet echt gevaarlijk voor mensen, wel gevaarlijk voor hoogohmige halfgeleiders. Verwar dit niet met de spanning op de flitscondensator: aanraking kan dodelijk zijn.
    Ik zat laatst te meten met de multimeter op het PC contact van een 45CT1 met hoogspanningsontsteking. Ik zat dus wat te hannessen met mijn vingers aan de meetpen op de hete middenpennetje. De spanning zakte prompt in elkaar van 220 naar 100 volt. Ik voelde wel wat trekken in mijn vingers, niet comfortabel. Als ik de contacten sluit met een stukje metaal (paperclip, meetpen) zie ik iets vonken en een flits. Met een potlood veel meer vonken, maar geen flits. Grafietstift heeft blijkbaar wat weerstand.

    Groet Hans.

    Comment


    • #17
      Re: Draadloze flitsverbinding?

      Brr, goed om weten!
      Vooraleer je iemands advies volgt, beoordeel zeker hun foto's eens
      Flickr album Homepage

      Comment


      • #18
        Re: Draadloze flitsverbinding?

        Hoe een flits werkt kun je hier vinden:
        Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

        Comment

        Working...
        X