Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje mbt studio-achtergrondsystemen etc.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vraagje mbt studio-achtergrondsystemen etc.

Ik ben druk bezig met mijn zolderruimte om te toveren tot een bescheiden formaat studio. (in totaal zo'n 4 meter breed (maar met zo'n kleine 3 meter op maximale hoogte van 2,50 meter) en een dikke 5 meter lengte (of zelfs 6 meter als ik op de trapingang sta). Nu wil ik een achtergrondsysteem kopen. Het systeem wat ik aanschaf moet ook gemakkelijk mee te nemen zijn. Met een beetje geluk heb ik straks namelijk de mogelijkheid om kinderportetjes, baby's etc te gaan fotograferen bij een verloskundigenpraktijk. Deze stelt dan ook bijv. eens per maand een (vergader)ruimte beschikbaar voor het fotograferen van de (baby's/ kinderen) van haar cliënten.

Nu zit ik een beetje te zoeken naar wat ik het beste kan aanschaffen. Als ik het goed heb is achtergrondpapier op zich met mooist om mee te werken (?). Een rol van 1,40 meter vind ik te smal. Een rol van 2,75 meter lengte lijkt me dan weer niet het gemakkelijkst om mee te nemen (hoewel ik deze lengte op zich wel kan vervoeren in mijn station-wagon) maar een doek met vele vouwen erin lijkt me ook niet echt prettig. Ik heb afgelopen week nog een aantal foto's geschoten van mijn eigen vrouw & dochter en mijn eigen kinderen en heb hierbij een wit laken gebruikt, maar 'k vond dit nog niet echt een succes ivm vouwen etc. 't Is uiteindelijk wel aardig gelukt maar toch.... Wat raden jullie ervaringsdeskundigen aan, papier of toch doeken? (voor de kleuren denk ik voorlopig aan zwart en wit om mee te beginnen)

Dan nog een ophangsysteem. Ik heb de Falcon Eyes B8210 op het oog, al dan niet in combinatie met een rol zwart & wit papier. Is dit een goede keuze? En is deze dan ook te combineren met het FE B-reel systeem (zo'n kettingsysteem om op en af te rollen)? Of zijn er betere systemen dan de FE verkrijgbaar en zo ja, welke dan?
    www.indetailfotografie.nl

Re: Vraagje mbt studio-achtergrondsystemen etc.

Ik werk altijd met papieren rollen, zowel in studio als op locatie. Zoals je al vermoedt: geen gedoe met vouwen en dergelijke. Een rol van 2.75 is natuurlijk wat omslachtiger om vaak te vervoeren. Als je de maximale breedte niet nodig hebt, kan je altijd van de rol een stuk afzagen. Ik doe dit bijvoorbeeld ook vaak als ik moet werken in een beperkte ruimte van een klant (bedrijven, particulieren komen naar de studio). Wat het ophangsysteem betreft: die van Falcon Eyes ken ik niet. Ik gebruik het systeem van Manfrotto en ben daar tevreden over. Hoewel een lichtgewicht systeem misschien handig transporteerbaar is, denk ik dat het vaak ook de stabiliteit benadeelt. Laat je dus niet verleiden tot de allergoedkoopste of zelf-bouw-oplossingen...

Hopelijk heb je hier wat aan,

Roeland
    www.135mm.be
    @135mm_leuven
    info@135mm.be

Comment

hallo

ben zelf ook uit aant kijken naar een setje denk eigenlijk dat het deze gaat worden wat vinden jullie hier van
      This website is for sale! fotosg.nl is your first and best source for all of the information you’re looking for. From general topics to more of what you would expect to find here, fotosg.nl has it all. We hope you find what you are searching for!

groeten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Keeperkeeper Bekijk bericht
        hallo

ben zelf ook uit aant kijken naar een setje denk eigenlijk dat het deze gaat worden wat vinden jullie hier van
        This website is for sale! fotosg.nl is your first and best source for all of the information you’re looking for. From general topics to more of what you would expect to find here, fotosg.nl has it all. We hope you find what you are searching for!

groeten
        Ik heb inmiddels de keuze gemaakt en heb dit setje eveneens gekocht. Had de keuze gemaakt voor een set met zwart papier + een rol wit papier van 275cm breed maar.... kreeg een set met een rol wit geleverd Aangezien ik me toch wel enigszins verkeken heb op de breedte van 275cm voor gebruik in de huiskamer heb ik besloten de rol wit van 140cm er maar bij te houden en een rol zwart van 140cm erbij te kopen. En die heb ik vanmiddag ook al geleverd gekregen. Aangezien het een foutje was van Cameranu.nl hebben ze me deze zwarte rol opgestuurd zonder verzendkosten (Die rol van 275cm zal wel wachten tot ik mijn zolder klaar heb en m'n studio kan inrichten.)

Anyway, ik heb het setje gisteravond opgezet gehad en het viel me zeker niet tegen. De statieven zijn best stevig, niet al te zwaar en het geheel opzetten is niet moeilijk (in ieder geval niet met een rol van 140cm breed). Het B-Reel systeem is zeker ook wel handig.

Achteraf had ik beter deze set gekocht. Da's hetzelfde setje maar dan met een rol wit én een rol zwart + 2 setjes B-Reel houders. Maar goed, 'k heb dit nu zo en nu geloof ik het eerst wel
        Last edited by MarkEL; 17 december 2009, 22:08.
        www.indetailfotografie.nl

Comment

Working...
        X