Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Welke accu´s (AA) ???
Collapse
X
-
-
-
Re: Welke accu´s (AA) ???
Ik gebruik vooral Ansmann batterijen. Zeer goede capaciteit (setje gaat gemakkelijk duizenden flitsen mee). Ze bestaan zowel in gewone als low discharge versie.
Van den Aldi heb ik ook enkele setjes gehad, maar slechts enkele werken er nog van, ook al zijn ze niet intensief gebruikt.
Comment
-
Haa de mischa !
zoals ik op zba aangegeven heb kies je best voor eneloop batterijen .
Je kan ze momenteel kopen op samenkopen.net, maar de verkoper heeft er ook een online winkel van.
4 AA accu's kosten 8,25€ dacht ik..
edit:
Comment
-
ik heb een ganse sigarendoos defecte accus van de ALDI. Goedkoop maar niets waard.
Van de 7 of 8 setjes GP's die ik gebruik heb ik nog geen enkel slechte gehad.
Ik gebruik de MAHA 9000 lader waar hier al meerdere discussies over gevoerd werden
Comment
-
uit eigen ervaring kan ik je memorex niet aanraden
verleden jaar 2 sets gekocht van 2500..
mijn flits laad al niet meer op met deze,
zelfs na ontladen en traag opladen van de accu's.
ik dacht dat mijn flits kapot was,dus naar de foto winkel.
in de winkel steken ze er andere accu's in, en het werkte direct.
daar stond ik met mijn rode kop450d met glas van 10 tot 250mm en een flits
Comment
-
Ik heb inmiddels een bsluit genomen. Ik heb 2 sets (in totaal 8 accu´s) van Sanyo 2500mAh besteld voor in mijn camera, voor in de flitser heb ik 2 sets eneloop 2000mAh besteld. Deze kunnen beter tegen pulsontlading en lang laten liggen zonder te gebruiken. De Sanyo´s heb ik gepakt omdat deze goed blijken te zijn en een hoge capaciteit hebben. Ik heb de snelladers aan de kant gemikt voor noodgevallen, het normale laden doe ik met de BTL12 die ik in een eerdere post genoemd heb. Dit is ook een processorlader die beveiligd is tegen overladen door op onderhoudslading over te schakelen.
Bedankt voor al jullie adviezen.
Groeten,
MischaPentax ist DL ; DA 16-45/4 AL ED ; Tamron 28-300 f/3,5-6,3 AF Aspherical XR IF Macro ; Pentax-A SMC 50mm f/1,7 ; Pentax 1,7x AF Conv ; Sigma EF-500 DG ST ; Fujifilm Finepix HS20exr ; Fujifilm Finepix F70EXR
Comment
-
-
Comment