Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ML-L3 of MC-DC2

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• ML-L3 of MC-DC2

Hoi,

Ik ben aan het overwegen om een afstandsbediening of ontspankabel aan te schaffen voor mijn D90.

Heeft er iemand ervaring met de infrarood afstandsbediening ML-L3 en/of de kabelontspanner MC-DC2 voor DC90?

Dat je met de afstandsbediening nooit zit de knoeien met een kabel weet ik wel, maar wat ik me afvraag is of er vertraging kan oplopen met de afstandsbediening. Beide zitten in exact dezelfde prijsklasse.

Alvast bedankt voor de reactie!

grtz
    Pascal

Re: ML-L3 of MC-DC2

Het IR oogje zit voorop de camera en dat kan weleens lastig zijn.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik heb beide voor de D80. De D90 zal niet veel verschillen.
      ML-L3: je moet de camera instellen op IR afstandbediening. Neem je binnen max. 15 min geen foto schakelt dit automatisch uit. Bediening binnenshuis is meestal geen probleem door reflectie op muren, voorwerpen ed. Oplossing buitenshuis kan zijn door bv. spiegeltjes te gebruiken.
      Kabel: camera hoeft niet te worden ingesteld, bediening is tweetraps, zoals de ontspanknop. Kabeltje is slechts een meter lang. Verlengkabel weet ik niet zeker.

Zie verder ook pagina's 68 en 241 handleiding

Groet Hans

Comment

Hoi Hans,
        Kan je met beide afstandsbedieningen Mirrer Up gebruiken?
        Eerste maal drukken spiegel omhoop,tweede maal drukken sluiter ontspannen.
        Werkt zo op mijn D200, maar ik wil een tweede body aanschaffen en dacht aan de D90.
        Groetjes

Comment

D80 heeft geen "spiegel op" of zoiets, maar "spiegelvoorontspanning": op ontspancommando gaat spiegel omhoog en plm een paar tienden seconde later komt de sluiter. Kabel is niet anders.
          De D300 heeft wel "Mirror-up", maar daar hoort een heel andere IR bediening bij: ML-3. Scheelt een letter, maar een wereld van verschil.

Groet Hans.

Comment

Working...
          X