Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

statief hoofd 3weg

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• statief hoofd 3weg

Ik mag voor mijn sinterklaas nog altijd een briefje schrijven
    nu zou ik graag een statiefhoofd vragen, maar als ik de prijzen bij studio 73 bekijk, zijn ze ofwel niet wat ik zoek, ofwel pokke duur en eigenlijk nog niet wat ik zoek

ik ben op zoek naar een 3weg statiefhoofd (dus voor elke draairichting een andere knop). richtprijs is 65 euro, ik kan er altijd zelf nog wat bijdoen, maar het is niet de bedoeling om over de 100 euro te gaan.
    snelkoppeling is ook meegenomen.
    Op de academie hebben ze manfrotto statieven met zo een kop, maar die zie ik niet meer staan.

Zijn er voor die prijs behoorlijke koppen te vinden? ik denk dan in de richting van fuji S5 met grip en een aardige tele of macro erop op termijn. Ik ga het hoofd voorlopig op mijn prulstatief gebruiken, maar dat statief gaat op termijn vervangen worden, het hoofd zou ik dan graag houden. Als een balhoofd duidelijk goedkoper is voor dezelfde kwaliteit, valt dat ook wel te overwegen.

Hoe kan je zien welke maat van schroef je middenkolom heeft? sommige statieven zijn blijkbaar 1/4' terwijl de meeste 3/8' zijn. Ik veronderstel dat de meeste statieven dan ook 3/8' zullen zijn, maar ik weet dat liever zeker Maw: 3/8', hoeveel mm is dat?
    hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Re: statief hoofd 3weg

Waarom dan niet onmiddellijk een volledige statief kopen?
    Een degelijke statief kost nu zo ook eenmaal wat centen...en is een blijvende zaak die je niet zo snel van de hand doet zoals een lens of body.

Ik zou eerder opteren door wat verder de centen opzij te houden en iets degelijks aan te schaffen waar je later dan geen spijt van krijgt.

Comment

Zo iets?

Ik zou de grip van de S5 niet op statief gebruiken, want ik dacht dat het net zo'n slap ding was als die van de D200. Die ging er bij mij altijd af op statief.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Zo iets?

Ik zou de grip van de S5 niet op statief gebruiken, want ik dacht dat het net zo'n slap ding was als die van de D200. Die ging er bij mij altijd af op statief.
        De 804RC2 had ik zo ook in gedachte...

Maar ik heb me laten vertellen dat de stabiliteit van een statiefkop zo ook bepaald wordt aan de hand van de aanwezige dekplaat...
        En als ik al zie welk verschil er zit op de dekplaat van de 804RC2 en de 808RC4, zit er nogal wat verschil op. Natuurlijk is de 808RC4 van een totaal ander budget.

Vandaar ik zo ook in de moeilijke keuze zat zoals de TS (een duurkoop van statief en kop) om eventueel de kop alleen te vervangen (statief op zich is robust en zo ook niet dringend aan vervanging toe. Voordeel is dat die spikes heeft, wat ik nogal veel gebruik als ik buiten opnames maak op gladde ondergrond)

Ik blijf gewoon verder centen opzij houden voor mijn manfrotto met een 808RC4 kop.

Comment

Heb ook 'n manfrotto 488rc2=> plaatje verhinderde optimaal gebruik van schermple van de D5000 ; kon dit niet volledig 'openleggen'
          DVC

Comment

Misschien een idee voor de TS, er staat per toeval een 3-wegs kop te koop:

808RC4

Comment

Hello,

ik heb enkele jaartjes terug deze gekocht : FT-010H ... laat de lage prijs je niet van de wijs brengen, deze hield mijn 40D met grip en 100-400 perfect stabiel op 400mm met een sluitertijd van 15 seconden

Jammer genoeg heb ik zelf mijn statief omver gestoten (gelukkig zonder cam erop) en is een ring afgebroken zodat ik een nieuwe moest kopen maar anders zou ik nu nog altijd met deze kop werken

Mark
              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Point Bekijk bericht
                Misschien een idee voor de TS, er staat per toeval een 3-wegs kop te koop:

808RC4
                ik heb mijn hele sinterklaar geboden. Nu afwachten wat het geeft. Als ik het goed zie, is dat wel zonder snelkoppeling?

ik heb trouwens vrijdag een bal gefotografeerd, gedeeltelijk vanop statief (een of andere gitzo) met grip. en dat leek me vrij goed te gaan. Was natuurlijk wel maar met een 35mm f2 erop.
                De gitzo is overigens van de academie en kan ik dus maar af en toe eens uitlenen

**=ol

Comment

Vorige week heb ik ook een Manfrotto statief gekocht.
                  De plaatselijke fotoboer heeft mij verteld dat begin volgend jaar een paar nieuwe statiefkoppen van dit merk op de markt komen.
                  Of die binnen jouw budget zullen vallen, weet ik niet.
                  Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tyrr Bekijk bericht
                    ik heb mijn hele sinterklaar geboden. Nu afwachten wat het geeft. Als ik het goed zie, is dat wel zonder snelkoppeling?
                    Snelkoppeling (ja)

Koppelingsplaat

Comment

is bij nader onderzoek inderdaad met koppelplaat, maar langs de zijkant van de 'standaard' foto, waardoor ik het niet gezien had
                      voorlopig komt het statief met hoofd mijn kant uit. Hopen dat de andere bieders er niet over gaan

**=ol

Comment

Working...
                      X