Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

backdrop Zwart - Wit zelf maken ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• backdrop Zwart - Wit zelf maken ?

iemand die dit al gedaan heeft met een witte doek toevallig voor een achtergrond te maken ?
    of ander DIY systeem heeft gevonden wat niet te duur is voor een ''goedkope'' thuisstudio ?

Re: backdrop Zwart - Wit zelf maken ?

Het toeval wil dat ik vandaag ook aan het zoeken was naar een goedkoop achtergrondsysteem. De goedkoopste (niet-DIY) systemen kan je vinden vanaf €80 voor ongeveer 2,5 x 2,5m (bv. Falcon Eyes B-808). Een standaardrol van 2,75m of doek van 2,9m breed zal er dan wel niet op passen, dan moet je al naar de Falcon Eyes B-8510 (3,15m breed, €110).

Persoonlijk vind ik €80 (zonder doek of papier) nog veel geld, dus misschien heeft er iemand een beter (goedkoper) idee?
    about.me/stijnv

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
      Het toeval wil dat ik vandaag ook aan het zoeken was naar een goedkoop achtergrondsysteem. De goedkoopste (niet-DIY) systemen kan je vinden vanaf €80 voor ongeveer 2,5 x 2,5m (bv. Falcon Eyes B-808). Een standaardrol van 2,75m of doek van 2,9m breed zal er dan wel niet op passen, dan moet je al naar de Falcon Eyes B-8510 (3,15m breed, €110).

Persoonlijk vind ik €80 (zonder doek of papier) nog veel geld, dus misschien heeft er iemand een beter (goedkoper) idee?
      ik ga een poging wagen met zwart stof op te spannen op een houten frame.
      EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
      https://sites.google.com/view/pdh65/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PDH65 Bekijk bericht
        ik ga een poging wagen met zwart stof op te spannen op een houten frame.
        denk dat dat te doen is hoor enkel omslachtig om mee te nemen
        ik ga proberen denk ik een houten lat bovenaan en dan het stof ma laten naar onder komen
        enkel nog iets zoeken om die lat dan op te leggen

Comment

als het is om mee te nemen is het inderdaad omslachtig ja
          EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
          https://sites.google.com/view/pdh65/

Comment

hehe

kmoet ook nog iets zoeke of ik evt een flitsinstallatie kan samenstellen die zowel thuis als op locatie kan gebruikt worden ( voor auto's hoofdzakelijk )
            backdrops heb ik daar niet nodig normaal ma wel een leuke flitsset

ik dacht evt nog een 3600HSD bij te kopen en dan 2 statiefjes en paraplu's of softboxen maar ben er nog niet uit ...

Comment

Als je aan het zoeken bent achter een goed flitssysteem met alles erop en eraan, kijk dan even naar de Elinchrome D-Lite 4 kit, heel goede kwaliteit voor maar weinig geld.
              -Jelle l Sony A7R V - Sony FE 16-35 GM - Sony FE 24 GM - Sony FE 24-70 GM - Sony FE 55 F/1.8 - Sony FE 85 GM - Sony FE 90 macro - Sony FE 70-200 GM

Comment

als je een beetje rond kijkt, vind je op ebay... doeken van 3m op 6m... voor ca. 30-40€ met voorgestikte sleuf om lat in te steken...

werkt goed, maaaaaaaaar... je moet ze telkens opstrijken...
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JelleVerherstraeten Bekijk bericht
                  Als je aan het zoeken bent achter een goed flitssysteem met alles erop en eraan, kijk dan even naar de Elinchrome D-Lite 4 kit, heel goede kwaliteit voor maar weinig geld.
                  ja maar da's voor thuis

ik wil ook on the road voor auto's , moto's ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                    als je een beetje rond kijkt, vind je op ebay... doeken van 3m op 6m... voor ca. 30-40€ met voorgestikte sleuf om lat in te steken...

werkt goed, maaaaaaaaar... je moet ze telkens opstrijken...

klopt maar doeken die ik gebruik wil ik gewoon thuis laten hangen ...
                    wil die meer gebruiken voor mss af en toe een shoot thuis van iemand maar grotendeels voor mn baby binne een paar weken

Comment

Goedkoop achtergrond systeem :

zoek twee lege verfpotten van minimum 5l (10l is nog beter), steek hier een houten lat in van (240x4x4cm bvb) en giet dan cement in deze potten

Als het cement droog is (ongeveer 48u voor gewoon cement denk ik) een winkelhaak (of hoe noemen jullie zo'n metalen hoekje) vastschroeven op deze twee DIY statieven helemaal bovenaan.

Dan gebruik je een buis voor gordijnen (zo eentje met van die grote ringen ) die zo lang is als je uiteindelijke breedte van het doek dat je wilt gebruiken (tussen 1m60 en 3m veronderstel ik), leg die op de winkelhaken, je kan op het uiteinde van de winkelhaak nog een boutje vastschroeven zodat je buis er niet afdonderd bij de eerste stap van je model op het doek

Doek kan je bij Gifi of dergelijke wel vinden voor redelijke prijzen, moet je alleen nog even een lus in stikken zodat je de buis er door kan steken, anders moet met klemmen werken, deze kan je meestal bij Brico of zo in de bakken aan de kassa vinden voor 5 euro per vier (of twee afhankelijk van de grootte)

Kost zo goed als niets en werkt prima hoor, ik heb wel gekozen om een degelijk systeem te kopen : Walimex telescopic background system (ik heb wel de vorige versie met vier vaste stukken, niet dit nieuwe telescoop systeem) want dat is iets makkelijker mee te nemen.

Als je achtergrond doeken en statieven gaat gebruiken rond auto's hou hier dan zeker rekening mee : zet de statieven minstens zo ver van de wagen als hun hoogte, een doek vangt véél wind en als de zaak omvalt dan raadt ik je aan dat heel het zaakje niet tegen de carrosserie van die 375000 Euro dure Lamborghini valt ... dus voldoende afstand bewaren, ook als je met flitsers begint te werken, altijd er voor zorgen dat de statieven net iets verder van de wagen staan als hun hoogte, als het dan valt kan het de auto niet raken

Mark
                      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Working...
                      X