Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bilora statiefhoofd stuk

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Bilora statiefhoofd stuk

Hallo iedereen

Ik heb bij mijn camera die ik 2dehands heb gekocht een gratis statiefje gekregen van Bilora, waarvan ik tevreden was.

Vanavond merkte ik echter dat het hoofd van m'n statief wat los zat dus durfde ik mijn camera er niet meer op zetten. Ik heb het hoofd eraf gehaald en zoals je op onderstaande foto's kan zien is het schroefmechanisme volledig versleten.

Iemand een idee waar ik eventueel enkel dat schroefgedeelte zou kunnen kopen? Als beginnend fotograaf wil ik niet te veel kosten maken. Mvg

Close up:

Re: Bilora statiefhoofd stuk

Ik kan u niet helpen... ik weet niet waar je van deze Bilora onderdelen kan vinden. Maar ik zou niet echt gerust zijn met materiaal waarvan de delen zo verslijten. Waarom wil je zulk krakkemikig statief nog herstellen en het risiko lopen dat je camera en lens er kunnen afdonderen. Het geld dat je nu uitspaard door rommel te herstellen ga je dan moeten spenderen om je camera of lens te laten herstellen.Ik begrijp dat niet iedereen veel geld kan uitgeven aan een deftig nieuw statief......maar tweedehands vind je zeker wel degelijker materiaal dan deze.
    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Niet echt vertrouwenwekkend, zo'n versleten ding. Mogelijk kun je met tweecomponenten lijm iets doen.
      Je zou moeten nagaan hoeveel een vergelijkbaar statief nieuw kost, dan vaststellen hoeveel je zou willen spenderen voor een reparatiedeel, aangenomen dat die los te koop zijn.
      Is er een schroefdraadgat in het statief? Is dit wel in orde?

Groet Hans.

Comment

een statief lijk die kost ong 35euro...

Comment

Working...
        X