Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

multifunctional die goede foto'sprints levert

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• multifunctional die goede foto'sprints levert

Dag,

wil graag een niet te dure multifunctional (print, scan,copy) aankopen (max.ong. 150 euro) die ook mooie printkwaliteit levert voor foto's. Foto's zijn enkel voor privé-gebruik en om mee te nemen naar cursus fotografie die ik ga volgen.

Kan je rechtstreeks van camera naar printer? (Heb een Canon 500D)

Niet alleen prijs van de printer speelt rol, maar ook die inktprijs loopt nogal eens op. Ik hoorde van apparte kleurcartridges, lijkt me zinvol (en goedkoper?)

Suggesties?

Re: multifunctional die goede foto'sprints levert

foto prints dus

Comment

heb een epson sx400!
      foto's zijn goed maar zou ze niet gebruiken buiten een familie album.

en inkt verbruik ligt hoog volgens mij.
      nikon stuff

Comment

Canon Pixma MP560 is zelfs wireless.
        Voordeel : Canon naar Canon is nooit een probleem, ze hebben een speciale ingang voor de camera, maar je kan evengoed de ingebouwde kaartlezer gebruiken.
        Zelf heb ik de iets oudere MP600R, die doet het uitstekend, ook in A4.

Comment

Ik heb hier ook een oude MP600, en de A4 foto's die deze afdrukt zijn prima te doen, niet hetzelfde als mijn 9000 Pro II, maar voor de prijs vind ik het nog altijd een héél goede printer/scanner/copier ... alleen jammer dat ze in dat gamma geen A3 hebben ... hint - hint ...

Mark
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Alvast dank voor de tips.
            Eventjes opgezocht en kunnen jullie helpen bij de keuze tussen deze twee:
            De eerste is 25 euro goedkoper dan de tweede

PIXMA MP560 / A4 colour inkjet AIO - print, scan, copy - WIFI - 9,2 ipm mono & 6,0 ipm colour - 5,0cm TFT display - print res. 9600 - 2400dpi scanner - 5 single inks - USB - PictBridge - memory cards

PIXMA MP640 / A4 colour inkjet AIO - print, scan, copy - 9,2 ipm mono & 8,1 ipm colour - 7,5 cm TFT display - print res. 9600 - 4800dpi scanner -ingebouwde 802.11b/g Wi-Fi connectiviteit - 5 single inks - DVD/CD printing - USB - PictBridge - Memory cards

Comment

De scanner is iets beter van het tweede model (en er is bluetooth), maar als dat niet belangrijk is ga dan voor de eerste, goeie prijs toch...
              Last edited by Zappa; 5 december 2009, 14:12. Reden: BT

Comment

Ik kocht eerst een Canon Pixma MP150, maar de powerconnectie is stuk gegaan waardoor hij niet meer te herstellen viel (€99).
                Nu kocht ik een Lexmark X4850 (wireless, scanner, printer) ook rond de €79 a €99. Beiden 1 kleur & z/w cartridge.

Cartridges toch altijd zelfde gemiddelde prijs €22 z/w & €30-€35 kleur.

Van beide all-in ones ben ik tevreden, maar gebruik deze enkel voor A4 prints van internetpagina's, of eens een foto voor in een kader.
                Voor pakken fotos/fotoboeken gebruik ik online fotoservices, goedkoopst en betere labokwaliteit. Heb vroeger nog een duurdere HP Photosmart gehad van €200 maar kwaliteit fotos gaat altijd achteruit als je thuis print, ik heb er eens van Kreta afgeprint en ze hadden precies in de zon gelegen

Je hoort soms mensen op BD die zelf afprinten, maar zijn dure printers €300-€1200 of zelfs meer en de cartridges zijn zo snel leeg... Vandaar €0.09/foto labokwaliteit online
                Last edited by CanonYouCan; 6 december 2009, 09:36.

Comment

Ik ben inderdaad ook niet van plan van massa's foto's zelf af te printen. Voor de doornsee vakantiefoto's zal ik wel via internetlabs laten printen denk ik. Maar wil wel eens een mooie foto als verjaardagskadootje of mijn huiswerk voor de cursus.

Wel zou ik "oude foto's" (10-15j) willen inscannen en digitaal bewaren. Of moet je dat echt door een professioneel laten doen?

Comment

Working...
                  X