Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
eentje die de regen tegenhoud
stel je vraag eens iets gerichter, welk merk? welke grootte? wit? zilver? reflecterend of doorflitsplu ?
persoonlijk heb ik een fotoflex die ik zowel als doorflits en reflecterend kan gebruiken ong. 90cm.
Inderdaad met die regen , je zou er wel een zo grote mogelijke willen hebben.
Ik gebruik vooral shoot-thru plu's. (gewoon witte doorzichtig ) (softbox-effect)
Maar deze verwisselbare lijken me zeer zeker interessant.
CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT
eentje die de regen tegenhoud
stel je vraag eens iets gerichter, welk merk? welke grootte? wit? zilver? reflecterend of doorflitsplu ?
persoonlijk heb ik een fotoflex die ik zowel als doorflits en reflecterend kan gebruiken ong. 90cm.
ik heb een effen rode... zo groot mogelijk! dan worden m'n voeten niet nat... en kan ik ze ook nog gebruiken voor model shoots...
Ik had geen andere reacties verwacht met al die regen de laatste tijd, daarom ook dat ik het eerst zo vermelde.
Neen serieus nu, ik gebruik zelf al een softbox met een 580 EXII en heb nog een 2de 580 EXII en zou daar graag een paraplu voor aanschaffen maaarrrr.....
Door al die verschillende merken en soorten weet ik het niet meer welke.
Ik zou graag ééntje (of twee) hebben die ik zowel als bounce- en/of shoot-thru kan gebruiken, grootte ongeveer 1 meter.
Ik heb al ergens gelezen dat er bijzijn waarvan je moet opletten dat je de steel niet platdrukt.
Dus infeite moet hij kwalitatief goed zijn, welk merk weet ik niet
Ooit schaf ik mezelf studioflitsers aan en moet ze dan voor die doeleinden ook kunnen gebruiken, dus zowel studio als strobist way.
merendeel heeft wel een holle steel( wegens compacter op te plooien!
oplossing via strobist: klikkie
simpel als wat en dit kost echt fortuinen in dees tijden van crisis
mvg david
ben ook aan't kijken voor een setje (plu, statief en swivel + trigger)
plu zal een westcott worden en een witte met zwarte hoes (shoot through en bounce)
westcott schijnt erg goed te zijn, doch zelf gebruik ik goedkope ebay 2 in 1 paraplus, die doen wat ze moeten doen en als er ééntje kapot gaat vervang ik ze... 't kost immer geen geld... (zie sticky in 't strobist forum)
ik heb 2 gepotloode (wat een werkwoord ) 43" westcott dubbel vouwbare converteerbare paraplus.
Maar gebruik meestal goedkopere gewone shoot-thru paraplu's van 110 cm (op een fotobeurs gekocht).
zoals d_oracle als gezegd heeft, als er eentje sneuveld is dit geen probleem (al 3 slachtoffers te betreuren, telkens neergehaald door een zuchtje wind)
Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?
Vandaag heb ik een paraplu gekocht bij Kruidvat, maar dat is wel om morgen tijdens de cyclo-cross droog te blijven als het begint te regenen.
Die paraplu kostte 2,99 euro, en die is zo klein dat die zelfs in de fototas past (opgevouwen natuurlijk).
CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT
Comment