Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke paraplu

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke paraplu

    Zoals de titel al aangeeft, dus een vraagje.
    Welke paraplu gebruiken jullie ?

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

  • #2
    Re: Welke paraplu

    eentje die de regen tegenhoud
    stel je vraag eens iets gerichter, welk merk? welke grootte? wit? zilver? reflecterend of doorflitsplu ?
    persoonlijk heb ik een fotoflex die ik zowel als doorflits en reflecterend kan gebruiken ong. 90cm.
    Eric Van Aerschot BD0730BE

    Comment


    • #3
      Re: Welke paraplu

      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
      Zoals de titel al aangeeft, dus een vraagje.
      Welke paraplu gebruiken jullie ?

      grts
      Sieg

      ik heb een effen rode... zo groot mogelijk! dan worden m'n voeten niet nat... en kan ik ze ook nog gebruiken voor model shoots...
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: Welke paraplu

        Inderdaad met die regen , je zou er wel een zo grote mogelijke willen hebben.

        Ik gebruik vooral shoot-thru plu's. (gewoon witte doorzichtig ) (softbox-effect)

        Maar deze verwisselbare lijken me zeer zeker interessant.

        CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

        Comment


        • #5
          Re: Welke paraplu

          Oorspronkelijk geplaatst door EVA Bekijk bericht
          eentje die de regen tegenhoud
          stel je vraag eens iets gerichter, welk merk? welke grootte? wit? zilver? reflecterend of doorflitsplu ?
          persoonlijk heb ik een fotoflex die ik zowel als doorflits en reflecterend kan gebruiken ong. 90cm.
          Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
          ik heb een effen rode... zo groot mogelijk! dan worden m'n voeten niet nat... en kan ik ze ook nog gebruiken voor model shoots...


          Ik had geen andere reacties verwacht met al die regen de laatste tijd, daarom ook dat ik het eerst zo vermelde.

          Neen serieus nu, ik gebruik zelf al een softbox met een 580 EXII en heb nog een 2de 580 EXII en zou daar graag een paraplu voor aanschaffen maaarrrr.....
          Door al die verschillende merken en soorten weet ik het niet meer welke.
          Ik zou graag ééntje (of twee) hebben die ik zowel als bounce- en/of shoot-thru kan gebruiken, grootte ongeveer 1 meter.
          Ik heb al ergens gelezen dat er bijzijn waarvan je moet opletten dat je de steel niet platdrukt.
          Dus infeite moet hij kwalitatief goed zijn, welk merk weet ik niet

          Ooit schaf ik mezelf studioflitsers aan en moet ze dan voor die doeleinden ook kunnen gebruiken, dus zowel studio als strobist way.

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Welke paraplu

            merendeel heeft wel een holle steel( wegens compacter op te plooien!
            oplossing via strobist: klikkie

            simpel als wat en dit kost echt fortuinen in dees tijden van crisis


            mvg david

            ben ook aan't kijken voor een setje (plu, statief en swivel + trigger)
            plu zal een westcott worden en een witte met zwarte hoes (shoot through en bounce)
            nikon stuff

            Comment


            • #7
              Re: Welke paraplu

              westcott schijnt erg goed te zijn, doch zelf gebruik ik goedkope ebay 2 in 1 paraplus, die doen wat ze moeten doen en als er ééntje kapot gaat vervang ik ze... 't kost immer geen geld... (zie sticky in 't strobist forum)
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

              Comment


              • #8
                Re: Welke paraplu

                Hier Interfit
                00.00 Gone

                Comment


                • #9
                  Re: Welke paraplu

                  ik heb 2 gepotloode (wat een werkwoord ) 43" westcott dubbel vouwbare converteerbare paraplus.
                  Maar gebruik meestal goedkopere gewone shoot-thru paraplu's van 110 cm (op een fotobeurs gekocht).

                  zoals d_oracle als gezegd heeft, als er eentje sneuveld is dit geen probleem (al 3 slachtoffers te betreuren, telkens neergehaald door een zuchtje wind)
                  Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                  Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke paraplu

                    Dit kon ik even niet laten.

                    Vandaag heb ik een paraplu gekocht bij Kruidvat, maar dat is wel om morgen tijdens de cyclo-cross droog te blijven als het begint te regenen.
                    Die paraplu kostte 2,99 euro, en die is zo klein dat die zelfs in de fototas past (opgevouwen natuurlijk).
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke paraplu

                      Je hebt ook van die softbox plu's die gesloten zijn. Ik heb me zo 1tje gekocht. Kost net geen 20 EUR bij FK. 83 cm breed.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke paraplu

                        voor 6 euro koop je witte paraplu's bij blokker
                        Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke paraplu

                          Oorspronkelijk geplaatst door Phote4you Bekijk bericht
                          Maar deze verwisselbare lijken me zeer zeker interessant.
                          Ik heb er zo-eentje en gebruik het altijd (heb ook niks anders )
                          Al doende leert men...

                          Flickr

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke paraplu

                            Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                            Ik heb er zo-eentje en gebruik het altijd (heb ook niks anders )
                            Welk merk en type is dit ?

                            grts
                            Sieg
                            Voor meer foto's ; www.sieg.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke paraplu

                              PhotoFlex Convertible Umbrella 114cm
                              Productcode: PHOPHRUT45

                              Prijs inclusief BTW en taksen
                              € 49,95




                              Kijk eens bij studio73. Daar verkopen ze die.
                              CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

                              Comment

                              Working...
                              X