Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kalibratie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kalibratie

    Dag allen,

    Wie heeft voor mij een tip waar mee ik voor een redelijk prijsje mijn scherm goed kan kalibreren?

    Alvast bedankt.

    Mvg

    [Mod]Deze topic hoort eigenlijk niet thuis bij Fotobewerking, en daarom is-ie verplaatst naar een geschikter subforum. Sukses met je vraag![/Mod]
    Last edited by LesC; 2 december 2009, 08:36.

  • #2
    Re: Kalibratie

    Datacolor Spyder 2 Express (N)

    Ik zag deze voor 60 euro bij Kamera Express, is dit wat?

    Comment


    • #3
      Re: Kalibratie

      Oorspronkelijk geplaatst door Langede Bekijk bericht
      Datacolor Spyder 2 Express (N)

      Ik zag deze voor 60 euro bij Kamera Express, is dit wat?
      ik heb de spyder2express en ben er best tevreden over
      Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Kalibratie

        mijn scherm is momenteel ook gecalibreerd met een spyder 2 en dat werkt echt goed...

        Grtn

        Comment


        • #5
          Re: Kalibratie

          Oorspronkelijk geplaatst door Langede Bekijk bericht
          Dag allen,

          Wie heeft voor mij een tip waar mee ik voor een redelijk prijsje mijn scherm goed kan kalibreren?
          Welk scherm heb je?
          www.fotofolio.be

          Comment


          • #6
            Re: Kalibratie

            Samsung T200.

            Comment


            • #7
              Re: Kalibratie

              Alles behalve tevreden over Spyder-2 omdat het zo'n vervelend programma installeert dat a.h.w. de controle over jouw computer overneemt : verplicht je tot regelmatige herkalibratie en reset jouw monitorbeeld naar VGA indien je meer dan 1 gebruikersaccount hebt (en geen bijkomende licentie koopt - bv. omdat de andere users geen kalibratie nodig hebben).
              Bovendien zijn de LCD-schermen tegenwoordig zo goed dat extra kalibratie eigenlijk overbodig is.
              Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

              Comment


              • #8
                Re: Kalibratie

                Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
                Alles behalve tevreden over Spyder-2 omdat het zo'n vervelend programma installeert dat a.h.w. de controle over jouw computer overneemt : verplicht je tot regelmatige herkalibratie en reset jouw monitorbeeld naar VGA indien je meer dan 1 gebruikersaccount hebt (en geen bijkomende licentie koopt - bv. omdat de andere users geen kalibratie nodig hebben).
                Bovendien zijn de LCD-schermen tegenwoordig zo goed dat extra kalibratie eigenlijk overbodig is.
                Je kunt de hercalibratiewaarschuwing instellen of gewoon uitschakelen en als je die waarschuwing niet wenst over meerdere computers gebruik dan een oudere versie zoals 3.1x, die dat niet heeft.
                Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

                Comment


                • #9
                  Re: Kalibratie

                  Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
                  Je kunt de hercalibratiewaarschuwing instellen of gewoon uitschakelen en als je die waarschuwing niet wenst over meerdere computers gebruik dan een oudere versie zoals 3.1x, die dat niet heeft.
                  Die hercalibratiewaarschuwing had ik ingesteld op de maximale duur (1/2 jaar), doch een tiental dagen later kreeg ik reeds een herinnering en kort daarna de ellende met die lage resolutie (die zich niet - zoals je zou verwachten - eenvoudig liet veranderen).
                  Ik begrijp wel dat zo'n firma niet gediend is met een apparaatje (plus software) dat een scherm calibreert en zich dan overbodig maakt. 't Gevolg zou nl. een beduidend lagere verkoop zijn, omdat de meeste kopers hun spyder na bewezen dienst zouden trachten door te verkopen. Toch blijf ik een hekel hebben aan software die zich autoritair gedraagt.
                  Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

                  Comment

                  Working...
                  X