Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flits (580 II ) heel snel leeg.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Flits (580 II ) heel snel leeg.

Ik heb daar zelf een paar maanden geleden ook een topic voor gestart.
    Maar sinds het gebruik van de Powerex MH-C9000 is dit probleem volledig van de baan.
    Goed u batterijen onderhouden is de boodschap.
    Ik haal momenteel een 400-tal flitsen met 1 setje van 4 batterijen.
    CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

Comment

Waar kan ik zo'n Maha kopen, regio Vlaams Brabant, Limburg? Geen internetwinkel aub.
      Canon EOS 450D, EF-S 18-55 IS, EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS, Speedlight 580 EXII, Omnibouncer, Micnova Cloud Lightsphere Bouncer + Chrome Dome

Comment

Ik meende te weten dat hetzelfde type in de Macro verkocht wordt onder een andere naam. Weet helaas niet exact hoe die heet.
        Ik moet zeggen dat ik ook niet echt van internetwinkels hou, maar ik heb mijn C-9000 toch via de (NL) website gekocht. Zeer snelle en correcte afhandeling. Ik meen gelezen te hebben dat de verkoper zelf lid is van BD.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
          Ik meende te weten dat hetzelfde type in de Macro verkocht wordt onder een andere naam. Weet helaas niet exact hoe die heet.
          Memorex Pro 1 Geniux is dezelfde, en is bij Makro en bij Colruyt te vinden dacht ik.

Mark
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Dank om mij aan te vullen, Mark.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Merci voor de info
              Canon EOS 450D, EF-S 18-55 IS, EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS, Speedlight 580 EXII, Omnibouncer, Micnova Cloud Lightsphere Bouncer + Chrome Dome

Comment

stomme vraag mss, maar nu jullie het er toch over hebben: hoe weet je dat de batterijen leegraken met zo'n flits ? Want ik merk het gewoon niet. Ofwel wordt de laadtijd heel lang, maar dat heb ik ook als ik op volle kracht flits. (handleiding hielp niet)

Moest ik iets merken aan het leeglopen van batterijen dan kon ik mss helpen. Ik gebruik die groene/oranje van 2700mah vooral en heb dus nog niet veel last gehad van leegloop.
                Na een fotoshoot met flits steek ik ze in de lader en laad ik ze terug op. Dan staan er meestal 1-2 van de 4 streepjes op de lader.
                Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

Comment

Ik verander van batterijen als de flits niet snel genoeg meer herlaadt aan mijn tempo van fotograferen. Voor shoots zit dat tegen de 5 ŕ 10 seconden tussen elke foto. Als ik op die tijd geen volledige herlading meer haal, dan gaan ze eruit.

Comment

Voor ik de Maha MH-C9000 lader had, dacht ik ook dat er wat mis was met mijn 580EX.
                    Nu weet ik ondertussen wel beter, het waren de accu's die slecht waren.
                    Die zijn volgens mij vroegtijdig versleten door de GP-lader die de accu's elke keer heel heet stookte. Eén van de setjes was ook nog maar een jaar oud, van die 4 accu's was er 1 met nog minder dan 10% van de capaciteit.
                    Er moet maar één slechte accu in het pakket zitten om ervoor te zorgen dat de flitser traag (of zelfs helemaal niet meer) herlaadt.

Je zou eerst de accu's moeten testen, waarschijnlijk zit daar het probleem (dat was hier toch zo).

Een snelle lader is alleen goed voor de fabrikanten van accu's, de levensduur wordt er heel sterk mee verkort.
                    Als je accu's laadt met de helft van de capaciteit, dan gaan ze vrij lang mee. Als de lader probeert om de accu's vol te krijgen in 30 minuten of korter, dan zal na 25 laadbeurten de capaciteit al beginnen te verminderen.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vanquisher Bekijk bericht

Ik werk trouwens liever met heroplaadbare batterijen. Ten eerste omdat je ze niet elke keer moet weggooien, en ten tweede omdat ze een hogere interne weerstand hebben, waardoor de flits sneller geladen is.
                      Accu's hebben een veel lagere interne weerstand, daardoor leveren ze onder zware belasting nog bijna dezelfde spanning, en wordt de flitscondensator sneller geladen.

Alkalinebatterijen hebben een hogere spanning, maar door de grotere inwendige weerstand zal die spanning bij een zware belasting vrij snel zakken. Als ze pas uit de verpakking komen, dan valt dat nog mee, maar nadat er 10-25% van de beschikbare capaciteit opgebruikt is (naargelang het merk en type), wordt de inwendige weerstand veel groter en zal het steeds langer duren om de flitscondensator weer vol te krijgen.
                      Alkalinebatterijen hebben het ook moeilijker bij lage temperaturen (onder +5°C zal de inwendige weerstand flink toenemen), maar een nikkel-metaalhydride-accu zal bij -15 ook niet erg veel stroom meer leveren.
                      BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door monstertruckess Bekijk bericht
                        stomme vraag mss, maar nu jullie het er toch over hebben: hoe weet je dat de batterijen leegraken met zo'n flits ? Want ik merk het gewoon niet. Ofwel wordt de laadtijd heel lang, maar dat heb ik ook als ik op volle kracht flits. (handleiding hielp niet)

Laadtijd zeer traag, en op den duur een flits die gewoon uit valt.
                        Canon EOS 1D mkIII / EOS 5D mkII +grip |EF 16-35 f2.8 L|EF 24-70 f2.8 L | EF 50 f1.4|EF 70-200 f2.8 L IS USM II | EF 300mm f2.8 L IS USM | 4x Speedlite 580EX II |Sigma 15mm fish
                        een hoop sunbounce & strobist stuff

Comment

De lader is toegekomen, nu nog iets van da 'machien' snappen
                          Canon EOS 1D mkIII / EOS 5D mkII +grip |EF 16-35 f2.8 L|EF 24-70 f2.8 L | EF 50 f1.4|EF 70-200 f2.8 L IS USM II | EF 300mm f2.8 L IS USM | 4x Speedlite 580EX II |Sigma 15mm fish
                          een hoop sunbounce & strobist stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stijnh Bekijk bericht
                            De lader is toegekomen, nu nog iets van da 'machien' snappen
                            Steek een accu in de lader, selecteer Refresh/analyze, en herhaal dit voor de andere accu's.
                            Dan weet je morgenvroeg al of er in dat pakketje een slechte accu steekt (of dat ze allemaal slecht zijn).

De standaard laad en ontlaadstroom is juist voor de meeste AA-accu's.

Ik vind het wel vervelend dat de lader ook AAA accu's wil laden met 1000mAh, ik zou liever hebben dat die standaard op 500mA zou laden als ik er AAA's insteek.
                            Nu moet ik er elke keer aan denken om een lagere laadstroom in te stellen (500mA is beter voor een accu van 900mAh).
                            BD0338BE

Comment

Working...
                            X