Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flits (580 II ) heel snel leeg.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Flits (580 II ) heel snel leeg.

Hallo,

Ik heb 3 canon flitsen (580II EX), waarvan 2 met extra batterypack.

De laatste weken heb ik enorm veel last met deze flitsen, na een 100 tal foto's is er meestal al een flits+ batpack volledig leeg.

Al de batterijen zijn Gp's (2600 mAh) .. en de batterijen zijn deze zomer nogmaar aangekocht ...

Sinds ik ze de laatste keer heb opgeladen heb ik enkel geflitst in gewone ETTL mode, dus niet op volle kracht ofzo ...

Heeft iemand hier soms een verklaring voor ?
    Canon EOS 1D mkIII / EOS 5D mkII +grip |EF 16-35 f2.8 L|EF 24-70 f2.8 L | EF 50 f1.4|EF 70-200 f2.8 L IS USM II | EF 300mm f2.8 L IS USM | 4x Speedlite 580EX II |Sigma 15mm fish
    een hoop sunbounce & strobist stuff

Re: Flits (580 II ) heel snel leeg.

Zijn dat herlaadbare batterijen die je gebruikt ? Zelf gebruik ik dat soort dingen nooit. Alle batterijen zijn "wegwerp" maar ik ben ervan overtuigd dat ze meer te bieden hebben "in the field".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 35a Bekijk bericht
      Zijn dat herlaadbare batterijen die je gebruikt ? Zelf gebruik ik dat soort dingen nooit. Alle batterijen zijn "wegwerp" maar ik ben ervan overtuigd dat ze meer te bieden hebben "in the field".
      Jep, ... maar deze zijn nog niet zo oud, dus sleet lijkt me weinig waarschijnlijk
      Canon EOS 1D mkIII / EOS 5D mkII +grip |EF 16-35 f2.8 L|EF 24-70 f2.8 L | EF 50 f1.4|EF 70-200 f2.8 L IS USM II | EF 300mm f2.8 L IS USM | 4x Speedlite 580EX II |Sigma 15mm fish

Comment

Ik kan je niet helpen. Ik heb "lang geleden" al geleerd dat oplaadbare batterijen niet de moeite waard zijn. Maar dat kan aan MIJ liggen, natuurlijk....

Comment

Ik kan je niet helpen. Ik heb "lang geleden" al geleerd dat oplaadbare batterijen niet de moeite waard zijn. Maar dat kan aan MIJ liggen, natuurlijk....
          Jaja akkoord, maar ik heb in Mei 12 batterijen gekocht voor flits1 en 12 batterijen in September voor flits2, wel toeval dat ze dan op dezelfde moment 'versleten' zijn.

Comment

En die in je camera dan?????
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stijnh Bekijk bericht
              Hallo,

Ik heb 3 canon flitsen (580II EX), waarvan 2 met extra batterypack.

De laatste weken heb ik enorm veel last met deze flitsen, na een 100 tal foto's is er meestal al een flits+ batpack volledig leeg.

Al de batterijen zijn Gp's (2600 mAh) .. en de batterijen zijn deze zomer nogmaar aangekocht ...

Sinds ik ze de laatste keer heb opgeladen heb ik enkel geflitst in gewone ETTL mode, dus niet op volle kracht ofzo ...
              Heeft iemand hier soms een verklaring voor ?
              Veel hangt af van het type Nimh of Nicd. En hoe je ze gebruikt.

Je spreekt van 12 baterijen per flits. Heb je deze altijd samen opgeladen en gebruikt ?
              Of ze door elkaar gebruikt.
              Welke lader gebruik je ?

Comment

Misschien moet je ze eens refreshen met een goede lader? Want met een slechte lader help je de batterijen gewoon om zeep. Vroeger haalde ik met een setje GP Recyko met moeite 100 shots, nu meer dan 300 door ze te laden met mijn Maha Powerex mh-c9000. Toen ik die batterijen er voor de eerste keer in stak, bleek dat ze met moeite nog maar 800mAh haalden. Nu is dat terug 2100mAh !

Ik werk trouwens liever met heroplaadbare batterijen. Ten eerste omdat je ze niet elke keer moet weggooien, en ten tweede omdat ze een hogere interne weerstand hebben, waardoor de flits sneller geladen is.

Comment

Wegwerp batterijen gebruiken in je flits ? Niet echt goed bezig hoor, slecht voor het milieu en een dure grap vrees ik, als ik telkens 12 nieuwe batterijen moet steken (24 als ik beide bodies met flits gebruik) kan ik beter aandeelhouder van Duracell worden).

Ik gebruik al jaren GP's in mijn flitsen, nu ook in de 580EX II met CP-E4 packs, en die gaan honderden shots mee, geen enkel probleem, maar ik laadt ze wel altijd op met een Maha lader (de C810D of zoiets, die kan 8 batterijen tegelijk laden).

Nooit een snellader gebruiken, die blaast je batterijen gewoon op, en na een tijdje houden ze geen spanning meer, dus moet je re-freshen, en dan heb je een speciale lader nodig.

Ik ben vorige week naar de Essen Motor Show geweest, 580EX II met CP-E4 gebruikt en een kleine 600 foto's genomen ... en nog steeds heel snel herladen, dus de batterijen konden nog wel even verder, natuurlijk op E-TTL dus geen full power blasts, maar sinds ik met de CP-E4 packs werk maak ik mij geen zorgen meer, ik kan een hele dag doorwerken met de 12 GP's die ik gebruik, Recycko in de flits zelf en gewone 2700's in de CP-E4.

Ik zou je aanraden om een degelijke lader zoals de Maha Powerex mh-c9000 te zoeken en je batterijen eens op te frissen, zal je een stuk verder helpen denk ik.

Mark
                  Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                  Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Gebruik gewone batterijen en of die Ansmann Maxe akku#s van 2100 die zijn voorgeladen en gaan heel lang mee en hebben en ontladen heel langzaam.
                    Last edited by LamboCars; 30 november 2009, 18:11. Reden: off-topic comment weggehaald !
                    Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht

Nooit een snellader gebruiken, die blaast je batterijen gewoon op, en na een tijdje houden ze geen spanning meer, dus moet je re-freshen, en dan heb je een speciale lader nodig.

Thx,

Dat kan wel de reden zijn, want ik heb hier 2 snelladers van GP staan.
                      Ik ga eens kijken voor zo'n Maha Powerex mh-c9000 .

groeten,
                      Stijn

Edit: Maha Powerex mh-c9000 is besteld :-)
                      Last edited by stijnh; 30 november 2009, 12:49.

Comment

De Maha C9000 is inderdaad echt een aanrader. Ik kom ook veel langer met een setje herlaadbare batterijtjes (Eneloop) toe. Lees ook zeker:
                        Forum voor discussies, vragen en antwoorden over accessoires van digitale camera's. Accessoires zijn zaken die rechtstreeks aan de camera kunnen gekoppeld worden zoals bv. flitsers, statieven, geheugenkaarten en ook fotoprinters maar geen pcs.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Zijn het low self discharge herlaadbare batterijen ? Ik heb geen problemen met herlaadbare (Nimh LSD) batterijen. Met de battery pack heb ik geen ervaring. Ik gebruik Duracell, Eneloop en de GP Recycko en die gaan toch allemaal 400+ shots mee (niet manueel op full power he, maar gewoon TTL). Ik heb de 580ex (en ook 430exii).

Comment

Ik had eerst de GP Powerbank V800C lader gekocht, 75 Euro dus ik dacht dat dit wel een goede lader was, kon op 15 minuten 4 AA van 2700 opladen ... maar na enkele laadbeurten hadden mijn 580EXII's beide last van vroegtijdig droogstaan, minder dan 100 shots in ETTL

Een re-fresh in de PowerTech en nu gaan ze terug véél langer mee, het scheelt echt wel met een degelijke lader

Mark
                            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Je kan ook een voltcraft IPC kopen als je geen maha kan veroorloven.
                              Heeft ook verschillende discharge, refresh, test etc functies.
                              Kan je bij conrad.be kopen voor 25 EUR (+ 5 EUR verzending als ik me nie vergis).

Comment

Working...
                              X