Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

camera laten sluiten bij doorbreken infraroodstraal

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• camera laten sluiten bij doorbreken infraroodstraal

Beste,

Ik zou graag een opstelling hebben waarbij de camera een foto neemt wanneer een IR-straal doorbroken wordt. Ik heb al menige uren zitten zoeken op het internet. Er zijn een aantal prijzige systemen voor handen, maar ik merk dat sommige fotografen zo'n trigger soms in elkaar flansen. Weet soms iemand hoe of heeft iemand toevallig een schema van zo'n schakeling liggen, om zo'n systeem zelf in elkaar te stoppen?

Groeten,
    Diederik
    Canon Eos 20D + 100-400mm USM / Nikon Coolpix 4500

Only when the last tree has been cut down,
    Only when the last river has been poisened,
    Only when the last fish has been caught,
    Then only will you see that money cannot be eaten.

Re: camera laten sluiten bij doorbreken infraroodstraal

koop een draadontspanner (circa 13 euro), knip die draad doormidden, en schakel die met je IR sensor, ik heb het bij mij met een stereo-jack gekoppeld, zodat ik kan kiezen of ik de originele knop van de draadontspanner gebruik, of een andere trigger die de buurjongen voor me knutselde

werkt natuurlijk enkel met camera's die een draadcontact hebben, als je er een hebt met IR afstandbedieing is het te ver van mijn kennisgebied om je zinvol te kunnen helpen ;o)

Comment

Je zou volgende links kunnen proberen:
      http://users.telenet.be/beertjesfoto...iening-ir.html Probeer ook de links onderin.

Beetje hogeschool, kwijlen, inspiratie:

Groet Hans

Comment

Neem eens contact op met BD-er Frans_vdm. Hij maakt zoiets zelf (zelfs met laserstralen).
        http://www.pbase.com/fotoopa/setup_2009

Hij kan je eventueel helpen dit zelf te maken
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Working...
        X