Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is mijn statief geschikt voor mijn DSLR

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Is mijn statief geschikt voor mijn DSLR

Ik had hier nog een statief liggen dat ik een tweetal jaar geleden kocht bij de lokale fotograaf.
    Heb het vooral gebruikt voor mijn camcorder (JVC Everio Hard disk cam).

Nu is mijn vraag, is dit statief ook geschikt voor mijn D90 met 18-105 VR lens? Mijn dslr is in ieder geval flink zwaarder dan mijn camcorder.

Het is van het merk GIOTTO en type VT-802.

Het gaat er mij vooral om of het sterk en stabiel genog is voor mijn D90. Ik zou mijn toestel niet graag op de grond zien kletteren.
    Last edited by Pixelke; 27 november 2009, 19:54.
    Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

Re: Is mijn statief geschikt voor mijn DSLR

ik geloof niet dat het statief in elkaar stort onder een D90 + kitlens. Volgens de specs van Giottos zou er max 3 kg op mogen, maar dat mag op de hele VT serie.
    Gevoelsmatig denk ik dat je statief een prima video statief is, maar een wel erg licht fotostatief.
    Je zou het natuurlijk ook kunnen uitproberen, je hebt de spulletjes toch.

Groet Hans.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pixelke Bekijk bericht
      Het gaat er mij vooral om of het sterk en stabiel genog is voor mijn D90. Ik zou mijn toestel niet graag op de grond zien kletteren.
      Wil je een eerlijke antwoord
      Nee, lees dan niet verder.

Ja, hou je hart vast:
      Ik heb de VT-808. En heb deze maar vervangen door een duurdere en veel zwaardere. Ik werk nog liever op ISO 3200 (maximale iso) van dat ik mijn body met mijn standaard lens op de VT-808 zet. Dus ik denk wel dat je mijn conclusie kunt begrijpen

Conclusie: Koop een andere een andere en tel er wat meer voor neer. De lichtste statieven met uitzondering van de koolstof vezel zijn niet echt aan te raden. Goedkoop = duurkoop
      Waar een wil is, is een weg
      ---------------------------------

Comment

Giottos is heel goed, maar uw type is wel van het "bon marché" type!
        Een goed statief kost toch wat meer €'kes en is het ook waard.
        SF
        00.00 Gone

Comment

Je camera zal er niet doorzakken.
          Of je een ander statief nodig hebt, dat hangt er vanaf wat je ermee zal doen.
          Voor een paar nachtfoto's per jaar zal dit statief wel voldoen, maar voor dagelijks gebruik zijn er heel wat handigere statieven + koppen.

Ik gebruik zelf ook niet zo'n duur statief, het is wel een Manfrotto, maar met een vaste kop (728 digi). Voor mij is dat ruim voldoende, ik gebruik het geen 10x per jaar, en daarom wil ik er ook niet meer geld aan uitgeven.

Als je zwaardere telelenzen wil gebruiken, dan zal je zeker moeten investeren in een steviger statief.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Het is inderdaad voor heel sporadisch gebruik. Een groepsfoto waarik zelf wil bijstaan, een foto bij duisternis af en toe, een lange sluitertijd foto,...enz

Misschien moet ik toch maar overwegen om een wat zwaarder statief te kopen, de post van Roger heeft me echt wel ongerust gemaakt.
            Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

Comment

Een bepaald onderdeeltje is bij mij ook op een vage manier los komen geraakt. Het moertje zeg maar waarbij de camera plaat en aan de rest van de statief vast zit. En hierdoor kan zo de plaat eruit schuiven en heel je gerief op de grond donderen.
              maar kijk eens naar tweedehandse statieven.
              Waar een wil is, is een weg
              ---------------------------------

Comment

Als je jezelf al vragen stelt of het er wel geschikt voor is dan stel ik me toch ook al vragen. Ik ken dat statief niet hoor maar stel dat je een groepsfoto maakt waar je zelf opstaat en er komt een windje en dat spel valt omver dan zijn de kosten ook niet gering.
                Ik heb me in de jaren zeventig een stevige knoest van een statief aan geschaft welke ik nog steeds gebruik en waarvan ik niet bang ben dat het omver gaat, ik gebruik het ook niet veel maar ik heb er nooit spijt van gehad dat ik het gekocht heb.
                En zeker voor nachtfotografie met lange sluitertijden mag het toch wat steviger zijn vind ik.
                D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

gebruik zelf een spotgoedkoop ding (10 euro betaalt, nadien ook nog aan 3,5 in de kringwinkel zien liggen), maar behalve de kop en het stroefwerken voldoende voor mij. Als het te hard waait, kom ik meestal toch niet buiten, anders kan je er nog altijd je rugzak onder hangen. Zelf zou ik wel voor een goeie (bij mij dus betere) kop gaan en een afstandsbediening (al dan niet draadloos) als je het maar eens af en toe gebruikt (bij mij een keer of 5/jaar)
                  hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

Working...
                  X