Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sun-Sniper

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sun-Sniper

Heeft iemand ervaring met de Sun-Sniper?
    't Is zoiets als de R-Strap.
    [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

Re: Sun-Sniper

Oorspronkelijk geplaatst door patrickL Bekijk bericht
    Heeft iemand ervaring met de Sun-Sniper?
    't Is zoiets als de R-Strap.
    http://www.sun-sniper.com/index.php?...per_strap0&L=1
    Ik heb die filmpjes eens bekeken en het ziet er niet slecht uit. Alleen van één voordeel ben ik niet echt overtuigd : het dragen van je camera op je heup/bips lijkt me een nadeel...

Hier is er nog een andere :
    http://www.chao-dian.com/ A camera strap that is worn diagonally across the torso from shoulder to hip and offers ease of access to your camera

Comment

Het lijkt me ook een echte lokker voor dieven, knip het koordje en weg ben je.
      Ook heb ik zoals 35a twijfels over het dragen op de heup of bips, zou het toestel daar niet meer stoten krijgen en bv ergens tegen aan knotsen als je ergens langs gaat.
      D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
        Het lijkt me ook een echte lokker voor dieven, knip het koordje en weg ben je.
        Ook heb ik zoals 35a twijfels over het dragen op de heup of bips, zou het toestel daar niet meer stoten krijgen en bv ergens tegen aan knotsen als je ergens langs gaat.
        Sus, dat vrees ik dus ook. Als je je fototoestel voor je draagt heb je meer kans dat je het in de gaten krijgt als iemand een "ongezonde" belangstelling voor je fototoestel zou hebben.
        Draag je het toestel op je heup of bips dan heb je niets in de smiezen.
        ---------------
        En inderdaad lijkt de kans me groter dat je met je toestel ergens tegenaan stoot als je het niet op je buik draagt.

Comment

Er is ook een Sun Sniper met een staaldraad.
          10 euro duurder.
          [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

Comment

Over het draaggemak: veel comfortabeler als een normale riem en nog een voordeel: geen uitstekende telelens. Als iemand je camera wil stelen, doet hij/zij dat, welke riem je ook gebruikt en je merkt het niet.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik heb er eentje gekocht, de sniper, ik heb geen ervaring met de R-strap.
              ik vind het ronduit geweldig. het grote verschil zou het elastisch gedeelte zijn,
              is ongeveer 10 cm en dient om schokken op te vangen.
              je moet in het begin een beetje zoeken naar de hoogte om je toestel te hangen, anders blijft hij niet op je rug hangen. En zo gebruik ik hem, op de rug, niet op de heup.
              Ik heb inderdaad die met de staaldraad zodat hij niet kan overgesneden worden.
              ik doe vooral bruiloften, en gebruik 2 toestellen, eentje met gewone riem en dan de sniper. Er bestaat een tussenstuk zodat je 2 snipers kan dragen, maar dat vind ik geen zicht voor in een kerk, dus ik leg het toestel met de gewone riem neer als ik het niet gebruik. dat deed ik vroeger ook al maar dan was het 2 toestel aan men schouder met gewone riem en moet je altijd beetje scheef lopen zodat het niet afvalt. nu moet je absoluut geen rekening houden met het toestel aan de sniper. Volgens Mike Larson, draagt hij de zijne onder een jasje op een receptie, om zo "discreter" te kunnen zijn.
              hij gebruikt ook van die handstraps, en herhangt gewoon zijn toestellen aan de sniper
              als hij van toestel wisselt, dat heb ik ook al geprobeerd, het kan te maken hebben met mijn onhandigheid maar dat is nogal een omslachtig gedoe,
              groetjes Erwin
              D300, wat nikor lenzen, plaats voor een studio.

Comment

IK vind dat een prettig ding om eerlijk te zijn.
                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                Als je schiet..schiet dan raak!
                500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Als iemand je camera wil stelen, doet hij/zij dat, welke riem je ook gebruikt en je merkt het niet.
                  Dat weet ik zo niet, in ieder geval heeft de dief dan wel een dot op zijn oog met vijf jaar garantie.
                  D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Het concept van de sun-sniper spreekt me erg aan, maar ik heb meestal al een rugzak om. Is de sun-sniper dan nog bruikbaar of moet de camera echt op je rug hangen?
                    about.me/stijnv

Comment

perfect combineerbaar met een rugzak, ik zou niet meer zonder kunnen (ik gebruik mijn optech zelfs niet meer sinds ik deze heb...)

geen camera meer die tegen je borst aan botst, zéér snel bij de hand, en je kan hem ook helemaal loslaten zonder zorgen te maken.

en wie beweert dat ze het niet voelen als iemand (1)800gr camera steelt ... snap ik niet helemaal. waar het ook hangt, dat voel je direct...
                      Last edited by RikH; 1 december 2009, 11:17.
                      Mijn foto's
                      Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

werkt inderdaad heel prettig...

en als je je niet veilig voelt, koop je de versie met staaldraad... probleem opgelost!
                        some toys 4 big boys
                        http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

Comment

ik vraag me altijd af hoe het zit als je een sun-sniper of een blackrapid strap aan je camera met batterijgrip bevestigd.

Gebruikt er iemand zulk type strap in combinatie met een batterijgrip, is dit wel stevig genoeg?
                          Nikon D700 en veel te duur glas
                          "You will always miss 100% of the shots you don’t take"
                          my flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nikon³ Bekijk bericht

Gebruikt er iemand zulk type strap in combinatie met een batterijgrip, is dit wel stevig genoeg?
                            die vraag stel ik me ook: een spiegelreflex met grip en een 70-200 laten doorwegen op gripschroef
                            en wat je doe met je quickrelease van je statief
                            mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
                            D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                              die vraag stel ik me ook: een spiegelreflex met grip en een 70-200 laten doorwegen op gripschroef
                              In het geval van een 70-200 gebruiken ze de statiefbevestiging heb ik gezien.
                              about.me/stijnv

Comment

Working...
                              X