Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Ik heb die filmpjes eens bekeken en het ziet er niet slecht uit. Alleen van één voordeel ben ik niet echt overtuigd : het dragen van je camera op je heup/bips lijkt me een nadeel...
Het lijkt me ook een echte lokker voor dieven, knip het koordje en weg ben je.
Ook heb ik zoals 35a twijfels over het dragen op de heup of bips, zou het toestel daar niet meer stoten krijgen en bv ergens tegen aan knotsen als je ergens langs gaat.
D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR
Het lijkt me ook een echte lokker voor dieven, knip het koordje en weg ben je.
Ook heb ik zoals 35a twijfels over het dragen op de heup of bips, zou het toestel daar niet meer stoten krijgen en bv ergens tegen aan knotsen als je ergens langs gaat.
Sus, dat vrees ik dus ook. Als je je fototoestel voor je draagt heb je meer kans dat je het in de gaten krijgt als iemand een "ongezonde" belangstelling voor je fototoestel zou hebben.
Draag je het toestel op je heup of bips dan heb je niets in de smiezen.
---------------
En inderdaad lijkt de kans me groter dat je met je toestel ergens tegenaan stoot als je het niet op je buik draagt.
Over het draaggemak: veel comfortabeler als een normale riem en nog een voordeel: geen uitstekende telelens. Als iemand je camera wil stelen, doet hij/zij dat, welke riem je ook gebruikt en je merkt het niet.
Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
Ik heb er eentje gekocht, de sniper, ik heb geen ervaring met de R-strap.
ik vind het ronduit geweldig. het grote verschil zou het elastisch gedeelte zijn,
is ongeveer 10 cm en dient om schokken op te vangen.
je moet in het begin een beetje zoeken naar de hoogte om je toestel te hangen, anders blijft hij niet op je rug hangen. En zo gebruik ik hem, op de rug, niet op de heup.
Ik heb inderdaad die met de staaldraad zodat hij niet kan overgesneden worden.
ik doe vooral bruiloften, en gebruik 2 toestellen, eentje met gewone riem en dan de sniper. Er bestaat een tussenstuk zodat je 2 snipers kan dragen, maar dat vind ik geen zicht voor in een kerk, dus ik leg het toestel met de gewone riem neer als ik het niet gebruik. dat deed ik vroeger ook al maar dan was het 2 toestel aan men schouder met gewone riem en moet je altijd beetje scheef lopen zodat het niet afvalt. nu moet je absoluut geen rekening houden met het toestel aan de sniper. Volgens Mike Larson, draagt hij de zijne onder een jasje op een receptie, om zo "discreter" te kunnen zijn.
hij gebruikt ook van die handstraps, en herhangt gewoon zijn toestellen aan de sniper
als hij van toestel wisselt, dat heb ik ook al geprobeerd, het kan te maken hebben met mijn onhandigheid maar dat is nogal een omslachtig gedoe,
groetjes Erwin
Het concept van de sun-sniper spreekt me erg aan, maar ik heb meestal al een rugzak om. Is de sun-sniper dan nog bruikbaar of moet de camera echt op je rug hangen?
Comment