Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digitale fotolijst

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Digitale fotolijst

N.a.v. een ander draadje had ik graag geweten waar op te letten voor een digitale fotolijst.
    We dachten dit eventueel als cadeau te geven aan oma, maar ik heb geen flauw benul waar we moeten op letten.

Hoe zit het met portret vs. landschapsfoto's (formaat) op zo een ding.
    Het mag redelijk basic zijn, maar wat stellen jullie voor als goede prijs/kwaliteit?
    Al doende leert men...

Flickr

Re: Digitale fotolijst

Ik ga geen nieuw toppic openen als er eentje bestaat.
    Die met dezelfde vraag zit als ik, ook voor mijn ouders ze zijn wel al 90 jaar maar toch de kast staat vol met fotos van al hun kids 6 stuks en kleinkids 15 stuks en achterkleinkids 11 stuks
    Dus ik moet kiezen een grotere kast kopen of een digitale fotolijst
    Ze verkopen ze in alle maten en formaten maar wat is best.
    En naar wat moet ik kijken voor zoiets, heb een scanner dus moet ik een hele hoop inscannen maar met die opslag ben ik niet mee
    Intern of een sd kaartje of usb enz...

Comment

momenteel werken de meeste met usb en sd kaartjes.
      Of oudere mensen de foto's van hun kast zullen weghalen als ze allemaal getoond worden op een digitale kader durf ik betwijfelen.
      Ik kreeg er twee jaar geleden eentje toen ik met pensioen ging en stel vast dat ik het vergeet op te zetten en de foto's aan te vullen. Zal ook wel met mezelf te maken hebben maar toch
      Albums
      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Zal ik u een geheim verklappen: uw oma zal dat ding niet gebruiken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
          Zal ik u een geheim verklappen: uw oma zal dat ding niet gebruiken.
          voor mij is dit al geen geheim meer, mijn kinderen kochten zo'n ding voor de 85ste (?)verjaardag van mijn moeder, gewoon om haar de kans te geven regelmatig ens nieuwe foto's van haar achterkleinkinderen te bekijken. Wat blijkt: ons ma heeft liever die "echte" fotootjes die ze in haar handtas eens kan meenemen naar de gepensioneerdenbond en dat is, ondertussen is ze al 90, nog steeds zo.
          Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RichKE Bekijk bericht
            voor mij is dit al geen geheim meer, mijn kinderen kochten zo'n ding voor de 85ste (?)verjaardag van mijn moeder, gewoon om haar de kans te geven regelmatig ens nieuwe foto's van haar achterkleinkinderen te bekijken. Wat blijkt: ons ma heeft liever die "echte" fotootjes die ze in haar handtas eens kan meenemen naar de gepensioneerdenbond en dat is, ondertussen is ze al 90, nog steeds zo.
            Zelfde voor gehad met ons moeder, heeft liever een fotoalbum met echte foto's. Dat menske is onder tussen 94 jaar.
            Mvg,
            SW
            BD1071BE

Comment

Ik denk er ook zo over. Niets gezelliger dan een paar kadertjes tegen mekaar gepropt.
              facebook
              Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

Comment

En toch zou je kunnen verschieten hoeveel oudere mensen liever het digitale formaat op de computer hebben. Een kleine minderheid wil ze nog op papier. Heb ik onlangs nog ervaren.
                Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                flickr

Comment

Denk dat ik mijn gedacht maar in de kast laat liggen.
                  Heb er ook schrik van dat ze het niet zullen aan zetten.
                  Nu heb ik op kapaza een foto lijst gevonden die 1.5meter lang is en waar 6 foto's in kunnen
                  Zou die kopen om mij en broer/zusjes in te plaatsen en deze aan de mur te hangen boven de kast
                  Zodanig dat ze met andere kaders de rest er gemakkijk bij kan zetten.
                  Had bij Blokker kaders gezien voor fotos can ongeveer 20x12 in te plaatsen, zou ook mooi staan
                  dezelfde kaders en niet de wirwar van nu al heeft die wirwar ook zijn scharmes

Toch bedankt voor de inbreng.

PS zelf werk ik nog niet met zo een digitale fotolijst omdat de meeste fotos via de pc die ion de woonkamer staan er voorbij komen als schermbeveiliging
                  Dus zelf eerst zo een digi kader testen alvorens er eentje te geven lijkt mij een beter gedacht.
                  Dus geheugen speelt geen rol gewoon een sd kaartje of USB en hopla denk dat ik voor SD ga gaan heb er nog eentje liggen van 16g (traag geval clas 4 geloof ik) dus daar kan wat op.

Comment

Een paar maanden geleden heb ik er zelf eentje cadeau gekregen, maar ik heb die eigenlijk nog niet gebruikt
                    Groetjes,
                    Dominic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
                      Een paar maanden geleden heb ik er zelf eentje cadeau gekregen, maar ik heb die eigenlijk nog niet gebruikt
                      Ewel, zet hem ook op Kapaza.be hahahahahah.
                      facebook
                      Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

Comment

ik heb er ook eens eentje gekocht, gebruik het haast nooit, maar voor oudere mensen zit op deze (Philips) wel een leuke functie, je kan een soort van instelling maken, dat deze automatisch aanspringt en ook weer uitspringt, je kunt deze programeren zo voor de hele week, is een stuk handiger, anders wordt het nooit gebruikt.
                        Kijk dus eens bij Philips, mooie apparaatjes met een goede beeldwergave.
                        Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door eos550 Bekijk bericht
                          En toch zou je kunnen verschieten hoeveel oudere mensen liever het digitale formaat op de computer hebben. Een kleine minderheid wil ze nog op papier. Heb ik onlangs nog ervaren.
                          hoe oud zijn je "oudere" mensen? En wat betreft die "kleine minderheid" twijfel ik aan je woorden, zij die nu 80 à 85+ zijn hebben nog steeds liever de papieren versie, en dan spreek ik uit ervaring. De generatie "ouderen" die nu aankomt weten wat digitaal is en kunnen inderdaad liever het digitale formaat hebben, maar de papieren foto's zijn nog lang niet uit de wereld, hoor!
                          Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

Comment

Probleem opgelost hoor en neen ik ben niet om een nieuwe kast geweest
                            Maar een kader van 1.5m waar er juist 6 foto's in geplaatst kunnen worden van 20 op 13cm
                            En dan effe naar Blokker om een kadertje of 15 die ongeveer even groot waren en ik heb 3 dagen nodig gehad om te scannen en te printen
                            En hier en daar wat onzuiverheden weg te foefelen
                            En nu staat de kast weer vol (wee o wee als er nog een achterkleinkind bijkomt he dan kan ik opnieuw beginnen)
                            Dan moet die maar een digitale kader kopen want ik stop ermee .

Comment

Hallo,

We hebben onlangs onze Panasonic Flatscreen (87cm) vervangen door een grotere Sony.
                              De Panasonic, met SDHC-ingang, hangt nu met beugels aan de muur in een flexibele opstelling (draaibaar naar alle kanten) en doet dienst als digitale fotokader.
                              Lekker groot beeld, iedereen kan makkelijk meekijken, en beeld in te stellen naar wens - wat vaak niet zo is bij een fotokader.

Jaja
                              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Working...
                              X