Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Softbox

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Softbox

    Allen,


    Iemand een idee waar ik een goedkope softbox op statief kan vinden (iemand iets in aanbieding of op het zolder staan?).

    Of kunnen we dat op één of andere manier zelf knutselen?

    Groeten

    Mono

  • #2
    Re: Softbox

    of een paraplu waar je door flitst ? (rond 20à30 euro nieuw)

    Voordeel softbox is dat je het licht iets beter kunt richten maar qua softheid van 't licht zou er niet veel verschil mogen zijn (paraplu is zelfs nog iets grotere lichtbron dus zachter licht)

    Comment


    • #3
      Re: Softbox

      had gedacht aan een softbox ... (Maar zal dus mijn ogen open houden voor een paraplu)

      (Misschien even voor de duidelijkheid. Wat wil ik er mee doen? Wel het is de bedoeling om binnenskamers foto's van mijn vriendin en de kleine neefjes en nichtjes te trekken. Ik denk/dacht dat een softbox me wel wat zou helpen om de gezichten mooi te verlichten in een gewone huiskamer. Of vergis ik me?)

      Comment


      • #4
        Re: Softbox

        De grootste winst behaal je al door je flitser van de camera af te halen en via kabel of draadloos aan te sturen. Dan een softbox of een paraplu ervoor plaatsen, maakt het licht nog zoveel mooier.

        Ik heb eerst een tijdje met losse flist en 'plu gespeeld. Daar kun je al prima resultaten mee bereiken. Zeker als je het leert combineren met aanwezig licht (daglicht/flitslicht). Misschien dat je interessante topics kunt vinden op het strobist forum: http://forum.belgiumdigital.com/f99/.

        Groet,
        Peter

        Comment


        • #5
          Re: Softbox

          http://www.zarias.com/?p=27

          Softbox ...als je geen al te grote koopt en je zet die relatief dicht bij je model dan kan 't goed zijn (eigelijk meer dan waarschijnlijk) dat je maar portraitjes kunt maken en niet full body portretten.
          Als het alleen is voor gezichten dan is 't goed.
          En binnen is er vaak niet zoveel ruimte om die ver te zetten.

          Paraplu ...als je er doorflitst op je model (zoals op de link, als je het model links zou zetten) dan is 't gemakkelijker om full body portraiten te nemen ... maar is 't gezicht eigenlijk evenzacht als met een softbox.
          Alleen verlichtje dus met een paraplu veel meer dan met een softbox ...
          Dus 't licht van de achtergrond weghouden (en donkerder te laten lijken) zal met een paraplu moeilijker zijn dan met een softbox.

          't is wat voor een look dat je wilt hebben

          Comment

          Working...
          X