Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mb-d10 - pdk1

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mb-d10 - pdk1

Hallo,

Ik heb me net een Nikon D300s gekocht.
    Die MB-D10 grip lijkt me zeer handig voor extra houvast en bediening.
    Ook de extra batterijtijd is mooi meegenomen.
    Als ik deze oudere thread lees kan ik als batterij dus kiezen tussen

1. EN-EL4a + extra lader + extra deksel en dan koop ik me eigenlijk best meteen de PDK1 kit. Geeft me 8fps en zeer lange batterijtijd
    2. EN-EL3a : lagere kost en makkelijk om te laden + lader van de d300s
    3. een dikke hand met 8 AA batterijtjes waarvoor ik ook nog een extra lader nodig heb, en vast in twee of drie beurten moet laden.

Bij Konijnenberg staat de MB-D10 aan een interessante prijs, met een EN-EL3a ben ik voor minder dan 200 euro gesteld.
    Indien ik die extra fps niet nodig heb, geeft de 4a dan echt zoveel meer batterijtijd dat ik dat toch zou overwegen ?

BR

Re: Mb-d10 - pdk1

IK heb zelf de pdk1 gekocht en nog geen moment spijt van gehad. Het verschil is echt wel immens op je 3e batterij kan je een 1000 foto's halen en op de 4a haal ik met gemak 5000 shots. Wat heel handig is als je een paar zware dagen hebt en je zoals mij door vermoeidheid al eens vergeet je batterij in de lader te steken.
    Grtz Thomas

Comment

Hallo,

Net zelf grip besteld bij CameraNU.nl, incl. verzendkosten 145 € héél wat goedkoper dan Konijn.
      Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

BD1614BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tootsie Bekijk bericht
        Hallo,

Net zelf grip besteld bij CameraNU.nl, incl. verzendkosten 145 € héél wat goedkoper dan Konijn.
        139€ bij Kamera Express

Comment

Al is het alleen maar om hem prettiger vast te houden. Portretstand met ontspanner bovenop en ook het multiselector op de juiste plek. Ik kocht hem voor meer, maar heb er geen seconde spijt van.
          Met de batterij kun je erg lang fotograferen. 2 dagen zonder uitzondering.

'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

Comment

Klopt het dat je de lader er opnieuw af moet vijzen om de batterij van je camera terug te kunnen opladen ?

In de MB-D10 zit vast een gaatje om alvast die batterij op te laden ?
            Of ook uit te halen ?

Comment

de batterij van de grip haal je er langs de zijkant uit. Als je echter de batterij in de camera wilt opladen dan moet je idd de grip erafhalen ofwel moet je alleen de batterij in de grip gebruiken.
              Grtz Thomas

Comment

Working...
              X