Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ringflits bij partypics?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ringflits bij partypics?

hallo,

Af en toe neem ik tijdens events en party's foto's.
    Wanneer ik dit met mijn gewone flits doe, en indirect flits (bv naar boven) heb ik meestal als resultaat dat mijn onderwerp enkel bovenaan is belicht.
    Langere sluitertijden kan ik moeilijk gebruiken, want dan heb ik bewogen foto's.
    Nu dacht ik eventueel aan een ringflits, of is dit enkel voor macro bestemd?

en eventuele andere oplossingen?

Re: Ringflits bij partypics?

Er zijn macro ringflitsers, niet heel krachtig, richtgetal 14ofzo.

maar ook studiomodellen al dan niet met batterij.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

over welke sluitertijden hebben we het dan ?

meestal wordt er geflitst op het 2de gordijn ... en dan zijn "lange" sluitertijden niet echt ongewoon hoor.

ringflitsers voor macro worden meestal op de lens gemonteerd ... vrij kwetsbaar in een party-omgeving en ook niet echt veel vermogen

ringflitsers voor studio zijn zwaar, groot en maken van je combo een hel om een hele avond mee rond te zeulen. verder zijn ze niet in staat om TTL-meting te doen (dacht ik toch)

ik zou me eerst eens echt goed verdiepen in de techniek ipv geld over de balk te gooien zonder eigenlijk goed te weten of dat je probleem gaat oplossen

just my 2 cent,
      TravelToy.

Oorspronkelijk geplaatst door triple-s Bekijk bericht
      hallo,

Af en toe neem ik tijdens events en party's foto's.
      Wanneer ik dit met mijn gewone flits doe, en indirect flits (bv naar boven) heb ik meestal als resultaat dat mijn onderwerp enkel bovenaan is belicht.
      Langere sluitertijden kan ik moeilijk gebruiken, want dan heb ik bewogen foto's.
      Nu dacht ik eventueel aan een ringflits, of is dit enkel voor macro bestemd?

en eventuele andere oplossingen?
      www.christian-bailleul.be | Blog

Comment

externe flitser er bovenop laten staan
        zo lang je kan met sluitertijd, diafragma en iso waarden je foto maken en als dat niet meer gaat wegens te lange sluitertijd bij behoorlijke iso en vol open, neem je je externe flits.
        rear flash (2de gordijn) dan heb je bewegingsonscherpte als je langere sluitertijden gebruikt.
        die half zwarte foto is dat je te snelle sluitertijden gebruikt. bij de wat oudere toestellen is dat 1/60 als synchronisatie, bij de topmoddelen dacht ik richting 1/500 ongeveer.
        wat de synchronisatietijd van je toestel is, kan je normaal wel in de handleiding vinden. ga je daar boven, krijg je halve foto's, blijf je eronder zijn ze normaal goed belicht met soms bewegingsonscherpte tot gevolg, maar bij een partyfoto lijkt het mij geen probleem als er een arm wat bewogen is aan 1/125
        hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tyrr Bekijk bericht
          rear flash (2de gordijn) dan heb je bewegingsonscherpte als je langere sluitertijden gebruikt.
          klopt ... je omgeving "beweegt" en je onderwerp staat mooi stil ... toch een beetje de bedoeling bij party pics denk ik ... zo blijft de party-sfeer in de foto

of dit ook is wat TS wil ... dan laat ik aan TS zelf over

Greetz,
          TravelToy
          www.christian-bailleul.be | Blog

Comment

beweging in achtergrond is niet erg. Bij mij was het meestal dat onderste felft van foto donker was, en onderbelicht. Wss door de te korte sluitertijd.

aanpassingen doen aan de flits of enkel camerainstellingen? Werk met 40D, en vrees dat als ik op 1600ISO de foto's neem ik toch veel ruis zal hebben... niet?
            gr, david

Comment

mijn partypics pak ik meestal rond iso 400, diafragma volopen, flits naar voren gericht en de ETTL zijn werking laten doen (werken op M met sluitertijden van 1/20 tot zelfs 1 of 2 seconden) en dan is dit het resultaat: feestjes

iso mag eigenlijk zelfs nog een pak hoger aangezien partypics toch zelden worden gebruikt voor grote afdrukken en ruis dus niet zo heel storend is
              5DmkIII en wat glas

Comment

Working...
              X