Zou graag een flitser kopen voor mijn sony en heb het forum al een beetje afgeschuimd naar ANtwoorden, maar kan toch niet echt een bevredigend antwoord vinden. Budget is beperkt en daarom zou ik opteren voor volgende:
Sony HVL F42AM (de 58 vind ik iets te duur, maar heeft wel verticaal kantelbare kop, hmm)
Metz 48 AF-1 (de 58 AF-1 is wederom nogal duur)
Sigma EF-530 Super
welke van de drie? en waarom? want ik weet het niet goed, als ik goed lees raden de meeste aan om bij het eigen merk te blijven, maar werken de andere dan niet even goed? Metz is toch een gerenommeerd merk? en Sigma toch ook (mss niet voor flitsers?)
of kan ik toch beter nog even sparen voor de 58 van sony of metz?
Ik ben geen studio-man (geen plaats), dus daar hoef ik de flitser niet voor te kopen. Zou dus zijn voor binnen-bewolkt buiten-bos- avond fotografie.
alvast bedankt
greetz!
Sony HVL F42AM (de 58 vind ik iets te duur, maar heeft wel verticaal kantelbare kop, hmm)
Metz 48 AF-1 (de 58 AF-1 is wederom nogal duur)
Sigma EF-530 Super
welke van de drie? en waarom? want ik weet het niet goed, als ik goed lees raden de meeste aan om bij het eigen merk te blijven, maar werken de andere dan niet even goed? Metz is toch een gerenommeerd merk? en Sigma toch ook (mss niet voor flitsers?)
of kan ik toch beter nog even sparen voor de 58 van sony of metz?
Ik ben geen studio-man (geen plaats), dus daar hoef ik de flitser niet voor te kopen. Zou dus zijn voor binnen-bewolkt buiten-bos- avond fotografie.
alvast bedankt
greetz!
Comment