Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitser voor Sony alpha 300

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Flitser voor Sony alpha 300

Zou graag een flitser kopen voor mijn sony en heb het forum al een beetje afgeschuimd naar ANtwoorden, maar kan toch niet echt een bevredigend antwoord vinden. Budget is beperkt en daarom zou ik opteren voor volgende:

Sony HVL F42AM (de 58 vind ik iets te duur, maar heeft wel verticaal kantelbare kop, hmm)

Metz 48 AF-1 (de 58 AF-1 is wederom nogal duur)

Sigma EF-530 Super

welke van de drie? en waarom? want ik weet het niet goed, als ik goed lees raden de meeste aan om bij het eigen merk te blijven, maar werken de andere dan niet even goed? Metz is toch een gerenommeerd merk? en Sigma toch ook (mss niet voor flitsers?)

of kan ik toch beter nog even sparen voor de 58 van sony of metz?

Ik ben geen studio-man (geen plaats), dus daar hoef ik de flitser niet voor te kopen. Zou dus zijn voor binnen-bewolkt buiten-bos- avond fotografie.

alvast bedankt
    greetz!
    Nikon D7100 + 18-135 f3.5-5.6 + Sigma 70-300 APO DG Macro 4.0-5.6

Re: Flitser voor Sony alpha 300

Met de Sony zal je ook draadloos kunnen flitsen, met de Metz en de Sigma niet (tenzij je daar radiotriggers voor koopt natuurlijk).
    about.me/stijnv

Comment

of anders mss een minolta 3600 of 5600 hsd flitser...?

ze zijn 2e hands nog vrij goed te vinden, en je kunt er ook draadloos mee flitsen.

Comment

en zijn deze minoltas op alle vlakken compatibel met de nieuwe sony's? TTL enzo (heb er ni zoveel verstand van).

denk dat de 3600 iets te zwak is, maar die 5600 ziet er inderdaad oke uit.
        Maar qua prijs komt deze toch bijna in de buurt van de sigma 530 super, dus is het dan niet beter deze te kopen?

duckt!

Comment

Kent iemand de Sony HVL-F56M? Ik heb ook een sony a300 en heb deze flitser te koop zien staan, 2de hands. (Ik zeg lekker niet waar )

Is dit al een oude flitser?
          "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
          500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sancho- Bekijk bericht
            Kent iemand de Sony HVL-F56M? Ik heb ook een sony a300 en heb deze flitser te koop zien staan, 2de hands. (Ik zeg lekker niet waar )

Is dit al een oude flitser?
            Dit is een flits die dateert uit de tijd van Minolta, een "oudere" flits maar zeer krachtig en met geavanceerde functies. Het "jammere" is dat je met deze filts niet meer kunt ratio-flashen, je kan dus geen andere flitsen aansturen met deze flits op de camera gemonteerd, tenminste niet op digitale bodies...Daarvoor moet je de F58AM kopen

Verder is dit een uitstekend flitske

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door duckman_be Bekijk bericht
              en zijn deze minoltas op alle vlakken compatibel met de nieuwe sony's? TTL enzo (heb er ni zoveel verstand van).

denk dat de 3600 iets te zwak is, maar die 5600 ziet er inderdaad oke uit.
              Maar qua prijs komt deze toch bijna in de buurt van de sigma 530 super, dus is het dan niet beter deze te kopen?

duckt!
              De flits die ik je kan aanraden is de F42...Moderne flits, volledig compatibel met de nieuwste Sony bodies...En goed geprijsd

Comment

kan je iets doen met een minolta 5400(HS)High-speed sync.°

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MULS- Bekijk bericht
                  kan je iets doen met een minolta 5400(HS)High-speed sync.°
                  Deze flits zal enkel op volle kracht werken...Je kan er wel iets mee doen als je begint met triggers en alles op manueel...

De "compatibele" flitsers voor Sony en Minolta DSLR's zijn: F20, F36 en 3600HS, F42, F56 en 5600HS en de F58. Hoe hoger de nummer, hoe geavanceerder (de F20, F42 en F58 zijn 100procent Sony flitsen en aldus het modernst en meest compatibel MET ELKAAR draadloos te gebruiken)

Comment

kan die F42 ook verticaal kantelen?? ik bedoel daarmee als je fotografeert in portret houding, kan je flits dan kantelen zodat deze terug horizontaal staa??? (als je begrijpt wat ik bedoel??)

en buiten dat draadloze flitsen zou de 5600 ook een goede keuze zijn dus? interessant, want heb hem ook 2dehands zien staan )

duckt!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door duckman_be Bekijk bericht
                      kan die F42 ook verticaal kantelen?? ik bedoel daarmee als je fotografeert in portret houding, kan je flits dan kantelen zodat deze terug horizontaal staa??? (als je begrijpt wat ik bedoel??)

en buiten dat draadloze flitsen zou de 5600 ook een goede keuze zijn dus? interessant, want heb hem ook 2dehands zien staan )

duckt!
                      Dat verticaal kantelen is is UNIEK aan de Sony F58AM, geen enkele andere flits op de markt kan dit, zeer ingenieus en logisch Het is het neusje van de zalm voor Sony gebruikers...Verder is de F56 een professionele flits, zal alles doen wat je wil...behalve verticaal kantelen

Comment

Working...
                      X