Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

falcon eyes gnk 2300 ad

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• falcon eyes gnk 2300 ad

hallo

Ik heb mij de falcon eyes studiokit aangeschaft, maar ik krijg aan geen kanten de softbox in elkaar. Natuurlijk zit er daar geen zak aan info in.

Voor mij is het de eerste keer met studio en het lukt mij niet.

Kan mij iemand helpen????

is er een film op internet of afbeeldingen of iets anders.

Want het wordt ferm zoeken zo.

Bedankt Davy
    nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Re: falcon eyes gnk 2300 ad

Ik weet niet hoe de softbox van Falcon Eyes in elkaar zit, maar die bij mijn Illustars zal waarschijnlijk wel ongeveer hetzelfde zijn.

Er is één staaf waar een rond bolletje aanzit om in de ring te steken, die moet je als laatste gebruiken.
    Dus beginnen met één staaf en die in de hoeken van de softbox steken en andere kant in de ring, dan de tweede staaf hier recht tegenover in de softbox steken, niet in de opening ernaast, ook weer in de ring steken.
    Derde 'normale' staaf in softbox hoek en ring, en dan wordt het moeilijker, nu de staaf met het rondje ook in de softbox steken en kracht opzetten om de staaf lichtjes te buigen zodat je het rondje in de ring kan krijgen, daarna de ring op de staaf naar de ring van de softbox brengen en alles vastzetten.

Op die manier zijn de staven lichtjes gebogen en is de softbox opgespannen, ik veronderstel dat het FE systeem gelijkaardig is, de eerste keer is het wel nogal raar omdat je bang bent de staven te buigen, maar na enkele keren lukt het prima op minder dan een minuutje hoor

Filmpje op youtube (niet van mij hoor )

Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Working...
    X