Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Memory Card Corrupt & Unreadable

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Memory Card Corrupt & Unreadable

Hallo allemaal,

Ik zit hier met een gigantisch probleem : net terug van New York en wil de foto's (RAW) overhevelen naar PC maar als ik de mappen bekijk via de pc geraak ik in niet in de fotomap. Error die opkomt is Unreadable & Corrupt.

Op het toestel (Nikon D70s) zelf kan ik ze echter wél zien, waardoor ik vaststel dat ze er nog opstaan maar gewoon niet toegankelijk zijn door waarschijnlijk een corrupte inhoudstafel van de CF-Card.

Hoe kan ik deze foto's alsnog bewaren?

Mvg,
    MM|Photo-BlogLines//New Blog, New Site & New Twitter

Re: Memory Card Corrupt & Unreadable

Sluit de camera rechtstreeks aan op de pc ...

Comment

Heb ik geprobeerd, zelfde probleem.

Comment

(Zelf geen ervaring maar...) d'er zijn toch een aantal "recovery" progjes om foto's van een onleesbare kaart terug te halen?
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Over welke kaart hebben we het hier (merk, type grootte)? Staat hij misschien gelocked?
          http://www.mariorentmeester.nl &
          http://www.hvzeeland.nl/ & http://www.zeeuwseregio.nl
          | D90 | D200 + grip | 50 1.8 | 18-105 VR | 70-300 VR | SB-600 | SB-800 |

Comment

Sandisk levert een gratis recovery programma bij hun CF kaarten: RescuePro.
            Canon + Elinchrom | www.daanbarnhoorn.nl

Comment

Ik heb dit ook eens meegemaakt. Het probleem lag aan de externe kaartlezer. Zodra ik er een geheugenkaart instak, werd deze onleesbaar. De foto's op de kaart heb ik via de plaatselijke fotograaf gelukkig kunnen recupereren. Het heeft me wel wat tientallen euro's gekost, maar gelukkig had ik alle foto's terug.

De externe kaartlezer heb ik dan ritueel geslacht

Comment

Dat is ook een vraag die hier geregeld terug komt...

- Best eens kijken of het wel werkt met een andere kaartlezer. Maar omdat je zegt dat je het ook al met je camera getest hebt, vrees ik ervoor.

- Er bestaat inderdaad software die wel het een en t'ander kan terughalen, maar in elk geval moet de "drive" zelf (de kaartlezer dus) zichtbaar zijn. In windows moet die dus een drive-letter gekregen hebben.
                Er bestaan hopen van die software. Je hebt bv. ook Recuva : is heel degelijk, en helemaal gratis. Google is je beste vriend voor de downloadsite... Bestanden die gewist zijn, of verloren na formateren haalt hij zonder problemen terug. Als het kaartje zelf corrupt is, wordt het wel wat moeilijker. Ook de filenaam van de bestanden kan verloren gaan, maar dat is het minste probleem natuurlijk...
                Groeten,

Polleke

Comment

Ja met recovery program kan je misschien de foto's terughalen maar dat is niet zeker, maar het proberen waard.
                  Nu bij mij was de poging die een halve dag duurde best wel gelukt maar ook niet helemaal er waren foto's bij die door een gemiste header niet gelezen konden worden.
                  De foto's die ik had terug gehaald ,hadden allemaal een ander file naam en stonden niet meer op volgorde, maar ik was toen allang blij.

Je kan het ook proberen het laten doen maar denk niet dat dit goedkoop is.
                  Je hebt op internet een aantal aanbieders.
                  zie deze link. http://www.fotoredder.nl/

Comment

Ben nu aan het proberen met Rescue Pro Deluxe van SanDisk aangezien het Sandisk kaartje is zou dat het beste moeten werken. Op hoop van zegen...

Comment

Verplaatst naar geschikter forum
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Met RescuePro heb ik enkel thumbnails in NEF formaat kunnen terughalen van 128x128. Het rare is dat ik zeker ben dat ik die kaart geformateerd had voor gebruik en hij heeft ook foto's teruggehaald van in augustus en september die daarop stonden...

Ik word hopeloos, doe ik deze best binnen bij een fotograaf? Ik dacht aan Grobet in Antwerpen...

Comment

Met dit gratis tooltje heb ik al altijd alles kunnen terughalen: http://digital-image-recovery.software.informer.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GaKa Bekijk bericht
                            Ik heb dit ook eens meegemaakt. Het probleem lag aan de externe kaartlezer. Zodra ik er een geheugenkaart instak, werd deze onleesbaar. De foto's op de kaart heb ik via de plaatselijke fotograaf gelukkig kunnen recupereren. Het heeft me wel wat tientallen euro's gekost, maar gelukkig had ik alle foto's terug.

De externe kaartlezer heb ik dan ritueel geslacht
                            hier van het zelfde...
                            Via het rescue programma van Sandisk alle foto's terug. Vertelde het reeds eerder op dit forum : Kaartje NIET meer GEBRUIKEN ALVORENS JE DE FOTO'S HEB KUNNEN RECUPEREREN !!

Comment

Working...
                            X