Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

LumiQuest

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: LumiQuest

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Hartelijk dank Daan

Ben even een foto aan 't zoeken: 1/125s, F 8, ISO400 > JPEG geen RAW genomen dus.
    De contrasten kunnen "dodelijk" zijn. (wit in verkeersbord, witte handschoenen enz. enz.)
    De gebruikte flitser > SB20 > oeroud... > 1st AF flitser van Nikon.
    KAAL geflitst Daan met een 24-85 Nikon...
    Graag gedaan

De achtergrond verbergt de harde schaduwen goed in uw foto

Maar de automatische belichting heeft zijn werk goed gedaan. Geen uitgebeten witte handschoenen of huidtinten.

Ik heb met Nikon en Canon gewerkt, en vind de automatische (flits) belichting van Nikon nog steeds stukken beter. Met Canon blijf ik compenseren...
    Canon + Elinchrom | www.daanbarnhoorn.nl

Comment

ik ben helemaal weg van die ultrasoft, vind ik ideaal op bv. huwelijksreportage, maar je moet die dus wel leren gebruiken, he

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door momentopname Bekijk bericht
        ik ben helemaal weg van die ultrasoft, vind ik ideaal op bv. huwelijksreportage, maar je moet die dus wel leren gebruiken, he
        Leg uit...

Comment

wel, de flitsintensiteit, de werkafstand, verhouding flitslicht/aanwezig licht etc, spelen allemaal een rol in hoe je lightmodifier zich gaat gedragen, ik veronderstel dat je die dingen zelf ook wel weet als je lightmodifiers koopt, heb nu geen zin om een hele cursus flitsen te gaan neerpennen

Comment

wel, de flitsintensiteit, de werkafstand, verhouding flitslicht/aanwezig licht etc, spelen allemaal een rol in hoe je lightmodifier zich gaat gedragen, ik veronderstel dat je die dingen zelf ook wel weet als je lightmodifiers koopt, heb nu geen zin om een hele cursus flitsen te gaan neerpennen
            Vroeg ik om een cursus flitsen Dacht het niet...

In ieder geval... Hoe je het ook bekijkt, het oppervlak van de Ultrasoft blijft aan de kleine kant. Dus, behalve wanneer je heel dicht bij bent, zal die altijd vrij harde schaduwen produceren. Ik ben er niet echt weg van. Maar smaken verschillen, he?

Comment

Voor elk product is er een video op hun site.
              Bij de meeste video's wordt er ook een toepassing aangeraden.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Bedankt Daan.

Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                Ik heb het "Promax Systeem" en het ligt al meer dan 2 jaar te roesten ... Ik vind het "persoonlijk" niets, heel Lumiquest.
                Tom, wat zou jij (als professioneel) ons (prutsers) aanraden als flits-accessoire om te bouncen?

Bijvoorbeeld voor het jaarlijks clubfeest van de lokale vissersclub, in een parochiezaal waarvan het plafond - dat ooit wit was - vijf meter hoog is.
                Ik zou namelijk beter willen doen als DIT (allemaal belicht met ingebouwde flits op D40).

Het is wel degelijk de bedoeling, dat ik mij voor het volgende feest een échte flitser aanschaf. Waarschijnlijk een SB900, of één trapje lager.
                Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                  Bedankt Daan.

Tom, wat zou jij (als professioneel) ons (prutsers) aanraden als flits-accessoire om te bouncen?

Bijvoorbeeld voor het jaarlijks clubfeest van de lokale vissersclub, in een parochiezaal waarvan het plafond - dat ooit wit was - vijf meter hoog is.
                  Ik zou namelijk beter willen doen als DIT (allemaal belicht met ingebouwde flits op D40).

Het is wel degelijk de bedoeling, dat ik mij voor het volgende feest een échte flitser aanschaf. Waarschijnlijk een SB900, of één trapje lager.

Jos, als ik mag: die foto's zijn niet slecht....
                  En een plafond op 5 meter hoogte is niet echt geschikt om te bouncen.
                  Je verliest daar veel licht of er bereikt te weinig licht het onderwerp.
                  * de SB900 is de betere keuze.

Je kon misschien proberen om de foto's door de software te halen om te zien
                  of je er niet méér kunt uithalen.

Nog een voorbeeld:
                  - opname gemaakt met de Fuji SP2 Pro, SB 20, F11, ISO 400 > rechtstreeks geflitst...
                  - groot voordeel is de sensor van de S2. Die kan beter om gaan met lichte en donkere partijen.

Last edited by theokus; 18 oktober 2009, 12:37.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                    Bedankt Daan.
                    @Jos ... ik geef mijn persoonlijke mening over Lumiquest - ik heb het uitvoerig getest en ik vind er niets aan. Ik dacht het te gebruiken voor portretten maar de kwaliteit van het licht kan me niet overtuigen.

On camera flash flitsen doe ik nooit, en je moet géén professioneel te zijn om strobist (off-camera) te gebruiken
                    www.fotofolio.be

Comment

Ik heb een tijd terug zo'n Gary Phong 'bloempot' gekocht op eBay, en eerlijk gezegd dat werkt prima moet ik toegeven, zeker als je geen plafond hebt om te bouncen.

Enig nadeel ... een 40D met grip, 580EX II omhoog gericht met zo'n bloempot ... het is echt geen zicht maar het resultaat mag gezien worden. Hou er ook wel rekening mee dat een dergelijke modifier toch redelijk zwaar is, ik ben er nooit echt gerust in als ik hem gebuik.

Hou wel met één ding rekening als je de flits niet naar voor richt : je zal meer power gebruiken, dus sneller door de batterijen zijn, daarom heb ik twee CP-E4 packs gekocht, dan ben je gerust (steken 12 AA's in totaal bij elkaar ...)

Mark
                      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Ik gebruik een namaak bloempot en ben daar ook tevreden over, alleen het gewicht is lastig. Ik gebruik hem met kop een kwart slag gedraaid, zodat je in landschap en portret op dezelfde manier flitst en de portretstand valt de kop met de geringste beweging horizontaal.
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                          Ik gebruik een namaak bloempot en ben daar ook tevreden over, alleen het gewicht is lastig. Ik gebruik hem met kop een kwart slag gedraaid, zodat je in landschap en portret op dezelfde manier flitst en de portretstand valt de kop met de geringste beweging horizontaal.
                          namaak bloempot?
                          Ik dat dat zo'n pot flexibel was en dat die ribben goed sloten rond de flash...
                          (ik vraag maar)
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Ja gewoon namaak uit China en ook goedkoper.
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                              Ja gewoon namaak uit China en ook goedkoper.
                              Aaaaahhh
                              Toch bedankt voor het antwoord

Fong is duur he....
                              Ik las veel reacties als "dure Tupperware".

Viewfinder heeft een kit: lijkt me ook interessant en het materiaal is uit metaal gemaakt.
                              (159 euro dacht ik)
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                                Viewfinder heeft een kit: lijkt me ook interessant en het materiaal is uit metaal gemaakt.
                                (159 euro dacht ik)
                                Die kit is ook niet aan te raden ... de "beautydish" is veel te klein en zorgt voor een vrij hard licht.

Falcon eyes maakt die ook.
                                www.fotofolio.be

Comment

Working...
                                X