Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
Toevallig las ik gisteren een vergelijkende test in Chasseur d'images (oud nummer) waarin de Lumiquest Pocket Bouncer als de beste oplossing naar voren kwam - niet te duur, gemakkelijk mee te nemen en erg efficient. Zelf gebruik ik geen bouncers maar ik ben wel nieuwsgierig naar de commentaren van anderen.
Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer
Yep, ik heb de Lumiquest Pocket Bouncer en Ultrasoft voor op mijn 580exII. Ook heb ik een set Barndoors van Lumiquest.
Tot nu toe alleen tijd gehad om de Ultrasoft te proberen. Ben er niet echt weg van. Het licht blijft nogal "hard" en door de Ultrasoft ben je snel door je batterijen en power output heen. Daarbij, een flash bracket is geen overbodige luxe.
De Ultrasoft is ontworpen voor als er geen mogelijkheid is om te bouncen (tegen een muur of plafond). Het stuurt al het licht naar voren door een diffuser heen. Dus het is beter dan niets (als je niet kunt bouncen).
De Pocket Bouncer stuurt het licht ook naar voren, maar dan niet door een diffuser heen.
Ik kan wel wat "testjes" doen met deze Lumiquest producten en wellicht ook een Sto-fen diffuser. Voor mezelf ook wel handig om te weten hoe de output verschilt. Ik hoor het wel
Ga eens googlen op een betterbouncecard, dan kom je een filmpje tehen waar zéér, maar dan ook zéér, uitgbreid verteld wordt hoe je een prima boumcecard kan maken voor €0,25 met een haarelastiek en een stukje fotopapier.
Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
Dat ding werkt.
Maar een klein, wit stukje karton dat met kleefband op dezelfde plaats wordt aangebracht en dan enkele graden voorwaarts wordt geplooid,
levert precies dezelfde resultaten. (zoals die witte plastic kaartjes die uit een nikon SB schuiven, of is dat niet meer nu ?)
En dat klein kartonnetje is ook discreter, want met zo 'n lumiquest loop je wel in de kijker: 40D+grip+430EX+lumiquest = 40cm hoog
... als je het allemaal samen op een statief zet heb je haast een bouwvergunning nodig
Ga eens googlen op een betterbouncecard, dan kom je een filmpje tehen waar zéér, maar dan ook zéér, uitgbreid verteld wordt hoe je een prima boumcecard kan maken voor €0,25 met een haarelastiek en een stukje fotopapier.
Gregg ? enz.
Die heeft zijn producten nu ook op de markt gebracht: iest "anders" dan die €0,25.
Tel maar vanaf 40 en hoger.
Het gaat niet om discretie, maar zo zacht mogelijk licht.
Zou dan graag iets hebben met bouncer en met diffuser...
Regelmatig ben ik in turnzalen bezig
De plafonds zijn daar veel te hoog.
En er komen ook kortbij-opnames bij en heb ik last van opgeblazen heldere
partijen of reflecties op het gezicht.
Je snapt wel wat ik bedoel.
Yep, ik heb de Lumiquest Pocket Bouncer en Ultrasoft voor op mijn 580exII. Ook heb ik een set Barndoors van Lumiquest.
Tot nu toe alleen tijd gehad om de Ultrasoft te proberen. Ben er niet echt weg van. Het licht blijft nogal "hard" en door de Ultrasoft ben je snel door je batterijen en power output heen. Daarbij, een flash bracket is geen overbodige luxe.
De Ultrasoft is ontworpen voor als er geen mogelijkheid is om te bouncen (tegen een muur of plafond). Het stuurt al het licht naar voren door een diffuser heen. Dus het is beter dan niets (als je niet kunt bouncen).
De Pocket Bouncer stuurt het licht ook naar voren, maar dan niet door een diffuser heen.
Ik kan wel wat "testjes" doen met deze Lumiquest producten en wellicht ook een Sto-fen diffuser. Voor mezelf ook wel handig om te weten hoe de output verschilt. Ik hoor het wel
Daan,
Probeer eens als je wilt.
Afstanden tot het onderwerp (personen) 3 ŕ 4 meter.
Als het kan dus aparte foto's van de diffuser en de bouncer.
Bedankt!
Ok, bij deze vergelijking ben ik uitgegaan van GEEN mogelijkheid tot bouncen... met andere woorden: flits rechtstreeks op het onderwerp gericht (zonder bracket). De afstand van flits/camera tot mannequin was 1,5 meter. De afstand van de mannequin tot de achtergrond was een meter. De Pocket Bounder en Ultrasoft zitten iets hoger op de flits, waardoor de schaduw net iets anders valt dan bij de Sto-fen en kale flits. Maar dat maakt voor de beoordeling van de zachtheid/hardheid van het licht niet uit.
De Pocket Bouncer en Ultrasoft geven net iets zachter licht dan de Sto-fen. Een kale flits rechtstreeks op iemand richten is nooit een goed idee
Ondanks de extra diffuser van de Ultrasoft geeft de Pocket Bouncer net iets zachtere schaduwen. Ik denk dat dit komt omdat de diffuser het lichtoppervlak net iets kleiner maakt dan bij de Pocket Bouncer (die geen front diffuser heeft, maar voor de rest identiek is aan de Ultrasoft).
Ik heb het "Promax Systeem" en het ligt al meer dan 2 jaar te roesten ... Ik vind het "persoonlijk" niets, heel Lumiquest.
Er gaat niets boven bouncen... Maar als dit nu niet mogelijk is? Ik ben benieuwd of the Gary Fong betere resultaten oplevert dan de Lumiquest Pocket Bouncer...
Ok, bij deze vergelijking ben ik uitgegaan van GEEN mogelijkheid tot bouncen... met andere woorden: flits rechtstreeks op het onderwerp gericht (zonder bracket). De afstand van flits/camera tot mannequin was 1,5 meter. De afstand van de mannequin tot de achtergrond was een meter. De Pocket Bounder en Ultrasoft zitten iets hoger op de flits, waardoor de schaduw net iets anders valt dan bij de Sto-fen en kale flits. Maar dat maakt voor de beoordeling van de zachtheid/hardheid van het licht niet uit.
De Pocket Bouncer en Ultrasoft geven net iets zachter licht dan de Sto-fen. Een kale flits rechtstreeks op iemand richten is nooit een goed idee
Ondanks de extra diffuser van de Ultrasoft geeft de Pocket Bouncer net iets zachtere schaduwen. Ik denk dat dit komt omdat de diffuser het lichtoppervlak net iets kleiner maakt dan bij de Pocket Bouncer (die geen front diffuser heeft, maar voor de rest identiek is aan de Ultrasoft).
Hartelijk dank Daan
Ben even een foto aan 't zoeken: 1/125s, F 8, ISO400 > JPEG geen RAW genomen dus.
De contrasten kunnen "dodelijk" zijn. (wit in verkeersbord, witte handschoenen enz. enz.)
De gebruikte flitser > SB20 > oeroud... > 1st AF flitser van Nikon.
KAAL geflitst Daan met een 24-85 Nikon...
Comment