Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitser of batterygrip?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Flitser of batterygrip?

Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht
    Gesteld dat je toestel dan nog werkt...

G
    Mijn 20D van bijna die leeftijd (4,5 jaar) geeft in elk geval nog geen krimp
    Greetz Geert.
    Canon gerief...

Comment

op ebay vind je voor rond de €50 een batterijgrip voor de 450D (ik had hem ook) omdat de 450D zo'n kleinere body is vond ik die grip zeer interessant (maar op de 40D vind ik hem irritant; iemand kopen?)

Flits én cheapassgrip zou ik doen.

Comment

Batterijgrip van Hähnel, werkt op de 450, 500 en 1000D.
        €75 bij Cameranu.nl, INCLUSIEF infrarood sluitersknop, dus dat is wel een extra voordeel

Meer juice beschikbaar voor je flits dan ook.

Comment

Eens je een Externe flash op je camera zet en veel in portret stand wil werken, zal je snel genoeg een batterijgrip willen.

@Threesa:
          Meer juice beschikbaar voor je flits dan ook.
          ?? Je flits wordt gevoed door aparte batterijen. Niet door je camera.
          Canon 7D + 400D - Canon EF-S 10-22mm F 3.5-4.5 USM - Tamron 28-75mm f 2,8 XR DI - Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM - Sigma 105mmf/2.8 Macro - Sigma 30mm f1.4 EX DC HSM - Canon EF 50mm f/1.8 II - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon Speedlite 430EX

Comment

Dat is waar, maar je body moet ook extra rekenwerk en dergelijke doorvoeren voor de (gedeeltelijke) sturing van je flits en dat vraagt ook extra juice.

Comment

Hehe, dat extra vermogen dat je nodig hebt voor die "extra" berekeningen hebt je snel uitgespaard door even je display uit te zetten hoor .
              Canon 7D + 400D - Canon EF-S 10-22mm F 3.5-4.5 USM - Tamron 28-75mm f 2,8 XR DI - Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM - Sigma 105mmf/2.8 Macro - Sigma 30mm f1.4 EX DC HSM - Canon EF 50mm f/1.8 II - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon Speedlite 430EX

Comment

absoluut de flitser.
                Batterygrip heb ik persoonlijk gekocht via ebay (wereldwijd), heb daarvoor 45 euro betaald met 2 batterijen inbegrepen.
                Werkt perfect en de baterijen gaan evenlang mee als die van canon zalf.
                De grip zelf voelt kwalitatief aan doet wat hem moet doen.

Comment

Ik zou ook zeker voor de flitser gaan... Veel meer mogelijkheden dan met de ingebouwde, veel betere effecten, ...

En niet te vergeten: de accu van je camera gaat veel langer mee dan moest je steeds met de interne flits werken.

Moest je ooit een batterijgrip wensen, hoop dan niet te veel op de ontspanknop, want ook ik gebruik die amper... De enige reden dat er 1 is op mijn 30D staat, is omdat ik die er bij kreeg en omdat ik er zo 2 accu's in heb zitten voor lange dagen.

Ik denk dat dit nog steeds het grootste voordeel is van een batterygrip.
                  - SoTHoS.be - = Canon EOS 30D & 5DII - EF 85 f/1.8 USM - EF 100 f/2.8 Macro USM - EF 24-105 f/4.0 L IS USM - EF 70-200 f/2.8 L IS USM - EF 300 f/4 L IS USM - EF 1.4x ext. - 580 EX II - 430EX - MR-14EX - ... = -

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Thomasho Bekijk bericht
                    Ik zou ook zeker voor de flitser gaan... Veel meer
                    Moest je ooit een batterijgrip wensen, hoop dan niet te veel op de ontspanknop, want ook ik gebruik die amper... De enige reden dat er 1 is op mijn 30D staat, is omdat ik die er bij kreeg en omdat ik er zo 2 accu's in heb zitten voor lange dagen.

Ik denk dat dit nog steeds het grootste voordeel is van een batterygrip.
                    Als je er een externe flash hebt op staat en je begint dan portretten te trekken, ben je blij dat je de batterygrip hebt hoor. Anders verkrampen je vingers snel en hou je dat niet lang vol. Als je dan je camera toch in portret stand vast hebt, ben je ook nog eens blij dat er een ontspanknopje opstaat en een diafragma/sluitertijd wieltje aanwezig is.

Maar als ik een dag moet rondlopen met die camera kies ik toch voor zo weinig mogelijk extra gewicht rond m'n nek hoor. Geen grip dan, ik wissel de batterijen dan wel als het nodig is.

Ik gebruik het dus eerder als een grip.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DarthCake Bekijk bericht
                      Als je er een externe flash hebt op staat en je begint dan portretten te trekken, ben je blij dat je de batterygrip hebt hoor. Anders verkrampen je vingers snel en hou je dat niet lang vol. Als je dan je camera toch in portret stand vast hebt, ben je ook nog eens blij dat er een ontspanknopje opstaat en een diafragma/sluitertijd wieltje aanwezig is.
                      Het zal ieder zijn mening zijn... Ik heb onlangs dagje met 30D met grip en 580EXII gewerkt en ik moet zeggen ben niet aan de knopjes op de grip geweest... Ik gebruik ze zelden wel eens als het voor die houding of situatie vlotter werkt, maar zeker niet systematisch.
                      - SoTHoS.be - = Canon EOS 30D & 5DII - EF 85 f/1.8 USM - EF 100 f/2.8 Macro USM - EF 24-105 f/4.0 L IS USM - EF 70-200 f/2.8 L IS USM - EF 300 f/4 L IS USM - EF 1.4x ext. - 580 EX II - 430EX - MR-14EX - ... = -

Comment

Working...
                      X