Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wegschrijfsnelheid CF

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Wegschrijfsnelheid CF

    kleine opmerking terzijde.
    Ik investeer persoonlijk liever in 2 kaartjes van 4Gb dan 1 van 8Gb, om de simpele reden: kaartje kapot = foto's kwijt. En ik heb liever op het einde van de dag de helft van mijn foto's dan helemaal geen foto's....

    grt,

    Raf
    Alpha 100 | 17-70mm 4.5-5.6 | 75-300mm 4.5-5.6 | Minolta 50mm 1.8 | Tamron 17-50mm 2.8 | Metz Mecablitz 48 AF-1

    Comment


    • #17
      Re: Wegschrijfsnelheid CF

      Het is inderdaad zo dat als je 2 kaarten van 4 gig hebt nog altijd de helft van de fotos hebt moest de andere stuk gaan.
      Maar aan de andere kant waarom gaat een kaart kapot er zijn volgens mij 2 reden.
      De eerste wegens fabrieksfout.
      En de tweede door de fotograaf zelf ,want een geheugenkaart is niet gemaakt om voortdurend in en uit de camera en dan de pc te steken daar slijt de kaart enorm van.
      Ik laat mijn kaart in het toestel steken en neem de meegeleverde usb kabel en die sluit ik aan de pc aan als deze kabel stuk gaat heb je uw fotos nog altijd.
      En eerst kopieren en zien of de fotos op de pc staan daarna de kaart leeg maken.
      Dir is de veiligste manier van werken.
      Dus als je een 8 gig wilt kopen doe het maar gerust en laat dat ding gewoon in uw toestel zitten .

      Comment


      • #18
        Re: Wegschrijfsnelheid CF

        En de tweede door de fotograaf zelf ,want een geheugenkaart is niet gemaakt om voortdurend in en uit de camera en dan de pc te steken daar slijt de kaart enorm van. Ik laat mijn kaart in het toestel steken en neem de meegeleverde usb kabel en die sluit ik aan de pc aan als deze kabel stuk gaat heb je uw fotos nog altijd.
        En eerst kopieren en zien of de fotos op de pc staan daarna de kaart leeg maken.
        Dir is de veiligste manier van werken. Dus als je een 8 gig wilt kopen doe het maar gerust en laat dat ding gewoon in uw toestel zitten.
        Een CF kaart is gegarandeerd voor 10.000 maal der in of der uit grof weg is dat dus drie maal per dag gedurende 10 jaar, lijk me toch niks om je zorgen over te maken. Over 10 jaar zijn er wellicht andere problemen aan de dagorde. Trouwens een kaart van 8 giga kost tegenwoordig 29 euro, een batterij van een camera (origineel) ongeveer driemaal zoveel, en die batterij slijt ook tijdens de overdracht van de beelden vanuit je camera. Zeggen dat een kaart niet gemaakt is voor in en uit de camera te gebruiken is voor mij dus pure onzin !



        bezoek zeker is deze onlineshop van Transcend, gratis thuis bij een bestelling van méér dan 100 Euro.

        MVG, Jeff C.
        Last edited by Digipics357; 2 oktober 2009, 15:34.
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #19
          Re: Wegschrijfsnelheid CF

          Oorspronkelijk geplaatst door D_Reamzzz Bekijk bericht
          kleine opmerking terzijde.
          Ik investeer persoonlijk liever in 2 kaartjes van 4Gb dan 1 van 8Gb, om de simpele reden: kaartje kapot = foto's kwijt. En ik heb liever op het einde van de dag de helft van mijn foto's dan helemaal geen foto's....

          grt,

          Raf
          Ik heb nu een kaartje van 4 GB, dus ik zou nu ene kopen van 8GB als belangrijkste, en de 4GB als backup. Ik dacht eerst een kaartje van 4GB te kopen, maar als je het prijsverschil ziet tussen 4 en 8 vind ik 8 een betere koop

          Nu nog eens 2 kaartjes van 4GB kopen vind ik wat te veel van het goeie Dan heb ik 3 kaartjes van 4GB. Liever 2 die ook samen 12 GB zijn.

          @Digi: ik zal die zeker eens bekijken, al denk ik niet aan €100 te komen
          "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
          500px

          Comment


          • #20
            Re: Wegschrijfsnelheid CF

            Oorspronkelijk geplaatst door D_Reamzzz Bekijk bericht
            Ik investeer persoonlijk liever in 2 kaartjes van 4Gb dan 1 van 8Gb, om de simpele reden: kaartje kapot = foto's kwijt. En ik heb liever op het einde van de dag de helft van mijn foto's dan helemaal geen foto's....
            Kaartjes in je camera kunnen nooit kwijt raken en ik heb liever alle foto's dan de kans de helft kwijt te zijn.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #21
              Re: Wegschrijfsnelheid CF

              Deze week zag in de ene Colruyt('Hasselt) CF kaartjes liggen van Integral i-Pro 4GB 15MB/s aan 24.5 Euro het stuk. In een andere Colruyt (Zonhoven) dezelfde aan 12.5 Euro het stuk. Dus de keuze was snel gemaakt !
              Nadien eens even gegoogeld en vond verschillende sites met prijzen voor dit kaartje vanaf 22.5 Euro tot 45 Euro het stuk.
              Heb in het verleden al eens een zelfde kaartje gekocht in de Colruyt aan 13.9 Euro.
              Dus soms kan even de tijd nemen echt wel voor een flinke besparing zorgen.


              Groetjes,
              Canon the best a men can get ....

              Comment


              • #22
                Re: Wegschrijfsnelheid CF

                Ben daarnet in Brugge eens in de Fnac gaan kijken en daar hebben ze enkel 4GB Ultra en 8GB Extreme IV... In de Colruyt heb ik nog niet gekeken; als het daar niks is, zal het via internet worden
                "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                500px

                Comment


                • #23
                  Re: Wegschrijfsnelheid CF

                  Ik heb pas nog een geheugenkaartje (SD 16GB) besteld bij deze Duitse webshop. Ondanks de verzendkosten van €12 toch €35 uitgespaard t.o.v. Belgische webshops.
                  about.me/stijnv

                  Comment

                  Working...
                  X