Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

flits op digitaal toestel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• flits op digitaal toestel

Ik heb nog een zeer goede flitser nl een sunpak auto 4205 G thyristor.
    Mijn vraag : kan deze probleemloos via de contactkabel aangesloten worden op mijn sony a 350 ? Zo ja , hoe doe je dat dan want er is op dat toestel geen contactje waar je de kabel kan inpluggen.

Re: flits op digitaal toestel

Met een flitsschoentje kan je een contactje "toevoegen". Dit stukje schuift gewoon op de hotshoe van je camera en je kan er de flitskabel inpluggen.

Bij oudere flitsers (ken het type dat je opgeeft niet) moet je wel opletten dat er niet te hoge spanning terug door het kabeltje naar de camera gaat want dit kan je camera beschadigen. Ik ben geen electricien / techneut ;-) dus anderen kunnen je hierover meer concrete info geven. Ik weet enkel dat het iets is waarvoor je moet opletten...

Roeland
    www.135mm.be
    @135mm_leuven
    info@135mm.be

Comment

ik dacht dat dit bij zo een flitsschoentje geen probleem meer was. enkel als je rechtstreeks in de camera werkt.

Ik heb er nooit rekening mee gehouden bij mijn S2 en voor zover ik weet heeft ie er nooit moeilijk over gedaan. bij mijn S5 ga ik wel oppassen voorlopig

zo een flitsschoentje kost uiteindelijk maar een paar euro! Let er wel op dat de flits dan volledig manueel te bedienen isç
      hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

Het probleem zal niet de flitser zijn, maar de hotshoe van de Sony.
        De Sony heeft namelijk een eigen versie van de hotshoe (zonder trigger contact).
        Sony flitsers kunnen niet op een ander toestel gebruikt worden, en een Sony body kan bijvoorbeeld niet een studio-trigger aansturen.
        Marc Doigny | Portretfotografie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Feelke Bekijk bericht
          Ik heb nog een zeer goede flitser nl een sunpak auto 4205 G thyristor.
          Mijn vraag : kan deze probleemloos via de contactkabel aangesloten worden op mijn sony a 350 ? Zo ja , hoe doe je dat dan want er is op dat toestel geen contactje waar je de kabel kan inpluggen.
          je hebt zoiets nodig... maar verzeker je er wel van als de spanning van de flash niet te hoog is! 't lijkt mij een oude flash en vroeger was die spanning erg hoog! kan je camera beschadigen...

zowiezo zal 't niet zo makkelijk werken worden want die zal geen ttl of zo doen...
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Working...
          X