Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zelf een reflector maken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Zelf een reflector maken

Aangezien de meeste reflectorschermen redelijk duur zijn voor beginners ben ik van plan dit zelf te maken.

Mijn eerste idee was om gebruik te maken van zilverpapier op karton. Een ander idee is om een scherm te gebruiken dat je normaal op je auto legt om het bevriezen van de voorruit te voorkomen.

Denken jullie dat dit zal lukken of is de minste kreuk in het reflecterende materiaal zichtbaar op de persoon?
    Canon 500D / Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM / Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS / Canon Speedlite 430EX II / Velbon 640CX

Re: Zelf een reflector maken

Zonder kreuk heb je een spiegel en geen reflector. Ik zou zelfs aanraden om het zilverpapier eerst te kreuken.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Maar waarom is dan bv een californian sunbounce zo mooi glad ?
      Canon 500D / Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM / Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS / Canon Speedlite 430EX II / Velbon 640CX

Comment

die is glad maar geen spiegel. een spiegel gaat het licht rechtstreeks terug duwen. dus als jij rechtstreeks licht opvangt zoals een spot (zonder soft-box) dan gaat dat licht op een spiegel ook rechtstreeks terug waardoor je aan de gereflecteerde kant "hot spots" gaat krijgen ipv een mooie oplichting.
        een reflector reflecteert in alle richtingen en maakt het licht dat gereflecteerd word daarom difuus. en dat wil je bereiken. een mooie, eenvoudige is een stevige isomo plaat (al dan niet met een houten kadertje voor stevigheid en/of bevestiging.)
        het minste dat je aluminiumfolie wat gekreukt is ga je ook een difuus licht krijgen hoor. kies voor een stevig karton, lijm uit spuitbus op het karton en niet al te glad aluminiumfolie erop. moet prima werken. een gewoon A4 papier kan al een pico bello reflectiescherm zijn. (voor kleine onderwerpen.)
        http://www.fotokonijnenberg.be/produ...ede_105cm.html voor 23 euro een mooie 5 in 1
        en voor 14 euro een kleintje

je kan er echt alle wegen mee uit om reflectieschermen zelf te maken. en eigenlijk kosten ze dan geen geld. Ga maar eens kijken bij ava papierwaren of zo. daar hebben ze karton (A3 denk ik) met naar keuze aluminium op 1 kant of goudkleurige folie aan 1 kant en dat zijn ook mooie reflectoren. die hebben als voordeel dat je ze een beetje kan plooien waardoor je meer controle op je licht krijgt.
        succes ermee.
        De gustibus et coloribus non est disputandum
        Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FinalFrag Bekijk bericht
          Aangezien de meeste reflectorschermen redelijk duur zijn voor beginners ben ik van plan dit zelf te maken.

Mijn eerste idee was om gebruik te maken van zilverpapier op karton. Een ander idee is om een scherm te gebruiken dat je normaal op je auto legt om het bevriezen van de voorruit te voorkomen.

Denken jullie dat dit zal lukken of is de minste kreuk in het reflecterende materiaal zichtbaar op de persoon?
          een grote isomo plaat kan wonderen doen... is heel goedkoop
          een 5 in 1 scherm is ook helemaal niet duur (kost hier 14€)
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Ik ben dit weekend zelf wat creatief aan de slag gegaan en heb mijn eigen reflector gemaakt met een stuk karton en wat aluminiumfolie... hier het resultaat :P

Comment

Ik ben dit weekend zelf wat creatief aan de slag gegaan en heb mijn eigen reflector gemaakt met een stuk karton en wat aluminiumfolie... hier het resultaat :P
              en welk resultaat heeft het op de foto's?
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Is moeilijk te zeggen. Op de dag van de shoot was de hemel 1 grote wolk... Dat bracht dus met zich mee dat het model haar ogen amper kon open houden. Die zelfgemaakte reflector voor haar neus zetten hielp daar zeker niet bij.

Ik heb hem dus nog niet goed kunnen testen, maar op het eerste zicht reflecteerd het ding goed.

Comment

Is moeilijk te zeggen. Op de dag van de shoot was de hemel 1 grote wolk... Dat bracht dus met zich mee dat het model haar ogen amper kon open houden. Die zelfgemaakte reflector voor haar neus zetten hielp daar zeker niet bij.

Ik heb hem dus nog niet goed kunnen testen, maar op het eerste zicht reflecteerd het ding goed.
                  wolk is prima hoor om een reflector te testen... met zon is het nog straffer!

Comment

Jaja, dat weet ik wel... en je zag wel iets of wat verschil in de foto's, maar ik heb ervoor gekozen de reflector niet te gebruiken en goede foto's te produceren. Hoewel vele foto's nog steeds met de ogen half open zijn :P

Hopen op iets beter weer de volgende keer :P

Comment

Voor 2 1/2 euro koop je bij de boekhandel een wit vel karton van A2 formaat. Of eentje met een meer reflectieve of zelfs goudkleurig laagje erop.

Een reflectiescherm wil je vaak niet te veel licht laten reflecteren. Als je met een spiegel aan komt zetten of een stuk niet-gekreukd zilverpapier, dan krijg je veel te veel gericht licht weerspiegeld.

Een niet al te groot 5-in-1 reflectiescherm (ook heel bruikbaar als diffusor in vol zonlicht bijvoorbeeld) kun je overigens ook heel goedkoop scoren op allerlei fotobeurzen enzo. Binnenkort is zoom weer, gegarandeerd dat je daar goedkoop zo'n ding op de kop kunt tikken.

Comment

Van zoom heb ik nog niet gehoord... heb je een website waarop ik meer info kan vinden?

Comment

Bedoeld wordt de Zoom Experience in de Jaarbeurs Utrecht, op 31 okt en 1 nov. Zie: http://www.zoomexperience.nl/. Genoeg winkeliers, handelaren, importeurs die er hun waren aanbieden.

Groet,
                          Peter

Comment

Da vind ik nu gewoon de max hé

Ge moet er toch maar op komen om zoiets in mekaar te steken hoor.

alvast van mij nen dikke proficiat voor het ontwerp

Maar met zo een 5in1 ga je beter resultaat krijgen, en zal makkelijker mee te nemen zijn.
                            CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

Comment

In school gebruiken wij meer izemoplaten dan wat anders, in studio. Voor buiten iets minder handig, niet compact, niet echt stevig en als eer een windje stat moeilijk vast te houden...
                              Voor het fijnere werk de kartonnetjes die je vaak in visverpakking ziet, kan ook lukken. Het hoeft echt geen geld te kosten! Die 5 in 1 lijkt me ook wel wat anders

Comment

Working...
                              X