Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Polarisatie filter

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Polarisatie filter

Hallo,

Binnenkort trek ik naar Latijns-Amerika.

Ik heb al veel 'lovende' berichten gelezen over polarisatiefilters. De enige lens met een beetje breedhoek die ik heb is de 18-55 IS op m'n 450D en daarvoor zou ik zo'n filter willen kopen.

Nu zie ik het bos niet meer door de bomen. Ik ben bereid te betalen voor goed materiaal maar wat is dan goed?
    Last edited by StarX; 2 september 2009, 22:16.

Re: Polarisatie filter

Ik zou als ik van jou was geen te gekke dingen doen voor die lens. Als je bij de eerder grote merken blijft dan zal je geen slechte koop doen:

Hoya, Singh ray, B+W zijn allen goed tot heel goed. Er zijn wel nog verschillende typen per merk maar ik zou niet meer dan 40-50€ uitgeven voor een lens die er maar 140 kost.

Je hebt een circulaire polarizer nodig en geen lineaire voor jouw toestel. Elke zichzelf respecterende cameraboer zou je dat moeten vertellen.
    Nog een tip: google eens wat over het gebruik van zo'n filter want het effect is nogal verschillend afhankelijk van hoe je staat t.o.v. de invallende zonnestralen. 90° haaks op de zon geeft het sterkste effect. Als ik me niet vergis heeft forumlid Beertje een erg goede uitleg op z'n website staan.

Succes met je aankoop!

Comment

Re: Polarisatie filter

Oorspronkelijk geplaatst door Indigo Bekijk bericht
      Ik zou als ik van jou was geen te gekke dingen doen voor die lens. Als je bij de eerder grote merken blijft dan zal je geen slechte koop doen:

Hoya, Singh ray, B+W zijn allen goed tot heel goed. Er zijn wel nog verschillende typen per merk maar ik zou niet meer dan 40-50€ uitgeven voor een lens die er maar 140 kost.

Je hebt een circulaire polarizer nodig en geen lineaire voor jouw toestel. Elke zichzelf respecterende cameraboer zou je dat moeten vertellen.
      Nog een tip: google eens wat over het gebruik van zo'n filter want het effect is nogal verschillend afhankelijk van hoe je staat t.o.v. de invallende zonnestralen. 90° haaks op de zon geeft het sterkste effect. Als ik me niet vergis heeft forumlid Beertje een erg goede uitleg op z'n website staan.

Succes met je aankoop!
      Hier een voorbeeld, eerste 90° tegenover de zon, en tweede ongeveer 45°met maximale polarisatie. KLIK

Comment

Working...
      X