Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

polarisatiefilter 77mm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • polarisatiefilter 77mm

    Denk er sterk aan om een circulaire pol te kopen voor de 10-22 en 24-105, hebben beide 77mm. Maar moet ik dan een slim filter kopen ?

  • #2
    Re: polarisatiefilter 77mm

    denk dat dit voor de 10-20 het beste gaat zijn
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: polarisatiefilter 77mm

      voor de 10-22 wel, anders ga je de rand zien van de filter (hij is dikker dan "standaard" filters), slim-versie is dan ook een stuk duurder dan de standaard.
      1DII | 5D | 15 FE | 17-40 | 100 2.8 | 70-200 | 120-300 | 055XDB | NDG 4,8 | ND1000.

      Comment


      • #4
        Re: polarisatiefilter 77mm

        Ik had op mijn Sigma 10-20 een normale Hoya pola pro, maar van B+W was een slim nodig.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: polarisatiefilter 77mm

          Bedankt 't zal een slim worden dus.

          Comment


          • #6
            Re: polarisatiefilter 77mm

            Tiffen 77mm Wide gekocht, eerste tests alvast zeer positief, wat een verschil met en zonder. Straks ook eens op de 10-22.



            Comment


            • #7
              Re: polarisatiefilter 77mm

              Ik heb indertijd een B&W Pro Kaesemann (of zoiets ?) gekocht, de normale versie.
              Ik gebruik die op de 10-22, de 17-55, de 24-105, de 70-200 2.8 IS en de 100-400 ... en ik heb geen last van vignetting hoor

              Gelukkig maar, zelfs deze 'normale' was al duur genoeg ... en de lensdop past dan nog.

              Ik heb slim UV's gekocht van B&W en die stupiede dop valt er natuurlijk regelmatig af

              Mark
              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

              Comment


              • #8
                Re: polarisatiefilter 77mm

                Op de Tiffen wide past ook geen lensdop. Maar dat vind ik niet zo erg, een polarisatiefilter is niet meteen iets wat je jaar in jaar uit op je lens laat.
                UV filters gebruik ik niet.

                Comment


                • #9
                  Re: polarisatiefilter 77mm

                  'k ben eigenlijk ook aan het uitkijken naar een cir.pol. filter 77 mm voor Canon lens EF-S 17-55 f2.8 IS USM, maar twijfel tussen een B&W gewoon of MRC of Kasemann, Hoya of Tiffen, heb al verschillende beoordelingen gehoord wat is nu de beste om zeker geen kwaliteit verlies te hebben maar niet voor niks de duurste te nemen. Nog een vraag men spreekt geregeld over een witte stip op de filterrand denk ik die dan aan dezelfde kant moet staan waar de zon is, zegt dit iemand iets, graag info ??
                  Last edited by IngridVD; 21 mei 2009, 14:20.
                  groetjes Ingrid

                  Comment


                  • #10
                    Re: polarisatiefilter 77mm

                    ........
                    Last edited by hombre complicado; 22 januari 2011, 16:16.

                    Comment


                    • #11
                      Re: polarisatiefilter 77mm

                      Oorspronkelijk geplaatst door MG-TF Bekijk bericht
                      'k ben eigenlijk ook aan het uitkijken naar een cir.pol. filter 77 mm voor Canon lens EF-S 17-55 f2.8 IS USM, maar twijfel tussen een B&W gewoon of MRC of Kasemann, Hoya of Tiffen,
                      MRC staat voor Multi Resistant Coating en heeft weinig met beeldkwaliteit te maken. Kaeseman zou iets beter zijn, Hoya pro de beste (maar ook de duurste).

                      Comment


                      • #12
                        Re: polarisatiefilter 77mm

                        Ik heb een Kaeseman gekocht, en die geeft me schitterende foto's.
                        De MRC coating zou ideaal zijn met tegenlicht heb ik mij laten vertellen, blijkbaar zou die minder snel lens flare geven ... met de Kaeseman heb ik hier ook geen last van trouwens.

                        Heb wel geen slim gekocht, op de 10-22 en de 17-55 heb ik geen last van vignetting

                        Mark
                        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                        Comment


                        • #13
                          Re: polarisatiefilter 77mm

                          Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                          MRC staat voor Multi Resistant Coating en heeft weinig met beeldkwaliteit te maken. Kaeseman zou iets beter zijn
                          Die Kaeseman staat voor een betere afdichting zodat ze ook in natte omstandigheden mogen gebruikt worden.
                          Een Kaeseman heeft automatisch ook MRC, vandaar de prijs (duurste uit de reeks).
                          www.bigducksix.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: polarisatiefilter 77mm

                            Mijn is de B&W 77mm circular pol filter; gebruik ik zowel op de EF-S 10-22 als op de EF-S 17-55 f/2.8. Vorig jaar gekocht bij Konijn, €108.76 staat nog op het doosje vermeld. Lijkt nog steeds tegen dezelfde prijs verkocht te worden. Merk niks van een witte stip op de filterrand.

                            Ook even twee foto's gemaakt: #1 (met) en #2 (zonder). Exifs zitten in de foto's:

                            #1 (met)


                            #2 (zonder)


                            Beide jpg's, straight from camera, alleen gecropt en resized met iPhoto.
                            Last edited by LesC; 22 mei 2009, 10:48.
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                            Comment


                            • #15
                              Re: polarisatiefilter 77mm

                              allemaal bedankt voor de info, zal een beslissing moeten nemen tussen een B&W of een Hoya. Maar nog even deze vragen : die Kaeseman staat voor een betere afdichting zodat ze ook in natte omstandigheden mogen gebruikt worden volgens BigDuckSix, ik zal toch meestal in droge omstandigheden fotograferen waarom dan deze nemen, voor de dan toch betere kwaliteit ? nu zag ik op de site van topfoto => jullie bekend ?? een Hoya Pol. cir. Pro1 aan 119 € en een Hoya Pol. circ. Pro 1 digital aan 79,90 € wat zou hier het verschil zijn, ik zou eender denken dat die digital meer zou kosten, ik zal het wel fout zien zeker ?
                              groetjes Ingrid

                              Comment

                              Working...
                              X