Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gratis grijskaart

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Gratis grijskaart

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
    Dat zijn wel vrij kleine kaartjes hé (10x15cm en 15x20 cm ... da's ongeveer een A5), akkoord het is niet veel, en eerlijk gezegd had ik die nog niet gevonden meestal zie ik prijzen van 15 tot 40 Euro, wat ik toch wel duur vind voor zo'n kleine gevalletjes.

Die Lastolite ziet er wel goed uit, maar om als reflector te gebruiken dan weer veel te klein ... en met de klassieke Lastolite prijs

Mark
    waarom zou je iets groter nodig hebben als A5? A6 is genoeg... zodra je pipet erop past...
    't is heel makkelijk, 't zit altijd in je fototas!
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Mag ik de opmerking herhalen van het allereerste antwoord: waarom dan niet gewoon een wit blad als je het goedkoop wil houden. Waarom nog "speciale bedrukking"...

(at least some understood, thanks)

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
      [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
      Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajuin Bekijk bericht
        Mag ik de opmerking herhalen van het allereerste antwoord: waarom dan niet gewoon een wit blad als je het goedkoop wil houden. Waarom nog "speciale bedrukking"...
        beiden zijn geschikt voor white balance... beiden zijn kleur neutraal...
        maar een grijskaart is daarenboven ook nog geschikt voor de exposure juist te zetten, dat kan je met die witte kaart niet...

dus prefereer ik een grijs kaart, die doet het allebei

let wel op dat je wit blad, ook wel echt wit is, dat is het meestal niet...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Koen, uiteraard weet ik het nut van een grijskaart, dat heb ik dan ook in mijn bezit. Een echte, zo'n dure .

Ik kijk gewoon kritisch naar de tip: druk dit af voor de grijsmeting. Bespaar je gewoon de inkt, en neem het blad meteen uit de printer, dat werkt even goed!

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
          [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
          Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Working...
          X