Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Specifieke fototassen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Specifieke fototassen

Oorspronkelijk geplaatst door stefanvds Bekijk bericht
    Ik zoek momenteel 2 fototassen.

Tas 1: Dagtas
    Een tas om een hele dag mee rond te lopen in een dorp/stad/event/...
    specificaties: er moet een pro digital SLR met 70-200 F2.8 in passen, en enkele andere lenzen. max 2 lenzen + flitser (meer ruimte is niet nodig)
    moet te dragen zijn op 2 schouders. 1 schouder is te belastend tijdens het wandelen.
    moet aan de camera kunnen zonder de tas af te doen.
    liefst een beetje ruimte om extra stuff in te stoppen (flesje water, beetje eten)

Tassen die hier voor kunnen doorgaan (ongeveer)

Lowepro Fastpack 350 (http://products.lowepro.com/product/...50,2087,14.htm)
    Ziet er vrij goed uit. enkel denk ik dat het geen body+70-200 kan houden? Geen AW
    kan je je camera uitnemen 'on the go'

Lowepro Flipside 300 (http://products.lowepro.com/product/...00,2083,14.htm)
    Kan zeker een 70-200 houden, geen AW, geen 'extra plaats' voor boterham
    Misschien niet zo handig om dingen uit te nemen terwijl je draagt.

Kata 3N1-30 (http://www.kata-bags.com/product.asp...Photo&p_Id=433)
    kan ook een 70-200in, heeft AW, heeft extra plaats en draag je op 2 schouders met slingshot mogelijkheid. wel vrij duur.

Tas 2:
    Een tas waar ik mee op een vliegtuig kan stappen in handbagage. met mogelijkheid om een laptop + camera gear in te stoppen. Maximum afmetingen: 55cm x 40cm x 23cm

Momenteel heb ik de Lowepro Vertex 300AW. deze is feitelijk een beetje te dik met laptop er in (25cm)

heeft iemand nog ideeen of tips voor Tas 1 en/of Tas 2?
    Kijk eens bij aangeboden. Rikketik heeft er een in de aanbieding die voldoet aan Tas 2.
    [center] Canon EOS 1000D -- Canon 17-85 IS USM, Canon 50mm F1.4 en Sigma 70-300

Comment

Ik ben zeer content van die Kata. Robuust, raincover, apart compartiment boven voor de extra's. Belangrijk is dat ie echt comfortabel zit, ook na een hele dag stappen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LucIoshi Bekijk bericht
        Inderdaad "most of 17" widescreen notebooks"... Maar zoals die van u erin zit, dat noem ik niet "fitten", dat is "proppen"... Ik heb dezelfde tas en mijn 15,4" past er vlotjes in. Ik ben evenwel niet tevreden van deze Fastpack: de indeling onderaan vind ik niet handig (de camerabody kan moeilijk vast worden geblokkeerd), wanneer je de rits vergeet toe te doen vliegt heel je materiaal op de grond (ok, ok, ik moet er maar aan denken...) en er is geen regenbescherming. De rugzak op zich is evenwel van goede kwaliteit en is wel aangenaam om te dragen.
        Is gelukkig maar nodig om de vlieger op en af te stappen

Voor de rest volledig mee eens met uw andere opmerkingen
        Wandelingen in RMNP

Comment

ik heb de kata gekocht. die is inderdaad echt goed. zn meerprijs waard!

Comment

Heb zelf de Lowepro Computrekker AW
            Heerlijke tas. Kan niet anders zeggen. Heb voor de rondtrekkende momenten een crumpler messenger boy 7500 ( schoudertas ) en de Lowepro om echt al mijn camera spul bij elkaar te houden en om mee te nemen naar bijvoorbeeld een reportage of een fotoshoot. Dus bij dagen dat ik de tas ergens neer kan zetten. Ik stamp deze tas dan ook bomvol, zelfs statieven en paraplus kunnen aan de speciaal daarvoor bestemde "flap" en touwtjes worden gehangen.

Zie hier voor een review:
            40D + Grip | 17-85 IS | 50mm 1.8 | 580EX ii + Bosch flitser uit 1971| Strobist triggers en diffusors | Big bag to put it in

Comment

momenteel heb ik de kata 3n1-30 om mee rond te lopen en de lowepro computrekker aw PLUS om alles in te stoppen

Comment

ik denk dat ik voor de kata 3n1-33 ga

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefanvds Bekijk bericht
                  Ik zoek momenteel 2 fototassen.

Tas 1: Dagtas
                  Een tas om een hele dag mee rond te lopen in een dorp/stad/event/...
                  specificaties: er moet een pro digital SLR met 70-200 F2.8 in passen, en enkele andere lenzen. max 2 lenzen + flitser (meer ruimte is niet nodig)
                  moet te dragen zijn op 2 schouders. 1 schouder is te belastend tijdens het wandelen.
                  moet aan de camera kunnen zonder de tas af te doen.
                  liefst een beetje ruimte om extra stuff in te stoppen (flesje water, beetje eten)
                  ik gebruik een middengrote lowepro slingshot (vraag me niet naar nummers) en ben daar behoorlijk tevreden mee: plaats voor mijn 70-200 2.8 op mijn D700, mijn 14-24 2.8, mijn 28-70 2.8, SB-800, 3 teleconvertors, vodjes, geheugenkaarten, extra batterijen + laders en nog wat klein prul. Heeft geen dubbele schouderriempjes, Is dus zogezegd niet op 2 schouders te dragen, maar draagt in feite op je heupen: ik heb er nog nooit last van gehad in de schouders ondans mijn periarthritis scapulohumeralis en mijn tennis-elbow.
                  erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

Je bedoelt een schouderontsteking dus...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Galdie Bekijk bericht
                      Je bedoelt een schouderontsteking dus...
                      euh, ja, eigenlijk wel, maar periarthritis scapulohumeralis staat toch zo poepsjiek...
                      erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

Klopt...

Comment

Working...
                        X