Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Specifieke fototassen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Specifieke fototassen

Ik zoek momenteel 2 fototassen.

Tas 1: Dagtas
    Een tas om een hele dag mee rond te lopen in een dorp/stad/event/...
    specificaties: er moet een pro digital SLR met 70-200 F2.8 in passen, en enkele andere lenzen. max 2 lenzen + flitser (meer ruimte is niet nodig)
    moet te dragen zijn op 2 schouders. 1 schouder is te belastend tijdens het wandelen.
    moet aan de camera kunnen zonder de tas af te doen.
    liefst een beetje ruimte om extra stuff in te stoppen (flesje water, beetje eten)

Tassen die hier voor kunnen doorgaan (ongeveer)

Lowepro Fastpack 350 (http://products.lowepro.com/product/...50,2087,14.htm)
    Ziet er vrij goed uit. enkel denk ik dat het geen body+70-200 kan houden? Geen AW
    kan je je camera uitnemen 'on the go'

Lowepro Flipside 300 (http://products.lowepro.com/product/...00,2083,14.htm)
    Kan zeker een 70-200 houden, geen AW, geen 'extra plaats' voor boterham
    Misschien niet zo handig om dingen uit te nemen terwijl je draagt.

Kata 3N1-30 (http://www.kata-bags.com/product.asp...Photo&p_Id=433)
    kan ook een 70-200in, heeft AW, heeft extra plaats en draag je op 2 schouders met slingshot mogelijkheid. wel vrij duur.

Tas 2:
    Een tas waar ik mee op een vliegtuig kan stappen in handbagage. met mogelijkheid om een laptop + camera gear in te stoppen. Maximum afmetingen: 55cm x 40cm x 23cm

Momenteel heb ik de Lowepro Vertex 300AW. deze is feitelijk een beetje te dik met laptop er in (25cm)

heeft iemand nog ideeen of tips voor Tas 1 en/of Tas 2?

Re: Specifieke fototassen

Bij aanschaf van een tas zijn er meer zaken van belang, dan alleen: het moet er in passen.

Lees eens m'n aanschaf camera-tas of rugzak publicatie op m'n website. Zie je ook namen van dealers die meerdere tassen op voorraad hebben staan.

En ga daar eens langs om een tas te bekijken.
    Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

Comment

Ik heb een Lowepro Computrekker Plus AW voor mijn materiaal en laptop in te steken en ben er echt tevreden mee. Er zitten 2 toestellen in met een 5 a 6-tal lenzen waaronder de canon 100-400

Comment

Kijk ook eens bij tamrac

Comment

de Lowepro Computrekker Plus AW ziet er goed uit als Tas 2

Comment

De omschrijving 'enkele andere lenzen" is natuurlijk niets zeggend, er is verschil tussen een 100-400, 17-55 of 50mm, maar ze vallen allemaal onder dat begrip.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

daarmee bedoel ik kleinere lensen. een 17-50, een 10-20, een 70-300.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                De omschrijving 'enkele andere lenzen" is natuurlijk niets zeggend, er is verschil tussen een 100-400, 17-55 of 50mm, maar ze vallen allemaal onder dat begrip.

Dat is juist... mijn excuses ervoor...
                Wat zit erin bij mij De 5D met 70-200F4 IS eraan vast, de 400D met 100-400 eraan vast. De sigma 15-30 de Canon 28-135 IS en de tamron 28-300VC.
                De 100-400 en 70-200 zijn nu toch niet echt kleine lenzen he!

Comment

de fastpack 350 heb ik mee op de vlieger genomen laatst. Geen idee of die binnen die maten valt, maar hij pasten in elk geval in het testbakje dat er stond.

voor de 70-200 vrees ik dat het nipt wordt. Ik heb het nog niet zelf getest, maar ik dacht dat de nikon er net niet bij kon (en die is kleiner dan de canon als ik het goed heb).

De fastpack is wel heel erg handig. Die hangt altijd op mijn rug als ik weg ga. Zelfs al is het maar gewoon naar de winkel
                  hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

Ik heb ook een computrekker plus!
                    Schiterende rugzak!
                    zowel ruimte als bescherming als draagvriendelijk(niet pijnlijk)!
                    Canon 50D-70-200 l 2.8 is usm-16-35 2.8 II L-24-70 2.8 L-15mm 2.8 fisheye-50mm 1.8 II- 580EXII- Lowepro computrekker plus- Een verlanglijstje om L tegen te zeggen!

Comment

De Fastpack 350 heb ik gehad.
                      De 70-200 is usm met body(50d) past er in.
                      Maar als je een batterijgrip hebt wordt het nipt en steekt hij een beetje schuin.
                      Je hebt wel niet veel ruimte voor andere lensen dan. Max 2 andere.
                      Daarom ben ik overgestapt naar de computrekker plus.
                      Aan deze rugzak kan je ook lenscase's aanhangen(en dat zijn er toch wel heel wat)om gemakkelijk van lenzen te wisselen zonder de rugzak uit te moeten doen.
                      Veel succes
                      Canon 50D-70-200 l 2.8 is usm-16-35 2.8 II L-24-70 2.8 L-15mm 2.8 fisheye-50mm 1.8 II- 580EXII- Lowepro computrekker plus- Een verlanglijstje om L tegen te zeggen!

Comment

Hoe groot is de laptop?
                        Sony en Olympus
                        Fotoseries

Comment

Ik weet niet of ik het hier mag posten maar als je eventueel interesse hebt in die lowepro flipside 300 dan heb ik die hier nog te koop staan. Nieuw voor 50E

Gebruik zelf de lowepro classified 250 en voor op stap Crumpler messanger boy.

Groeten
                          Body: Canon 40D
                          Glas: Canon 17-85 3.5-5.6 is usm + Sigma 120-400 dg os hsm 4.5-5.6 + Sigma 10-20 ex dc hsm 4.0-5.6

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                            Hoe groot is de laptop?
                            Op het kaartje dat aan de tas hangt staat: fits most 17" widescreen notebooks

Ik heb wat moeten proppen, maar het ging net; Heeft wel als gevolg dat laptop dicht tegen ritssluiting zit

Mijn laptop is 40.5 x 29.5 x 4.5

Wandelingen in RMNP

Comment

Inderdaad "most of 17" widescreen notebooks"... Maar zoals die van u erin zit, dat noem ik niet "fitten", dat is "proppen"... Ik heb dezelfde tas en mijn 15,4" past er vlotjes in. Ik ben evenwel niet tevreden van deze Fastpack: de indeling onderaan vind ik niet handig (de camerabody kan moeilijk vast worden geblokkeerd), wanneer je de rits vergeet toe te doen vliegt heel je materiaal op de grond (ok, ok, ik moet er maar aan denken...) en er is geen regenbescherming. De rugzak op zich is evenwel van goede kwaliteit en is wel aangenaam om te dragen.

Comment

Working...
                              X