Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Ik kocht onlangs een Canon 5D mark2 camera. mijn flitser 430EX blijkt niet compatibel, terwijl dit volgens Canon wel zou zijn. Alle settings volgens het boekje gecontrolleerd, zonder resultaat. Iemand nog dergelijke ervaringen of oplossingen??
Het is zeker dat de 5D en de 5D mkii niet dezelfde flitsers supporten.
De sigma 500 DG super werkt op de 5D maar niet op de 5D mkii, tenzij misschien de nieuwste versie of na een interne modificatie.
Ik heb een nieuwe 430 EX en die werkt, misschien de oudere types niet.
Het is zeker dat de 5D en de 5D mkii niet dezelfde flitsers supporten.
De sigma 500 DG super werkt op de 5D maar niet op de 5D mkii, tenzij misschien de nieuwste versie of na een interne modificatie.
Ik heb een nieuwe 430 EX en die werkt, misschien de oudere types niet.
Paul
Maar dan gaat het om sigmaflitsers, die de commnicatie tussen flitser en body moeten reverse engineeren. Canon kent de specificaties en maakt haar flitsers volledig volgens de protocollen, sigma moet wat gissen, waardoor er bij latere bodys wat problemen kunnen ontstaan. De 430 zou dus gewoon op de 5Dmk2 moeten werken
Een 430EX zou perfect moeten werken op een 5D MKII, net zoals de 580EX ook perfect werkt op de nieuwere camera's.
Bij de nieuwste flitsers kan je bepaalde functies instellen via de camerabody, dat zal niet gaan met een "oude" 430EX of 580EX (zonder de "II" aanduiding).
Bedankt voor de reacties, inmiddels flits binnengebracht voor nazicht, er is waarschijnlijk iets fout met de electronica in mijn 430. Instellingen via de camera (5d M2) kunnen inderdaad slechts deels, rest moet via flitser, met de 430 II kan wél alles via de camera ingesteld worden. Grtz, powima.
Comment