Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fujifilm NP-150

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• fujifilm NP-150

de batterij die in een fuji S5 hoort.

Nu vraag ik mij af of ook andere batterijen werken. Ik gebruik de batterijgrip, dus de EN-EL3e voor oa de D200 (het is een MB-D200 grip) zouden daar moeten inpassen.
    In de handleiding staat echter duidelijk dat de nikon batterijen niet goed zijn. Heeft iemand dat al getest? Of zijn er nog andere, goede, alternatieven?
    hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Re: fujifilm NP-150

En-El3a: ze passen....maar dat is ook alles, werken zullen ze niet in een S5.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

goed: zijn er werkende alternatieven?

ze moeten enkel werken als ze in de grip zitten.
      die heb ik er met tec7 aan vast gehangen

momenteel heb ik maar 1 batterij en de AA houder, wat ook werkt.

is het schadelijk voor de camera om er een nikon in te steken?

**=ol

Comment

Nee, niet schadelijk om er een en-el3 in te steken. Je zal zelfs zien dat de camera een fractie van een seconde een geladen batterij aan zal geven.
        Het verschil zit in de ingebouwde chip.

BTC-LI50B accu (700 mAh 3.7 V) - CAS. Exilim EX-TR200, Ricoh HZ15, Olympus LS-100, Pentax Optio RZ18, Kodak PixPro FZ152, Kodak PixPro FZ201, Kodak PixPro SL10 Smart Lens, Olympus SH-25MR, Olympus SP-720UZ, Olympus SZ-15, Olympus Stylus 9000, Ricoh Theta 360 Degree Spherical Panorama Camera, Olympus Tough 6000, Olympus Tough TG-610, Olympus VR-340, Olympus VR-340 Kit, Pentax WG-3, Pentax WG-3 GPS producten

Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Ik zag in Antwerpen 2 aa houders voor de grip liggen bij fotozaak Grobet voor 5 euro. Misschien is dat een oplossing?
          Sony en Olympus
          Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
            Ik zag in Antwerpen 2 aa houders voor de grip liggen bij fotozaak Grobet voor 5 euro. Misschien is dat een oplossing?
            Wat is het nut van drie AA-houders tov één?
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              Wat is het nut van drie AA-houders tov één?
              Je houdt je AA batterijen bij elkaar, het wisselt veel sneller... Dezelfde reden waarom mensen bij een Fuji S3 een extra AA houder kochten.
              Sony en Olympus
              Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                misschien dan daar eens langs gaan.
                van de andere kant: een nieuwe batterij kost 40 euro, 2 sets 2700Ma NiMH kost ook bijna 40 euro.

weet er iemand wat het langst mee gaat? AA of de NP-150?

**=ol

Comment

Ik heb me een paar maand geleden nog een reserve batterij gekocht voor de Fuji via ebay. De leverancier was digi-connect dacht ik, met verzendingskosten inbegrepen kostte dat toen rond de 15€, en een paar dagen na de bestelling lag dat batterijtje netjes in de bus (kwam uit UK). De batterij was uiteraard (gezien de prijs) geen originele, maar ik gebruik hem afwisselend met de originele Fuji batterij en ik kan niet zeggen dat ik een verschil merk. Enfin, niet originele batterijen, er zijn voor en tegenstanders, maar ik zelf heb er geen slechte ervaring mee.
                  De EN-el3e batterij van ondermeer de D200 en D300 heb ik zelf ook eens in de MB-D200 batterijhouder gestoken, maar in combinatie met de Fuji S5 pro werkt deze helaas niet.

Comment

Working...
                  X