Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

oplaadtijd

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• oplaadtijd

Hallo,

Ik heb vandaag men nieuwe aanwinst toegekregen.
    Maar ik heb een vraag.

In mijn boekje van de 50D staat er dat de oplaadtijd ongeveer 100 minuten is.
    Maar mag je dit dan al direct gebruiken?
    (of moet je zoals bij een gsm 12 uurlaten insteken.)

--
    Didier
    Steenbeke Didier

Re: oplaadtijd

Wat staat er in de handleiding?
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik weet niet of de 50D hetzelfde is, maar bij mijn 40D geeft de lader eerst drie korte flitsen op de rode led, dan twee, dan eentje, en daarna blijft ie constant branden ... op dat moment is de batterij voor 90% geladen en kan je hem gebruiken.

Je kan hem natuurlijk nog langer laten zitten om echt tot 100% te gaan (weet niet hoelang eerlijk gezegd, maar zal wel in de handleiding staan), maar daar heb ik het geduld meestal niet voor moet ook altijd vier batterijen opladen (heb wel twee laders) maar dat duurt al lang genoeg.

Mark
      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
        Ik weet niet of de 50D hetzelfde is, maar bij mijn 40D geeft de lader eerst drie korte flitsen op de rode led, dan twee, dan eentje, en daarna blijft ie constant branden ... op dat moment is de batterij voor 90% geladen en kan je hem gebruiken.

Je kan hem natuurlijk nog langer laten zitten om echt tot 100% te gaan (weet niet hoelang eerlijk gezegd, maar zal wel in de handleiding staan), maar daar heb ik het geduld meestal niet voor moet ook altijd vier batterijen opladen (heb wel twee laders) maar dat duurt al lang genoeg.

Mark
        Ok heb hetzelfde gedaan zoals bij jou.

Maar was aan het twijfelen of het zo niet altijd moet met batterijen maarja we zien wel.
        toch bedankt.

--
        Didier
        Steenbeke Didier

Comment

Een lithium-ion accu wordt geladen tot de spanning per cel maximaal 4,2V is, en daarna wordt het laadproces stopgezet (anders is er explosiegevaar).
          Een lithium-ion accu heeft geen last van geheugen-effect, en ze gaat ook niet meer stroom leveren na een paar laad/ontlaadbeurten (ze geeft dus meteen 100% na de eerste lading).

Laden tot het lampje van de lader aangeeft dat ze geladen is, en dan kan je ze dus gewoon gebruiken.

Maak ze nooit te ver leeg, want dat is nadelig voor de levensduur. Het is beter om ze bij te laden na elke fotoshoot dan ze op te gebruiken tot de camera ermee stopt.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bwm.Steenbeke D Bekijk bericht
            (of moet je zoals bij een gsm 12 uurlaten insteken.)
            Ik dacht dat er ondertussen geen enkele gsm meer op de markt is met een nikkel-metaalhydride accu, waarom blijven de verkopers dan dezelfde raad geven over het laden van zo'n accu.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Vol = vol bij accu's. Daarna schakelt de oplader uit.
              Sony en Olympus
              Fotoseries

Comment

Working...
              X