Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SB-600 kapot?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• SB-600 kapot?

Ik heb 'n SB-600, deze is paar dagen geleden vermoed ik een trede of 3 naar beneden gedonderd,gisteren wou ik hem nog even benutten,en ik stak hem aan,de display werkte perfect,het lampje van "flash" brandde ook ... maar als ik duwde op flash of een foto trok,ging hij niet af... weet iemand wat er mee is en/of dit (goedkoop?) te herstellen is?..

Thanks !

Re: SB-600 kapot?

Oorspronkelijk geplaatst door Jonazz Bekijk bericht
    Ik heb 'n SB-600, deze is paar dagen geleden vermoed ik een trede of 3 naar beneden gedonderd,gisteren wou ik hem nog even benutten,en ik stak hem aan,de display werkte perfect,het lampje van "flash" brandde ook ... maar als ik duwde op flash of een foto trok,ging hij niet af... weet iemand wat er mee is en/of dit (goedkoop?) te herstellen is?..

Thanks !
    Het lijkt er op dat de electronica en de condensator intact zijn en dat enkel de lamp (meest fragiele deel ) defect is. Geen idee wat dat kost maar bij een SB600 waarschijnlijk toch de moeite waard.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mckinley Bekijk bericht
      Het lijkt er op dat de electronica en de condensator intact zijn en dat enkel de lamp (meest fragiele deel ) defect is. Geen idee wat dat kost maar bij een SB600 waarschijnlijk toch de moeite waard.
      miljaarde nu da nog -_-.. kga genen nieuwn kopen zenne !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jonazz Bekijk bericht
        miljaarde nu da nog -_-.. kga genen nieuwn kopen zenne !
        Veel repaircentra werken met een forfetair bedrag om zoiets te laten repareren. Je weet dan meteen wat het kost.

Comment

Vraag vooraf de vermoedelijke prijs van de reparatie.
          ooit de flitsbuis van een Metz laten vervangen, koste 160 euro incl verzending en reparatie.

Je kan dus misschien beter uitzien naar een tweedehands SB-600.
          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Das nu eenmaal een soort lamp die er in zit (flitsbuis) en dat heeft niet zoveel nodig om kapot te gaan, helaas zijn herstellingen tegenwoordig zo duur dat ze dikwijls duurder zijn dan een nieuw produkt.
            D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Een flitser is nu eenmaal een fragiel stuk. Wat betreft de reparatie, is het vaak idd gewoon een forfaitair bedrag, maar ik denk dat je niet snel een 2e handse sb-600 zal vinden, omdat bijna niemand z'n flitser verkoopt, maar er vaak nog bijkoopt.
              facesofecuador.com

Comment

Working...
              X