Ik ben al een tijdje op zoek naar een statief met een goed balhoofd. Mijn verste bereik is 420mm (300mm+converter). Daarnaast heb ik ook een 105mm macrolens. Nu ben ik al tijden aan het kijken maar vind het een lastige aankoop. Ik heb de gt2530 pas in mijn handen gehad en vond het een mooi en degelijk statief. Eerst wilde ik voor een manfrotto gaan vanwege de prijs. Toch vind ik een gitzo lekker degelijk overkomen. Toen ben ik gaan kijken voor een gt2540. Deze vind ik het mooist alleen houd de stevigheid tussen 3 en 4 segmenten mij tegen. Die 10cm korter is wel veel handelbaarder.
Als balhoofd dacht ik aan een gh1780qr. Ik kan alleen weinig tot geen info over dit balhoofd vinden. Ook niet over zijn grotere broer de gh2780qr.
Hier de gegevens van de spullen:
Gitzo Serie 1 balhoofd met snelkoppeling.
Kenmerken:
•360° draaibaar
•Tilt: +95° / -13°
•Hoogte: 9.5 cm
•Gewicht: 0.35 kg
•Draagvermogen: 10 kg
The best choice for DSLR or for lightweight camcorders. Recommended for 200mm lens, up to 300mm maximum. Series 2 offers an excellent maximum load capacity and very good torsional rigidity. Weight and size are still convenient for travelling or trekking. Available in 3- and 4-section models at standard and compact heights. Series 2 is the ideal solution for photographers that are looking for a solid and yet lightweight tripod.
Maximale hoogte 170.0 cm
Aantal delen 3
Gewicht 1.8 kg
Minimale hoogte 3.0 cm
Middenzuil rapid
Draaghoogte 68.0 cm
Hoogte zonder middenzuil 141.0 cm
Belastbaarheid 12.0 kg
Als balhoofd dacht ik aan een gh1780qr. Ik kan alleen weinig tot geen info over dit balhoofd vinden. Ook niet over zijn grotere broer de gh2780qr.
Hier de gegevens van de spullen:
Gitzo Serie 1 balhoofd met snelkoppeling.
Kenmerken:
•360° draaibaar
•Tilt: +95° / -13°
•Hoogte: 9.5 cm
•Gewicht: 0.35 kg
•Draagvermogen: 10 kg
The best choice for DSLR or for lightweight camcorders. Recommended for 200mm lens, up to 300mm maximum. Series 2 offers an excellent maximum load capacity and very good torsional rigidity. Weight and size are still convenient for travelling or trekking. Available in 3- and 4-section models at standard and compact heights. Series 2 is the ideal solution for photographers that are looking for a solid and yet lightweight tripod.
Maximale hoogte 170.0 cm
Aantal delen 3
Gewicht 1.8 kg
Minimale hoogte 3.0 cm
Middenzuil rapid
Draaghoogte 68.0 cm
Hoogte zonder middenzuil 141.0 cm
Belastbaarheid 12.0 kg
Comment