Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Statief?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Statief?

Ik ben op zoek naar een goed en degelijk statief maar ook zeker niet te zwaar.
    Ik fotografeer vooral gebouwen en landschappen.
    Ben op het moment in het bezit van een Vanguard Alta 203AP statief maar dit blijkt toch wel iets te licht.

Enkele tips? Budget... laat ons zeggen rond de 200€

SB
    Canon 5D, 40D - 24-70 f/2.8 L USM, 17-40 f/4 L USM, 135 f/2.0 L USM, 50 f/1.4 USM, Speedlite 580EX II - Leica M6 + 50mm Summicron + 35mm 1.4 Nokton MC.

Re: Statief?

manfrotto 055 ...
    degelijk en goed geprijsd.
    iets opleggen en je hebt er een goeie kop bij
    bv een 141rc

mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Sorry dat ik even van dit topic gebruik maak, maar kan er eens iemand kort uitleggen waarin er juist zoveel verschillen kunnen zitten qua statieven aub? Ik heb nog maar net m'n camera en heb tot m'n grote verbazing vastgesteld dat ik m'n camera perfect kan vastschroeven op een (degelijk) statief dat ik hier nog liggen heb, maar die normaal bedoeld is om een verrekijker op te schroeven... Het is er natuurlijk niet voor gemaakt (ook al vraag ik me af wat er nog kan veranderen, een statief is toch een statief) maar het werkt wel waarvoor het moet dienen!

Niet flamen als dit een domme vraag is aub, ik zit nog in de leerfase
      α // Sony α700 - DT18-70mm F3.5 // imagination & ambition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jovac7 Bekijk bericht
        Sorry dat ik even van dit topic gebruik maak, maar kan er eens iemand kort uitleggen waarin er juist zoveel verschillen kunnen zitten qua statieven aub? Ik heb nog maar net m'n camera en heb tot m'n grote verbazing vastgesteld dat ik m'n camera perfect kan vastschroeven op een (degelijk) statief dat ik hier nog liggen heb, maar die normaal bedoeld is om een verrekijker op te schroeven... Het is er natuurlijk niet voor gemaakt (ook al vraag ik me af wat er nog kan veranderen, een statief is toch een statief) maar het werkt wel waarvoor het moet dienen!

Niet flamen als dit een domme vraag is aub, ik zit nog in de leerfase
        er bestaan geen domme vragen, alleen domme antwoorden! (hoewel eerst zoeken alvorens vragen te stellen soms wel zou mogen, maar dit is weer eens een andere vraag )

maar on-topic: je hebt verschillende gebruikseisen, bv:
        - gewicht: lichter als je veel moet wandelen, zwaarder voor meer stabiliteit (dikwijls het grootste dilemma!)
        - wat moet het kunnen dragen? lichte DSLR en kitlens of professioneel toestel met een 800mm prime?
        - compact of niet: sommigen willen statief zo klein mogelijk, maar wel meer uit te schuiven delen
        - hoogte: sommigen kunnen tot 180cm hoog, anderen tot 11cm laag... hoger = weer zwaarder en minder compact enz.
        - extra features zoals bv horizontaal kantelen van de middenzuil...
        - dan nog het gebruikte materiaal: aluminium of carbon geeft wel wat verschil in prijs & gewicht
        - speciaal materiaal voor outdoor gebruik, of speciale studio-statieven...
        - en zeker nog wat dingen die ik nu vergeet

Dus combineer al die elementen en dan krijg je al heel wat vss statieven, gooi daar nog enkele merken over en zo wordt het al snel ingewikkeld!

Ik ben ook aan't rondkijken en 't zal ook een 055 of anders een 190 (compacter & lichter) reeks van manfrotto worden + vmd de 488RC2 ball head.

Kijk ook eens naar de Manfrotto configurator op hun website...
        [FONT="Tahoma"]www.carlopeeters.be

Comment

Ik heb een Feisol CT3402 carbon statief van €200 met daarop een Manfrotto balhoofd 486RC2 en dat weegt dan 1,7 kg(statief 1kg) en daarop komt dan een D700+grip en een 70-200.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

@Cee37: oké, bedankt voor het duidelijke antwoord!
            α // Sony α700 - DT18-70mm F3.5 // imagination & ambition

Comment

Dat is idd alvast een duidelijk antwoord - m'n zoektocht kan beginnen.
              Ik heb me met men vorig statief wat miskocht dus dacht ik het eens aan de experts te vragen

Moesten er nog mensen zijn met tips - laat maar komen.

Groeten,

SBe
              Canon 5D, 40D - 24-70 f/2.8 L USM, 17-40 f/4 L USM, 135 f/2.0 L USM, 50 f/1.4 USM, Speedlite 580EX II - Leica M6 + 50mm Summicron + 35mm 1.4 Nokton MC.

Comment

een leuke draad hier op't forum: klik

een groot aantal verschillende statieven die de db-ers hebben
                nikon stuff

Comment

Working...
                X