Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Wil voor het fijnere werk overschakelen van hand naar statief,welk bevelen jullie me aan.
Merk en type vermenden a.u.b.
Budget is groot genoeg ... hoop ik.
'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.
ik heb er lang naar moeten zoeken maar ik vond mijn benbo trekker 2dehands in de UK en met een pistoolgreep wring ik mij in elke macro bocht van 1,8 m tot enkele cm . de pistoolgreep zorgt voor kleine correctie en tevens ook voor een vlug uit en in.
Ik gebruik een Manfrotto 055xProB, is wat goedkoper (+-€160 zonder kop). De middenkolom kan ook horizontaal, alleen is het niet mogelijk die dan nog afzonderlijk omhoog of omlaag te doen (zoals een wipplank bvb). Bij die van Devid kan dat wel dus als je dat budget hebt zou ik dat zeker ook doen.
Over de plamp: heb hem vorige week nog bij konijnenberg gekocht (via de website). Maar het is nu niet meer mogelijk, alleen afhalen.
Ik gebruik een Velbon Sherpa Pro CF 740 carbon statief icm een Manfrotto 468MGRC4 hydraulisch balhoofd. De middenzuil kan ingekort worden (stuk losvijzen), en dan kan hij zo goed als plat tegen de grond. De poten hebben rubberen doppen die je kan omhoogvijzen en zo de spikes tevoroschijn brengen. De poten zijn ook deels bekleed met isolerende spons.
De totale combinatie heeft me zo'n 650 € gekost, maar het staat wel stevig, trilt niet, en weegt niet teveel.
David Leemans Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr
Comment