Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hdd geeft de geest

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• hdd geeft de geest

oeps vorige week wou ik mijn C F kaart leegmaken, maar de harde schijf waar al mijn foto's opstaan zag ik niet meer staan. ( 18000 foto's heel wat muziek, scans ...
    alles weg.

andere kabel genomen (usb) niks
    andere pc niks
    schijf eruit genomen, de dag erna een sata kabel gaan halen om ze op het moederbord aan te sluiten, ook niks.
    wat ik ff vergeten was dat ik een copy had gemaakt op een laptop met alle foto's erop (OEF)

schijf draait nog wel even, maar daarna valt ze stil en doet ze niks meer. de leeskoppen slaan ook wel 'tilt' ( zou eens gevallen zijn vanop 60 CM op de vloer)

maar al de rest ben ik wel kwijt.

een goede tip voor iedereen die dit leest, zet NOOIT alles op 1 harde schijf.

ik kan ze wel laten opsturen om ze te " ontleden" of zoiets, maar kan tot 3000€ kosten.
    zei de verkoper van de pc winkel.
    Last edited by denderwindeke; 18 juli 2009, 23:36.

Re: hdd geeft de geest

damned, da's pijnlijk ...
    hier staan 3 schijven te draaien,
    alles staat op minstens 2 plaatsen ...

mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Amai, dolle pret die stressmomentjes !! Had ik maar .... enz.
      Gelukkig had je die back-up. Heb me onlangs ook een tweede externe harde schijf aangeschaft.
      Grtz..
      **Website** 'you can't depend on your eyes if your imagination is out of focus'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht

mm
        heb er hier nog 2 staan maar kan er maar 1 te gelijk gebruiken voeding kapot.
        ga er deze week nog wel 1 bij halen, gewoon via usb zonder ex voeding.

Comment

ER hoeft er maar 1 tegelijk te draaien, maar naast je eigen pc wel altijd 2 backup schijven hebben, het liefst op verschillende plaatsen bewaren.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

Comment

Best op twee schijven uw foto's zetten want er kan er altijd eentje sneuvelen, ik heb er al een stuk of 5 kapot gehad.
            Maxtor 3 maand oud alles kwijt. garantie
            Maxtor ongeveer 1jaar oud alles kwijt. garantie
            Maxtor ongeveer 8 maand oud alles kwijt. garantie maar vertrouwen kwijt heb geen andere Maxtor meer gaan halen (in de vuilbak gegooid nadat ik hem open had gedaan).
            Western Digital van mijn dochter hare PC. op een paar bestanden na alle gegevens nog kunnen redden. garantie (de eerste WD die ik heb dat het opgeeft).

Tip gehoord van iemand die een computerzaak heeft gehad leg uw HD een paar uur in de diepvries en probeer dan alles er af te halen, die beweert daar al goeie resultaten mee behaald te hebben. (nog niet geprobeert maar baat het niet schaad het niet).
            D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door denderwindeke Bekijk bericht
              een goede tip voor iedereen die dit leest, zet NOOIT alles op 1 harde schijf.
              Ik heb alles op 1 hdd staan, maar maak daar natuurlijk wel een back-up van.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Heb ook al 3 maxtors gehad die de geest hebben gegeven.
                Sindsdien WD's en nog geen enkel heeft het opgegeven! Veel sneller, beter en geruislozer!

Neen, geen maxtor brol meer voor mij. Mijn 2 externe HD's zijn zelfs van WD!
                Canon 5D2 en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht

mm
                  Same here. Al mijn data staat op de HDD van m'n Macbook Pro (heb er onlangs een 500gb in laten zetten) die ieder uur wordt gebackupped op een 1 Tb grote externe schijf via Time machine. En daarnaast bewaar ik al mijn RAW files en andere belangrijke data ook nog op een andere externe HDD's (waar ik meerdere van heb liggen)
                  www.indetailfotografie.nl

Comment

De oplossing voor uw backup problemen:
                    - Windows home server
                    Zeker als je nog 2 of 3 pc's hebt staan.
                    Fantastisch voor backup, data storage, remote access tot je data en tot je PC's.
                    Gebasseerd op server 2003
                    Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Laten jullie de schijven gewoon altijd draaien wanneer de PC op staat, of steken jullie hem alleen maar in als jullie het nodig hebben?

Ik heb geen enkele backup van m'n foto's, dus misschien moet ik dat maar eens doen .
                      Een week geleden per ongeluk/onbewust 3 mapjes (mooie) foto's gedelete (en onherroepelijk te recoveren). Dat was wel balen ja.

Comment

Ik gebruik twee Western Digitals van 500 GB.
                        Ze worden enkel ingeschakeld en verbonden met de pc als ik data overzet.
                        Harde schijven verslijten van gewoon aan te staan. Je voelt trouwens heel vlug dat ze warm worden.

Comment

Je kan alles ook per thema op dvd zetten,... Je hebt wel een 'fortuin' aan dvd's nodig. Maar als je alles mooi labelt dan is het de moeite waard. En als je ze nodig hebt, kan je ze altijd weer kopieren op je harde schijf.
                          Sony A200K

Comment

Voor de gelukkigen onder onsdie plannen om weldra een nieuwe PC te kopen, kan je deze laten uitrusten met naast de standaard harde schijf voor het OS, twee extra hardeschijven die je in RAID 1 (mirror) zet. In deze configuratie word je kostbare data gelijktijdig op twee schijven geschreven. De meeste nieuwe moederborden supporteren dit standaard, maar dient bij de installatie van Windows voorzien te worden
                            Natuurlijk blijft de backup noodzakelijk, dit kan dan met een freeware syncronisatie softje op een externe harde schijf die minsten even groot is als de interne RAID capaciteit. Al je foto's staan dan op drie harddisks die je afhankelijk van het gebruik na 3 tot 5 jaar vernieuwd.
                            (extra kostprijs : 350€ voor 1,5 TerraByte (3 schijven + behuizing voor externe schijf)

Wil je er wat centen tegen aan gooien kan je een NAS installeren (network attached storage) met RAID 1 dit start vanaf 500€ tot >3.000€

Je kan natuurlijk ook met het feeware sync softje je data nu reeds backuppen naar een externe harddisk zodat je foto's al ten minste op twee plaatsen staan.

bijvoorbeeld met: http://www.microsoft.com/netherlands.../synctoys.aspx inderdaad van microsoft
                            Rudy,

Hier vind je meer Astrofotografie werk.

Comment

Ik werk persoonlijk liever met echte backup schijven, die enkel ingeschakeld worden als er gekopieerd wordt, dan met RAID toestanden.
                              Heb het (beroepshalve, niet privé) 2x meegemaakt dat een defecte RAID1 schijf de "goede" RAID1 schijf corrupt gemaakt had, wegens een in de war geraakte synchronisatie.
                              Bovendien draaien alle RAID schijven continu en slijten dus de ganse tijd.
                              't is maar dat je 't weet.
                              Greetz Geert.
                              Canon gerief...

Comment

Working...
                              X