Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 580ex of Metz 58?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 580ex of Metz 58?

    Ben dringend op zoek nr een flits en twijfel tussen bovengenoemde types.
    De canon is iets duurder (60euro ongeveer).
    Wat my aanstaat by de Metz is de tweede flits die kan gebruikt worden by het onrechtstreeks flitsen.
    De Canon daarentegen is merkgebonden en heeft meer mogelijkheden qua accessoires.

    Heeft iemand van jullie ervaring met beiden, en die my kan helpen kiezen?

    Zonet de 3 grote locale fotoboeren in Kortrijk afgelopen, en sorry mr wat is dit toch met die mensen. Hebben nauwelijks nog kennis, en bovenop zijn ze ongelooflijk duur.
    Bv de Metz, ging van 415 tot 479euro (online voor 289 te vinden)... sorry mr wil gerust voor hun kennis en hulp iets extra betalen, mr dit is my toch teveel ze.
    Canon : 5D2 + grip | 24-105 4.0L | 135 2L | 70-200 4.0L | 50 1.4 | 85 1.8 | 1.4x Extender II | 580exII
    Fuji : Fuji X10

  • #2
    Re: Canon 580ex of Metz 58?

    Hallo SMclean,

    de Canon flitser schijnt nóg beter te comuniceren met je Canon camera, zeker in combinatie met originele Canon lenzen.
    Dan worden zelfs de AF afstanden doorgegeven, heb ik ooit ergens gelezen...
    De Metz (58 AF 1) is net zo merk gebonden als de Canon flitser, je kunt deze Metz niet op een ander merk toestel zetten of er op aan passen.
    Dit kan alleen met de SCA adapter flitsers van Metz, b.v. de Metz 54 MZ4i.

    Ik heb de 54MZ4 flitser gehad, daar was ik zeer tevreden over. Maar toch heb ik nu een Canon flitser.
    En wat prijzen betreft... Goed vergelijken, is mijn advies.
    De ene handelaar wil binnen no-time zijn Mercedes terugbetaald hebben...

    Succes met uw keuze.
    Groet
    Adrie

    Comment


    • #3
      Re: Canon 580ex of Metz 58?

      Ik, kan je niet informeren over de Metz, maar ik werk met twee 580 EX speedlite's van de eerste generatie tot mijn volle tevredenheid. Dit zowel voor het gebruik op de camera, als het gebruik los van de camera samen met de Cactus V4 triggers.

      Als het je eerste flits is zou ik zeker voor de 580 kiezen, mocht de interesse in het Strobist gebeuren toenemen ben je niet meer merkgebonden en kan je de 580 ook gerust combineren met andere flitsen, maar dan heb je zeker één dedicated flash voor op je body te gebruiken. zelf gebruik op strobist way ook nog twee Nikon SB 28 flitsen in combinatie met de 580, en alles werkt perfect.

      MVG, Jeff C.
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Re: Canon 580ex of Metz 58?

        Thnx for the replies.
        Heb my dan ook een 580 aangekocht samen met zo'n ringflash adapter (voor dat geld kon ik dat niet laten liggen).
        Nu nog de batterijtjes opgeladen krijgen en dan kunnen we dit beginnen uittesten.

        Ook bedankt aan de mensen in Turnhout voor de service en de uitleg.
        Canon : 5D2 + grip | 24-105 4.0L | 135 2L | 70-200 4.0L | 50 1.4 | 85 1.8 | 1.4x Extender II | 580exII
        Fuji : Fuji X10

        Comment


        • #5
          Re: Canon 580ex of Metz 58?

          Mijn ervaring met metzflitsers is dat de bouwkwaliteit er de laatste jaren op achteruit is gegaan. Mijn derde metz flitser, een 48 is mechanisch stuk gegaan bij normaal gebruik en dat valt niet binnen garantie. Mijn twee oude metzflitsers zijn wel erg stevig. Mijn advies: ondanks de goede mogelijkheden en prijs van de metz, ga toch maar voor de canon, dan heb je meer zekerheid dat de flits lang meegaat. De metzflister is als het goed is ook volledig compatibel met het canonsysteem, dit was bij mijn nikonflitser ook het geval. Je kon hem ook gewoon extern met ittl aansturen, de kop zoomde automatisch mee etc. Kwa mogelijkheden is die evenwaardig aan de merkeigen flitsers, het is de bouwkwaliteit die hem de nek omdeed. (letterlijk)
          Last edited by Teun_2; 23 juli 2009, 14:24.

          Comment


          • #6
            Re: Canon 580ex of Metz 58?

            Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
            Mijn ervaring met metzflitsers is dat de bouwkwaliteit er de laatste jaren op achteruit is gegaan. Mijn derde metz flitser, een 48 is mechanisch stuk gegaan bij normaal gebruik en dat valt niet binnen garantie. Mijn twee oude metzflitsers zijn wel erg stevig. Mijn advies: ondanks de goede mogelijkheden en prijs van de metz, ga toch maar voor de canon, dan heb je meer zekerheid dat de flits lang meegaat. De metzflister is als het goed is ook volledig compatibel met het canonsysteem, dit was bij mijn nikonflitser ook het geval. Je kon hem ook gewoon extern met ittl aansturen, de kop zoomde automatisch mee etc. Kwa mogelijkheden is die evenwaardig aan de merkeigen flitsers, het is de bouwkwaliteit die hem de nek omdeed. (letterlijk)
            Onzin. De bouwkwaliteit van Metz flitsers is minstens even goed als die van merkeigen flitsers. Je hebt gewoon pech gehad. Ik heb hier 4 Metzen in intensief gebruik, waarvan de oudste 27 jaar oud is. Nooit enig probleem mee gehad, behalve een defecte accu.

            Comment


            • #7
              Re: Canon 580ex of Metz 58?

              Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
              Onzin. De bouwkwaliteit van Metz flitsers is minstens even goed als die van merkeigen flitsers. Je hebt gewoon pech gehad. Ik heb hier 4 Metzen in intensief gebruik, waarvan de oudste 27 jaar oud is. Nooit enig probleem mee gehad, behalve een defecte accu.
              Ik heb de sb600 en de 48 (toen er nog niets mis mee was) naast elkaar vereleken. De sb600 is aan de buitenkant toch dat tikkeltje beter/steviger. Het draaimechanisme van de sb600 is zelfs veel beter en soepeler dan de metz. Service als er iets mis mee is, als je gewoon pech hebt,is er niet. Mechanische defecten vallen niet onder garantie blijkbaar...

              Comment


              • #8
                Re: Canon 580ex of Metz 58?

                Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
                Ik heb de sb600 en de 48 (toen er nog niets mis mee was) naast elkaar vereleken. De sb600 is aan de buitenkant toch dat tikkeltje beter/steviger. Het draaimechanisme van de sb600 is zelfs veel beter en soepeler dan de metz. Service als er iets mis mee is, als je gewoon pech hebt,is er niet. Mechanische defecten vallen niet onder garantie blijkbaar...
                Je hebt 'm blijkbaar zelf geforceerd. Ik begrijp goed dat je nu gefrustreerd bent, maar dat is nog geen reden systematisch te beginnen Metz af te kraken.
                Lees in je eigen thread dat verhaaltje over die auto zonder olie maar even na.

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 580ex of Metz 58?

                  Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                  Je hebt 'm blijkbaar zelf geforceerd. Ik begrijp goed dat je nu gefrustreerd bent, maar dat is nog geen reden systematisch te beginnen Metz af te kraken.
                  Lees in je eigen thread dat verhaaltje over die auto zonder olie maar even na.
                  Stel dat je inderdaad een goede versie van de 48 te pakken hebt, dan nog is de kwaliteit van het rotatiemechanisme opmerkelijk minder dan die van een sb600, iets wat ik al had opgemerkt, voordat de prolemen begonnen. Zeggen dat de bouwkwaliteit minstens even goed is, getuigt enkel van een gebrekkige vergelijking. Hier kunnen we nog lang over doorgaan, dus dit was hierover mijn laatste post.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 580ex of Metz 58?

                    Oorspronkelijk geplaatst door SMcLean Bekijk bericht
                    Ben dringend op zoek nr een flits en twijfel tussen bovengenoemde types.
                    De canon is iets duurder (60euro ongeveer).
                    Wat my aanstaat by de Metz is de tweede flits die kan gebruikt worden by het onrechtstreeks flitsen.
                    De Canon daarentegen is merkgebonden en heeft meer mogelijkheden qua accessoires.

                    Heeft iemand van jullie ervaring met beiden, en die my kan helpen kiezen?

                    Zonet de 3 grote locale fotoboeren in Kortrijk afgelopen, en sorry mr wat is dit toch met die mensen. Hebben nauwelijks nog kennis, en bovenop zijn ze ongelooflijk duur.
                    Bv de Metz, ging van 415 tot 479euro (online voor 289 te vinden)... sorry mr wil gerust voor hun kennis en hulp iets extra betalen, mr dit is my toch teveel ze.
                    Ik heb jarenlang hoog opgelopen met metz (45 cl4 , mz54), maar de huidige generatie is niet meer wat ze ooit was. Momenteel koop ik ze niet meer, enkel de Canon's, en dan liefst de 580 EXII, met de sterk verbeterde voet.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 580ex of Metz 58?

                      Ik heb die metz 58 met tweede reflector, en da's wel handig. Maar de "build quality" van de Canon is steviger. Voor de rest zijn ze functioneel gelijkwaardig.
                      Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

                      Comment

                      Working...
                      X