Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Battery Grip

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Battery Grip

Hallo,

Ik heb een vraag over battery grips. Ik heb een Sony Alpha 200 en je kan bij verschillende winkels of via internet allemaal verschillende merken Grips kopen.
    Maar de Prijs varieerd van 69,- tot 199,- (orgineel) Aangezien geld wel een beetje een rol speeld, is het dan slim om een grip te kopen van een ander merk. Zijn die kwalitatief
    wel goed?
    Hieronder een aantal voorbeelden.
    Alvast bedankt voor de reacties

mvg Rik.

HAHNEL 69,- alleen ontspanknop
    JJC Powergrip 129,- alleen ontspanknop
    Ansmann Power Grip 115,- ontspanknop en scroll knop
    Replica van het orgineel (net echt) 99,- Met alle knopen
    Orgineel kost 199,-

Re: Battery Grip

hangt er vanaf wat je zelf wilt/verwacht van die grip!
    wil je alle voordelen ga je voor de echte (die zal meestal wel beter zijn dan de clonen)

speelt budget een rol, probeer ze te testen en kijk wa je het meest aanstaat.
    nikon stuff

Comment

Heb vandaag net mijn bestelling uit Hong Kong thuisgekregen

Een batterijgrip voor Canon 40D plus 2 extra batterijen van Phottix
      Besteld op 7 juli en geleverd op 15 juli
      Deze grip heeft dezelfde functies als de originele Canon, past perfect aan de body en is dan wel veeeeel goedkoper
      Het merk Phottix wordt hier verkocht aan 99 euro zonder batterijen, ik deze bij Hong Kong Supplies besteld voor 60,35 euro incl. de twee extra batterijen en de verzending is gratis.

Ik geloofde het ook niet maar het is de realiteit en de grip past en werkt perfect.

Voor Uw Sony A200 hebben zij er ook één maar die is jammergenoeg wel iets duurder dan voor Canon en Nikon , 78 euro incl. twee batterijen en gratis verzending.

http://cgi.benl.ebay.be/Grip-for-Son...3A1%7C294%3A30
      Canon EOS 7D, EF-S 55-250 IS, EF-S 15-85 IS USM, 580EX II, en nog wat oud glas.

Comment

Ik heb zelf voor mijn Fuji S5 pro ook een batterygrip van Phottix en die is een stuk goedkoper dan de originele, werkt perfect, past perfect, ik kan die grip van phottix alleen maar aanraden.

Comment

Nogtans iemand hier op het forum die zijn camera om zeep heeft geholpen met een cloon grip
          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
            Nogtans iemand hier op het forum die zijn camera om zeep heeft geholpen met een cloon grip
            hoe heeft em da gedaan? op de verkeerde zijde proberen monteren?

Ik ben ook aan het overwegen een Battery Grip aan te schaffen en zit met hetzelfde dilemma. Momenteel neig ik eerder naar de Phottix en toestanden vooral door budgetaire redenen. Kheb onlangs een remote gekocht van phottix en die doet het prima, waarom zou de Battery Grip moeten onderdoen?
            Canon Eos 450D | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS | Sigma DC 17-70mm f/2.8-4.5
            Flickr here and many more to come!

Comment

Heb met de Phottix BG vorig weekend op fotoshoot geweest op een indoor frettenspeeldag.
              BG heeft Zeer goed zijn werk gedaan, geen probleem ondervonden en constand met flits op body.
              Prima spul die Phottix en ligt goed in de hand.

Ps: Camera werkt nog steeds perfect

Comment

ik zou toch de originele kopen.. een batterijgrip, waar alleen batterijen inzitten, heeft m.i. geen nut.. de verticale grip (want zo heet zo'n ding dus eigenlijk) is juist handig als je in portretstand schiet, waarbij de bediening op de grip juist zijn voordelen heeft.. en op de originele zit meer dan alleen de ontspanknop, ook de AEL, AV-knop en het verstelwiel zitten erop..

ik heb toen geen enkel moment getwijfeld, en de originele voor mijn sony gekocht.. en ik ben er hartstikke tevreden over. in vergelijking met objectieven,flitser en andere spullen, is zo'n originele grip toch nog vrij goedkoop..

ik zou hem niet meer willen missen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
                  ik zou toch de originele kopen.. een batterijgrip, waar alleen batterijen inzitten, heeft m.i. geen nut.. de verticale grip (want zo heet zo'n ding dus eigenlijk) is juist handig als je in portretstand schiet, waarbij de bediening op de grip juist zijn voordelen heeft.. en op de originele zit meer dan alleen de ontspanknop, ook de AEL, AV-knop en het verstelwiel zitten erop..

ik heb toen geen enkel moment getwijfeld, en de originele voor mijn sony gekocht.. en ik ben er hartstikke tevreden over. in vergelijking met objectieven,flitser en andere spullen, is zo'n originele grip toch nog vrij goedkoop..

ik zou hem niet meer willen missen...
                  Ik heb me vandaag toevallig juist die Photix Batterygrip voor de 450D aangeschaft en die is toch voorzien van een redelijke set knoppen: on/off (onbedoeld indrukken van knoppen voorkomen), sluiter, scrollwieltje, zoom in/out en een Av+/- knop.
                  Everything in the world slowly fades with time. It is very difficult to remain still, and keep things exactly as they are in just one particular moment.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Trypho Bekijk bericht
                    Ik heb me vandaag toevallig juist die Photix Batterygrip voor de 450D aangeschaft en die is toch voorzien van een redelijke set knoppen: on/off (onbedoeld indrukken van knoppen voorkomen), sluiter, scrollwieltje, zoom in/out en een Av+/- knop.
                    is die er ook voor sony?? want daar ging het in dit topic over..

ik ben voor origineel gegaan, omdat ik dan, mocht er ooit iets misgaan, ik nog altijd kan zeggen dat het een originele was... en dan heb ik idd liever een originele..

ik ga niet voor 100 euro bezuinigen op een wezenlijk onderdeel van mijn camera (sinds ik die grip heb, heb ik pas het idee met een volledige camera te werken, en niet een halve, want zo voelde het in het begin voor mij aan...grote handen he?? )

groetjess, Alex!

Comment

Ik val Sjinouck bij in deze materie: het prijsverschil tussen origineel en kloon is niet voor niks. Begrijp me niet verkeerd: de hier vernoemde Photix (mij niet bekend) zal best wel naar behoren functioneren. Elders op dit forum lees je met schering en inslag verhalen over slechte service, onduidelijke garanties,... voor producten die toch o zo goedkoop en interessant waren bij aankoop.

Mijn punt: je krijgt wat je betaalt. Als je budget een rol speelt (wat ik heel goed begrijp), is een goedkopere kloon zeker het bekijken waard, maar besef dat het prijsverschil met het origineel niet voor niets zal zijn...
                      www.135mm.be
                      @135mm_leuven
                      info@135mm.be

Comment

Ik volg Sjinouck hier ook in...
                        Je koop zoal duur materiaal en dan er een cloon op zetten...

Ik kocht me zo ook een batterygrip voor m'n toestel en kostte me 160 euro, maar er verdraait nog geen dag spijt van gehad.

Comment

Als je deze strategie volgt mag je ook geen ander merk van lenzen kopen dan je body.... maar dat vindt iedereen maar normaal.
                          Het prijsverschil bij Canon is wel wat groter dan 100 eurokes.
                          Ik heb ook zo'n cloon hoekzoeker aangeschaft omdat ik dit maar zelden gebruik, maar toch is het een praktisch ding.
                          Waarom dan zoveel geld uitgeven als het maar sporadis uit de kast komt? Canon is hier dan ook peperduur met zulke hebbedingetjes.
                          Schade aan je Body?
                          Wanneer je een originele lens wisseld zonder je body uit te schakelen heb je ook kans op beschadiging en dan zijn het hier wel originele toestanden.
                          Elk zijn mening, en als het prijsverschil niet zo groot was had ik ook wel de originele gekocht maar na wat Googlen en forums bekijken kom je wel een hele boel tevreden gebruikers tegen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doggy Bekijk bericht
                            de verzending is gratis.
                            en dat geloof jezelf?
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Waarom dan zoveel geld uitgeven als het maar sporadis uit de kast komt?
                              Het slechts sporadisch uit de komst komen kan inderdaad een argument zijn om toch te gaan voor goedkopere spullen. Voor intensief gebruik kies ik persoonlijk liever voor zekerheid en betrouwbaarheid (voor zover merk-eigen materiaal dat kan bieden uiteraard).
                              www.135mm.be
                              @135mm_leuven
                              info@135mm.be

Comment

Working...
                              X